• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Anniqa: Jag hade sf-mått 33 cm i fredags, v.35+2. Det är ju strax över medelkurvan. Men sonen vet jag inte hur mätten såg ut, gick privat hos bm då och har inte sparat journalen... knäppt va? Men jag tänker inte så mycket på hur stor bebis är, kanske skulle det? Andra gör ju det...

Linda & SnutteNuttan: Tur för hemfriden att det finns öronproppar!!!

Weiring: Vi lär få stå ut med att det ploppar här och där i den här tråden innan det är dags för oss...

Jag har såklart glömt i vilken ordning vi har bf, kanske dags för en liten lista igen? Jag förbereder en, så kan ju ni som har lust fylla på.

13/2:
    14/2
    15/2:
    16/2:
    17/2:
    18/2:
    19/2:
    20/2:
    21/2:
    22/2:
    23/2:
    24/2:
    25/2:
    26/2:
    27/2:
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3:

• axxette

Vill också handla, men det känns så himla onödigt när vi har massor av kläder i 50/56 och i 62, både typiska pojkmodeller och typsika flickmodeller... ärver MASSOR av syrran som har en son och en dotter och som i sin tur ärver MASSOR av grannar och släktingar. Men OM det blir en flicka SKA jag köpa jeansklänning på Polarn, den är såååå fin!

Än så länge bra spridning på listan. Men du är senast morotsjos... vi får väl se...

• axxette

Caza: Vad tråkigt när du så gärna vill föda naturligt. Någon annan kan ju inte tala om hur du ska tänka, men jag kan ju säga hur jag skulle tänka. Jag har alltid, sen jag fattade hur barn "kom ut" tänkt att det inte skulle spela roll om jag inte kan få barn, eller föda barn eller så. Adoption, kejsarsnitt eller på annat sätt spelar ingen roll. Det är barnet och familjen som räknas. Nu kan jag ju inte säga om jag skulle tänka likadant om jag hamnade i en sådan situation, men det är min utgångspunkt i alla fall. Precis som du skriver, så har du ju ett välmående barn i magen och borde vara glad för det. Men man kan ju vara glad för det men samtidigt ledsen för något annat, ellerhur. Alla som jag vet, som har gjort kejsarsnitt har tyckt att det varit jättebra! Har de pratat om vändingsförsök?

Terran: Alla som vill skriva in sig i slutet är extra välkomna av mig ;-/ vill ju inte vara ensam kvar på slutet, vill ha någon att dela väntan med

• axxette

Kanske en Saga: Jag blir så glad när jag läser att du verkar ha god kontakt med bonussonens mor. Jag är lärare och träffar ibland på familjer där man är fiender i stället för samarbetande. *glad*

Caza: Ja, då har du ett par chanser till naturlig förlossning kvar. Vi hoppas att bebis vänder sig, självmant eller med påtryckning!

Nu ska jag snart gå en promenad i solen på lunchen! På måndag börjar jag halvtid på jobbet! *längtar så det gör ont*

• axxette

Hej!
    Vad många det är som skrivit in sig på listan som åtminstone inte jag har en aning om vilka det är... presentera er gärna, kul att veta vilka som följer tråden!

Hälsningar Annette

• axxette

kidA & malinz81 - ja era namn känner jag också igen, precis som Linda, det var inte er jag tänkte på.

snöfall: Ska också äta semla i helgen. Jobbar precis bredvid en liten brödbod och skulle lätt kunna trycka en semla om dagen. Har sparat mig till helgen.
    Visst är det svårt med vissa människor när det skämtar, man vet ju inte riktigt hur mycket allvar som ligger bakom ett sånt påstående som din chef gjorde. Tycker han att du borde orka att arbeta med full hastighet och intensitet hela tiden, det orkar man ju kanppt ickegravid...

• axxette

Alla namn jag läst här är fina tycker jag! Vi har ett enda killnamn, hoppas att det är rätt om det blir en kille. Olle blir det i sådana fall. Blir det en tjej har vi ett antal namn som vi måste prova. Li, Ella, Ellen, Erika, Alva, Agnes är på listan.

Kanske en Saga: jag skulle köpa sånna där amnings/droppskydd, engångs på COOP, 40 spänn paketet! Det kan ju blir svindyrt i slutändan om man har mycket mjölk. Måste kolla runt på olika affärer och hitta det billigaste, eller köpa flergångs tvättbara.

Ni har väl föresten sånna där värmeskydd att täcka brösten med så ni inte får mjölkstockning? Jag hade sånna hela förra amningsperioden, så fort jag skulle gå ut. Slapp mjölkstockning- men det behöver ju inte vara just dom som gjorde det.

• axxette

Jag hade också en uppsamlingsskål, i början blev den så full att jag fick tömma den mitt under amningen. Sparade mjölken i frysen och så fick min man ge om jag var borta på andra roligheter någon gång. Uppsamlingsskålen ja ghade har jag inte kvar, vart köper man sån? Apoteket?

Har inte mer sammandragningar efter toabesök än någon annan gång. Har dock haft jättemycket sammandragningar och ordentliga förvärkar med värk sista veckan. En natt hade jag ont från låren och upp en bit på magen. Sån där molande värk. Jag hoppas ju att jag slipper vänta ända in i februari, men försöker ändå tänka att jag får göra det. v.36+3 i dag.

Snuttenuttan: Bra att du är förberedd med värmeskydd!
    Har hört att drag kan framkalla mjölkstockning, så jag använde mina skydd tom på stranden när det fläktade... präktig?

• axxette

villblifler, välkommen hit!

Helt slut i helgen, sammandragningar som bara den, borde nog vila mer. Börjar på halvtid from i morgon, måste nog köra halvtid på helgerna också. Men det är ju så svårt!

• axxette

Hmmm, håller på och packar BB-väskan. Hur mycket bebiskläder behöver man ha med sig egentligen+ Förra gången låg vi inne en vecka, då vet jag att vi lånade en hel del kläder på avdelningen. Men hur är det om man är kvar ett par dygn bara, finns det kläder på BB att låna? Någon som vet något?

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!