• mammatilljames

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Tänkte starta en tråd, med bilder & lite snack om kroppen efter förlossningen.

hur såg ni & era kroppar ut efter förlossningen?
    Ni som inte hårdträna direkt, och inte tränar mer än 1 gång i veckan
    utan bara är ute och går osv.
    Hur snabbt kom ni i form, tillbaka till "vanligt"?
    Gjorde ni aldrig det? Tog det år?

Lägg gärna ut bild på eran kropp/mage hur ni såg ut efter förlossningen.
    behöver inte vare dagarna efter utan, när det gått ett tag :)

ÄR NI NÖJDA MED ERA KROPPAR?

Lägger till en bild på min egen kropp, så fort jag kan. (min mobil som jag tar kort med och för över till datan strular lite just nu! )

• Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?
  • Natulcien

Jag var nöjd med min kropp innan jag blev gravid, och är det fortfarande efter graviditeten.

Den hade återgått till sin vanliga form någon månad efter förlossningen. Utan träning.

Fast då var jag väldigt vältränad innan jag blev gravid och gick bara upp 8 kg.

• smörblomman81

Det här är ca fem månader efter förlossningen på mitt tredje barn... Vi får väl se hur det blir nu efter fjärde barnet..
  • people always leave

gick upp 10kg, alla kilon var borta en vecka efter födseln (utan någon som helst form av träning, enbart nån promenad här och där) och jag blev mitt vanliga smala jag igen. det tog ett tag för folk som såg mig att koppla ihop att barnet/barnvagnen jag gick med faktiskt var MIN, dels för att jag födde några veckor tidigt men också för att det inte fanns några spår av en graviditet kvar såkort efteråt. Glad

får se om jag har samma tur även denna gång, är dock inte så långt gånget än. magen nu i v. 13 ser ut som magen gjorde med ettan i v. 21!! Tyst Skrattande 

• smörblomman81

oj glömde svara på frågan.. med dom två första så kunde man inte se att jag fött barn men nu med det tredje så var det lite svårare att bli av med kulan :P Men jag är nöjd med tanke på dom fina barn jag fick... redo på att kroppen kommer att ta mer stryk nu med fjärde hihi men det är värt det isåfall :D
    (Har aldrig tränat och kommer aldrig att träna..det räcker med att leka med barnen)

• mammatilljames
    Natulcien skrev 2011-09-14 22:21:14 följande:
    Jag var nöjd med min kropp innan jag blev gravid, och är det fortfarande efter graviditeten.

Den hade återgått till sin vanliga form någon månad efter förlossningen. Utan träning.

Fast då var jag väldigt vältränad innan jag blev gravid och gick bara upp 8 kg.
    Jag gick upp några kilon, innan jag blev gravid. Av mina P-piller misstänker jag, och det är möjligt. ( det är en biverkning, och jag fick flera biverkningar)

Okej, vilken tur du hade :) Skönt att slippa anstränga sig.

Jag var inte alls vältränad, hade blivit "mullig" eller kanske mer "normal", var jättesmal innan & liten, men gick upp ca 7 kg. men gick upp 8-9 kg bara under graviditeten. 
  • tackförfisken

Är en sån där som går ner snabbt och lätt. Naturligt smal. Men nu efter tredje barnet saknar jag mina bröst.... Förr var dom söta, nu är dom sorgliga:( Har också ett navelbråck, inte fint kan jag lova.... men det ska jag iallafall få fixat nu.

• Taitas

Jag ska egentligen inte läsa och titta här, jag går inte ner fort och 1 år efter första barnet föddes hade jag 10 kg kvar och blev då gravid med nr 2. Som nu snart är 9 månader och jag har runt 15 kg kvar till ursprungsvikt före jag blev gravid första gången.

Gick upp 32 kg med första och 20 kg med andra, min mage är degig och hänger eftersom musklerna är uttöjda.

• mammatilljames
    Taitas skrev 2011-09-14 22:49:21 följande:
    Jag ska egentligen inte läsa och titta här, jag går inte ner fort och 1 år efter första barnet föddes hade jag 10 kg kvar och blev då gravid med nr 2. Som nu snart är 9 månader och jag har runt 15 kg kvar till ursprungsvikt före jag blev gravid första gången.

Gick upp 32 kg med första och 20 kg med andra, min mage är degig och hänger eftersom musklerna är uttöjda.
    Tycker absolut att du ska kolla, och läsa! Du är en av oss mammor :) & alla är vi olika.
    Jag är inte smal, och allt annat än nöjd. Jag vet att det tar tid. Men när man kollar på andra blir jag såååå avundsjuk. Jag ser ut som om jag vore gravid, fast med valkar om jag sitter/böjer mig. Mår riktigt dåligt över det och använder aldrig enbart ett tajt linne bland folk. Har alltid något pösigt över. Jag blev inte bara rund om magen för graviditeten. Fick en hel del fett.. På armar,ben, (benen stör mig inte alls) rygg? ( ja det är riktigt mjukt och gott på ryggen också) och ansiktet!! Mitt ansikte är ett klot.Jätte rund är jag om ansiktet, och det är jag itne heller glad över. Att magen ser ut som den gör, okej det var trotts allt 4 månaders sedan jag fick en liten bebis, men ansiktet.. nej det ser ALLA och även jag, för ofta.

Gick endast upp 8-9 kg. Min startvik var 50kg (156cm lång) & 58kg vecka 41+4. 2 veckor senare (efter förlossningen) 51.4kg, men nu 4 mån senare 57kg..
    Och innan ca 4-5 månader innan jag blev gravid vad min vikt 42kg, så jag känner jättestooor! Har aldrig passerat 45kg i heeela mitt liv. Och nu har jag passerat 55.. 57kg på min kropp är hemskt.

Men nu ska jag inte klaga mer! Är nöjd med mitt barn, det är de som räknas. Jag försöker vara positiv, och tänker att det kommer.. jag blir smal, en dag. Men jag vet inte vilken.. 
Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?