Taitas skrev 2011-09-14 22:49:21 följande:
Jag ska egentligen inte läsa och titta här, jag går inte ner fort och 1 år efter första barnet föddes hade jag 10 kg kvar och blev då gravid med nr 2. Som nu snart är 9 månader och jag har runt 15 kg kvar till ursprungsvikt före jag blev gravid första gången.
Gick upp 32 kg med första och 20 kg med andra, min mage är degig och hänger eftersom musklerna är uttöjda.
Tycker absolut att du ska kolla, och läsa! Du är en av oss mammor :) & alla är vi olika.
Jag är inte smal, och allt annat än nöjd. Jag vet att det tar tid. Men när man kollar på andra blir jag såååå avundsjuk. Jag ser ut som om jag vore gravid, fast med valkar om jag sitter/böjer mig. Mår riktigt dåligt över det och använder aldrig enbart ett tajt linne bland folk. Har alltid något pösigt över. Jag blev inte bara rund om magen för graviditeten. Fick en hel del fett.. På armar,ben, (benen stör mig inte alls) rygg? ( ja det är riktigt mjukt och gott på ryggen också) och ansiktet!! Mitt ansikte är ett klot.Jätte rund är jag om ansiktet, och det är jag itne heller glad över. Att magen ser ut som den gör, okej det var trotts allt 4 månaders sedan jag fick en liten bebis, men ansiktet.. nej det ser ALLA och även jag, för ofta.
Gick endast upp 8-9 kg. Min startvik var 50kg (156cm lång) & 58kg vecka 41+4. 2 veckor senare (efter förlossningen) 51.4kg, men nu 4 mån senare 57kg..
Och innan ca 4-5 månader innan jag blev gravid vad min vikt 42kg, så jag känner jättestooor! Har aldrig passerat 45kg i heeela mitt liv. Och nu har jag passerat 55.. 57kg på min kropp är hemskt.
Men nu ska jag inte klaga mer! Är nöjd med mitt barn, det är de som räknas. Jag försöker vara positiv, och tänker att det kommer.. jag blir smal, en dag. Men jag vet inte vilken..