BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
Weiring, jag är lärare, men jobbar för Lärarförbundet just nu, så det är är kontorsjobb...
Linda hade ju varit på bibblan: ett lästips för första tiden efter förslossningen och fram till barnets ettårsdag ungefär- om man nu hinner läsa något- är boken babyliv. Kommer ej i håg författaren. Det ärdet allra bästa boken om bebisar tycker jag! Har ju inte läst alla förtsås... :-/
Dream SnutteNuttan! Åh vad det var roligt att gifta sig! På torsdag firar vi föresten 5-årig förlovningsdag. Då är det alltå fem år sedan mannen föll på knä och friade, sen drack vi champagne och dagen efter gick vi och beställde ringar... *drömmer mig tillbaka* Vilket sorts bröllop är ni intresserade av? Litet med släkten eller stort med alla vänner också? Kyrkligt eller borglingt?
Var ju hos bm i fredags, då pratade vi om bebis storlek. Sonen är väldigt liten och var 50 cm lång, vikt 3000 g vid födseln. Ganska tunn med andra ord. Han har dalat på både längd och viktkurvan under sina tre levnadsår och det är något vi oroar oss för då och då. Ska han bli en pyttekille? Hur kommer det gå för honom då? Kommer kompisarna bära omkring på honom? Vad beror det på att han är så liten? Är det någon sjukdom? Generna? Går det att påverka på något sätt, nu, sen? Ja, frågorna är många.
Dessa frågor gäller ju även nästa barn. Har vi ett litet litet barn därinne? Bm och läkaren vill gärna göra ett tillväxtul, för att se vad vi har att vänta oss. Vad man kan göra om det är ett litet barn har jag ingen aning om, men det antar jag att vi får veta i samband med ul- som ska göras redan i morgon. Jag är skapligt nervös- för vad vet jag inte riktigt. Men det var ju ett antal veckor sedan vi gjorde förra och enda ul, i v. 15 tror jag det var. Tänk om de upptäcker något hemskt?
Ja, det blev en massa det där, var bara tvungen att spilla ur mig lite tankar...