• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Håller tummarna för dig Snuttgurka! *håller*

• axxette

hild, jag känner mig också matt och konstig i hela kroppen. Har ätit middag nu, kanske blir bättre snart. Middag och middag, det är väl att överdriva. Jag värmde en fryspizsza i ugnen, orkade inget annat Men gott var det faktiskt!

• axxette

Snuttgurka, jag vill ju inte på något sätt dämpa förhoppningarna, men läs i min blogg... tre veckor(!)

• axxette

Kanske en Saga- vilken dag! Jag förstår att ni var nervösa när ni var tvungna att åka hem och hämta väskan!
    Hoppas nu du kan sova i natt, utan en massa tankar! *kastar sömnpulver*

Sov gott alla!

• axxette

*sömnpulver till morotsjos* Sov gott!

• axxette

Här är jag! Var inne en kortis i morse, skrev en hel del, men allt kraschade Sen orkade jag inte bry mig mera, hade en riktig depparförmiddag. Sovit uselt och var allmänt seg, dessutom ingen förskola för sonen- som vaknade en timme innan den tid jag brukar väcka honom när vi ska i väg. Ja, ni förstår kanske hur det kändes...

Vi tog en promnad i solen, uträttade några ärenden på stan och gick till bibblan och läste några böcker och åt en god lunch. Det var mysigt. Kom hem lagom till andra åket, somnade båda två i soffan när Anja hade intervjuats klart. Hur skönt som helst. Vaknade som en annan människa efter en timme!

Inga värkar eller nåt i dag. Skönt på sätt och vis, lurerivärkar kan jag lika gärna vara utan. *bestämd*

I morgon kommer mannens syrra med sambo hela dagen, jättekul att det händer något utöver det vanliga. Ska laga mat och baka, kul!

• axxette

Här har inte folk åkt till andra ställen på ett tag- vad jag vet i alla fall. Frågade bm sist.
    Nog är det många födelsedagar så här års! Tror ni folk i allmänhet planerar när det inte vill ha barn? Hur har ni själva gjort? Kanske är en känslig fråga...
    Själva har vi tänkt tanken att hellre ett januaribarn än ett decemberbarn, men såklart hellre ett decbarn än inget alls... Men det blev inget janbarn, ett marsbarn lär det väl bli:-/ Skulle bli äkta förvånad om något händer före bf.

Kul med hockeyn! Jag har alltid gillat sport på TV, ja, inte allsvensk fotboll och elitserien i hockey kanske, men mästerskap och gärna sportspegeln på söndagar. OS är ju hur kul som helst! Både sommar- och vinter! Jättekul att man lyckades pricka in ledighet under OS, annars hade det nog blivit en hel del besök på filmbutiken...

Snuttgurka, hoppas att det sätter igång på allvar för dig snart. Din lilla bebbe verkar vara en riktig lurendrejare

hild, ja det var supermysigt att vi båda somnade i soffan. Händer faktiskt ibland, om sonen vaknar tidigt.
    Nu blir det soffan igen, med mannen och lite fika. Kanske kolla inspelat six feet under, kollar ni på det?

• axxette

Grattis Selmas!!!

I natt var jag hälvvägs till förlossning, nästan. Hade jätteonda värkar i två(!) timmar. Fick andas mig igenom dem. De var inte helt regelbundna, kom med 8-20 minuters mellanrum ungefär. Under första värken, som jag vaknade av kände jag hur det rann lite i underlivet, blod visade det sig. Sen kom det lite till.
    Efter två timmar somnade jag ifrån det hela och vaknade halv nio i morse, besviken... Ringde till förlossningen och berättade att det kommit blod, helt normalt sa de. Nu blir det mer och mer påtagligt att det närmar sig. Kanske jag inte behöver gå två veckor över tiden i alla fall.. *hoppas*

bf-3dagar

• axxette

Grattis Lajban!
    Grattis malinz81!

Rapport från en som varit på förlossningen halva dagen:
    Vid 13.30 anlände vi, hela familjen. De ville kolla eftersom jag kände att det sipprade vatten. Vattnet kan ju har börjat sippra redan 2 i natt när första värken kom.
    CTG lades och bebis mådde fint, sen fick vi vänta i 4(1) timmar på en läkarundersökning som gick på 5 minuter, för att sen åka hem igen. Mycket riktigt, vattnet har gått, men inte forsat. Jag är inte öppen särskilt mycket om om det inte drar igång värkar av sig själv i natt, ska vi vara inne igen kl. 7.30 för igångsättning. I morgon blir jag mamma igen!!!

Jag tror inte det sätter igång i natt, förloppet är precis som när Arvid föddes. Vattnet går men inget mer händer. Hoppas på en god natts sömn och att det kommer i gång framåt femtiden av sig själv, så slipper jag igångsättning i alla fall...

Kram på er och håll tummarna för mig i morgon!

• axxette

Nu är det dags att gå och lägga sig och försöka sova. Blir nog inga som helst problem, är superdupertrött! Spänd inför morgondagen, svårt att fatta att det händer i morgon.

Snuttgurka, hoppas det går vägen för dig nu!

Hoppas nu på alla er andra också,

Ropen skalla, vattenavgång åt alla!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!