Inlägg från: Loppan boppan |Visa alla inlägg
  • Loppan boppan

hur såg era kroppar ut efter förlossningen?

Jag gick upp 20 kilo plus. Gick ner knappt barnet och fostervatten efter förlossning. Tog inte tag i min vikt förrän dottern var 2½ då med viktväktarna. Min mage är inte sladdrig men den putar ut där nere och jag har generellt mer fett kring magen nu än innan jag fick barn. Hade jättesmal midja och inga "love handels" innan tränade en del. Nu är jag mullig runt midja. Det VÄGRAR försvinna... Inga bristningar dock.

• Loppan boppan
    mammatilljames skrev 2011-09-15 09:30:27 följande:
    Efter flörsta, andra eller 3e barnet? Det syns ju inte att du fått barn du heller! 
    Här hade du nått din startvikt här?

Okej. Ja, det sägs ju ta ca lika många månader att gå ner & återgå till sin "vanliga" kropp ( även om kroppen inte blir precis densamma)  som att gå upp under graviditeten!  

Bara sånna som vågar lägga in bilder tyvärr.... Jag är övertygad om att det är mkt ovanligare att se ut så där än att ha lite put, fett och daller. Få förunnat
  • Loppan boppan
     Momalicious skrev 2011-09-15 19:45:52 följande:
    Bild finns i min blogg, gissar att den ligger under kategorin "magen". Det är så man vill spy, bara varnar er. Har somsagt ca 30 kg att gå ner. Momalicious.se är min bloggadress.

Jag går mest i klänning/tunika och leggings eller eventuellt mina förstora mamma-jeans. Mina vanliga är för små (såklart) och mamma jeansen är utprovade med stor mage och svullna ben så de åker ner haha.

Mitt största problem är att jag vill börja gymma men tänker att alla kommer titta på mig och tänka "vad gör det svettiga fettot här" så det har inte blivit av. Tror alla dömer mig när jag är ute med barnvagnen också, haha.

Vill bara skicka tusentals kramar till dig. Nu är min mage inte så illa men jag ser helt klart inte ut som innan barn. Såg typ ut som dig innan. Man vet inte vad man har förrän man förlorat det tyvärr
    Jag väljer bort fler barn just pga att jag vägrar bli tjock igen. Vågar inget riskera

Hjärta
  • Loppan boppan
    Satiin skrev 2011-09-15 20:45:34 följande:
    Well, försöker peppa mig själv och andra som mår dåligt över deras kroppar på min blogg. 
    min mage är INTE fin.
    jag må ha gått ner bra i vikt. gick upp 14 och gått ner över 22.
    men huden är slapp och bristningarna är många. naveln är helt sne. 
    MEN, det händer grejer på 26 veckor (är senaste bilden tagen)
    tur att jag (peppar peppar) inte behöver skaffa ny partner.
    Hoppas jag inte förstör er fina tråd :)

Min midja är tillbaka och på höfterna är det inte mycket extra som ligger på. 
    men bikini bär jag aldrig igen. 
    Är 21 år :)

Varför skulle du förstöra? Jag APPLODERAR dig som vågar visa sanningen. Du är ortoligt modig
  • Loppan boppan
    klaramamma skrev 2011-09-16 09:57:47 följande:
      Om du egentligen önskar ett eller fler barn, välj inte bort det då, i sinom tid " förlorar" alla sin snygga kropp, åldern tar ut sin rätt för eller senare=) Sen kanske du har fler skäl att välja bort fler barn, men gör det inte endast pga kroppen! Fast alla får ju göra som de själva vill såklart... bara en liten åsikt:)
    Hur länge sen födde du?

Min dotter är 3½ år
Svar på tråden hur såg era kroppar ut efter förlossningen?