• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Pappor på BB och barn på förskolan: hmmm, jag har ju tänkt att min man ska var amed på BB så mycket det går och sonen också, men jag kanske ska tänka om. Det är ju bättre att sonen är på f-skolan och mannen på jobbet på förmiddagarna och att de sen kommer till BB. Då sparar man ju av de 10 dagarna förstås! Ska diskutera det här hemma!

Julius: Det låter klokt att stanna så länge du får på BB! Hoppas att du bearbetat depressionen och att det känns mycket bättre denna gång!

Linda: *Skickar styrkedroppar och några solstrålar från i dag som jag sparade i en burk till dig* Hoppas det känns bättre nu i kväll! Angående kläderna från svärmor: inte är hon där när ni öppnar paketet? Jag skulle öppna det redan nu och tvätta! Om hon frågar något skulle jag säga som det är, att tvättade kläder är att föredra. Om hon tycker något om det, så är det hennes problem, inte ditt. Det är ju ditt barn och det bestämmer du över!

villblifler: Håller tummarna för att du får bra besked på onsdag!

morotsjos: telefonförsäljare, fy för dom! Har funderat länge på nix, men har hört att det inte funkar så bra.

Kanske en saga: Dumma bm! Skrämma upp så där är inte snällt! Skönt att du är lugn nu!

Majja: Bra ide med present från bebisen till syskonet! Tack för den!

• axxette

frutti: kan trösta dig med at tmin man tycker lika som din, och jag kan förstå honom. Jag skulle inte tycka det var så kul om han däckade okontaktbar på soffan varenda kväll... Från och med i går jobba rjag halvtid och kommer förhoppningsvis vara liiite piggare på kvällarna.

*ringer NIX på en gång* Ska helt klart prova det i alla fall. Är sååå trött på alla försäljare. I går ringde en tjej från Jehovas vittne... inget för mig. Men hon hade nog ringt vare sig jag hade nix eller inte. Jag tror inte Jehovas vittne är kopplade till nix på något som helst sätt...

Såg bilder på en nyfödd i dag, en dam på jobbet ville visa sitt barnbarn. Jag kan inte fatta att jag har en sån i magen. Fattar ni? en 50cm lång bebis ligger därinne och trängs, ofattbart.

Någon mer som trånar efter allt man inte kan eller får göra. Tänk att kunna/få köra ett maxpass stepup 75minuter nere på gymet... eller åka på en skidweekend i Åre... saknar verkligen skidor den här vintern. Ska ta igen det nästa vinter!!!

• axxette

Ellynil. taskigt av dom att inte fråga... Vi åker till fjällen i jul, helt klart! Svärföräldrarna säger att dom kommer på juldagen och stannar veckan ut, julafton är helig tydligen. Dom stannar och tar hand om barnen säger dom, låter som guld i mina öron!

Linda: Var har du ditt blonda hår då? På ett sätt måste det kännas bra att sakna sitt jobb, för det betyder ju at tman trivs där! Just nu har jag så jättebra på jobbet. Vi är några som verkligen trivs i hop. Två av oss är höggravida och den tredje går i pension innan vi andra två är tillbaka. Det känns lite sorgligt redan nu faktiskt. Kommer verkligen att sakna henne, både som person och all hennes erfarenhet och kunskaper.

KidA: Angående optiker, synen kan förändras när man är gravid, tänk på det om du ska köpa nya grejer!

Cast77: Olivia är jättejättefint! Jag hänger gärna på din tvåstygn- och utanbedövningsklubb! Vore skönt om allt gick snabbt och lindrigt till!

Nähä, nu ska jag gå och göra mina 4 timmar på jobbet! Ha en bra dag allihopa!

• axxette

mjukisbrallor till bb, helt klart! Inget annat för min del. Det tog lååång tid förra gången innan jag kom i minavanliga jeans, denna gång ska jag köpa mig ett par nya jeans efter någon månad eller så, så jag slipper ha ångest över att inte kommai min gamla.

morotsjos. välkommen till svampträsket Hoppas din försvinner med pevaryl, jag verkar immun mot de där "lätta" medlem, behöver tyngre grejer...

Ja, jag är på jobbet... Nej, jag jobbar inte så mycket... Ja, jag verkar beroende av Fl...

• axxette

Jättegrattis Skånenettan! Nu börjar det alltså, en efter en kommer att ploppa! Vem är nästa på tur?

frutti: jag sankar också att sova på mage! Under förra graviditeten trodde jag att så fort bebis var ute skulle jag kunna sova på mgae igen, men tji för det! Då är det stora, läckande bröst som är i vägen i stället...

Cast 77, ja antagligen blir vi uteslutna ur föda-lätt-klubben, det är ju inte så många som får en så till synes lätt förlossning som din svägerska- visst var det svägerska...

Funderar över namn, någon skrev Moa, det är ju jättefint. Ska lägga fram det i kväll...

Adelsia: Ja, då börjar det snart bli dags då kanske...

Vad kul att du är tillbaka Weiring, vill ju inte lämnas kvar här sist alldeles ensam...

Grattis till villblifler! Vad skönt att du fick ett positivt besked!!!

Var på klassisk konsert i går, det var helbra! Bebis njöt verkade det som, inga hårda kickar, bara mjuka rörelser så magen böljade fram och tillbaka.
    Är tyvärr i början av en förkylning- igen Det var juinte länge sen sist ju... *vill inte*

• axxette

Jag har förstått att den där molvärken är förvärkar.

morotsjos: jag är också lite orolig för hur det ska bli med storebror när bebis kommer. Hur tusan ska man förbereda på bästa sätt? Som, jag tror det var Linda, skriver det, att låta storebror vara med och hjälpa till, mysa så mycket det går när bebis/ar sover osv är bra. Att få storebror att känna sig viktig är nog ett bra sätt. Har ni läst Emma och Lillebror av Wolde? Det är en jättebra bok tycker vi, har läst den med sonen flera flera gånger. Jag köpte en present till sonen som han ska få av sitt lilla syskon på BB, ett örngott där det står "Storebror". Såklart att materiella ting inte ersätter mamma och pappa, men...

Ellynil, så ni ska bygga hus nu då? Spännande!

Ska till bm i morgon, skönt! Det är verkligen skönt med tätare besök så här på sluttampen.

• axxette

hild: varannan vecka nu de sista 6 v innan bf. hur ofta går du? Ja, vad gör bm egentligen, känner, klämmer, kissprov, pratar förlossning och amning osv. Lyssnar på bebishjärtat förstås, vilket ger den bästa tryggheten för mig. Sist var det svårt att pricka in ljuden, för bebis låg så djupt, snacka om att mitt hjärta rusade innan vi hittade bebis hjärta!!!

Bra jobbat med listan Snuttenuttan! Det är intressant vad intressant det är med listor, men inte diskussion :-/

• axxette

Usch vad jobbigt när man inte känner förtroende till sin bm. Själv är jag jättenöjd denna gång, har en riktigt trevlig och öppen bm som jag känner stort förtroende för. Skulle gärna låta henne förlösa mig, men hon jobbar inte på förlossningen som de andra bm på kvinnohälsan. de roterar, men hon är forskare och jobbar bara lite i verkligheten.

Det är nog jättebra att inte bara den nya bebisen får all uppmärksamhet från gäster i början! Bra snöfall att du tänker på det!

• axxette

Jag har också rena lakan, men vattnet går nog inte för det... Jag är helt inställd på minst 4 veckor till. 36+1 i dag. Jag får hoppas på ditt vatten Anniqa!

Sov gott alla!

• axxette

Skönt Julius, att det verkar ha gått bra!

Jag vaknade i natt och bebis dansade salsa där inne. Jätteskönt tyckte jag, för h*n var så himla lugn hela dagen i går. I dag ska vi till bm!

Vad kul att ni ritar huset själva Ellynil! Hela? Eller ritar han om ett befintligt så ni får det som ni vill ha det? Jag hade gärna blivit arkitekt, men jag fattade inte det förrän under sista året på gymnasiet och då var det liksom köört med betygen redan... Krävs ju väldigt höga betyg i de allra flesta ämnena för att komma in och det hade ju inte jag. Hur är tidsplanen för husprojektet?

Hörrni, är det någon som har koll på det här med lustgas? Läste lite i gravidboken i går, om smärtlindring. Hade lustgas en bit in i förra förlossningen, i samband med att EDA lades. Då låg jag ju ner i sängen, tidigare under värkarbetet hade jag ju vankat omkring och hängt över stolar och sängar och hade inte tillgång till lustgas. Kan man ta lustgas stående, eller blir man snurrig och ramlar? Det kanske är individuellt?

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!