• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Nattvinge! Vad duktigt att plantera om blommor! Det skulle behövas här också, kommer du förbi när du är klar?

Fy för alla krämpor! *skrämmer bort* Bort med kräksjuka som inte leder till förlossning, bort med foglossningar och ryggont och allt annat!

Jättegrattis Linda!!! Vad mysigt det lät! Hade ni planerat det tillsammans?

*mer medaljer åt Sverige*

• axxette

Lajban, förlåt, *fniss* men det är nog den längsta förlossning jag hört talas om...
    Nä, allvar nu, det är hög tid för din bebis att ta sig hela vägen ut nu! *övertalar bebis*

Anniqa, *viftar lite försynt* jag är inte ett dugg svullen. Tacktack för det! Har ringar på mig och vanliga strumpor och skor... Än så länge.

Har sovt sämst i natt, så dåligt har jag inte sovit på hur länge som helst. Vaknade en gång i timmen och är helslut i dag. Var sugen på att sjukanmäla mig till jobbet och sova hela dagen, men nu är jag här, på jobbet alltså. Måste slutföra några saker innan fredag och HELLEDIGHET! *längtar*

Vilken önskedröm Ellynil

På tal om sånna där sovpåsar, så tänkte jag kanske sy själv- om jag nu får vänta länge på bebisen. Jag tror de där påsarna är riktigt bra, det påminner nog bebisen om trängseln och tryggheten i livmodern. När sonen var nyfödd bullade vi upp med ihoprullade handdukar runt honom i spjälsängen, för att just försöka efterlikna trångboddheten från tiden i mig.

• axxette

Nää morotsjos: nu får det vara nog! Inga mer sjukdagar för er!

• axxette

SnutteNuttan bara måste vara och föda nu! Hon brukar ju vara här varje dag annars. *håller tummarna*

Ska man tro allt man läser? Jag har slutat läsa på nätet, det är svårt att veta varifrån infot kommer. Jag läser böcker, de är mer trovärdiga!

I dag har jag 2 veckor till bf! Yippi! Det närmar sig! På torsdag ska min kompis, som ska ta hand om sonen när vi åker till förlossningen, komma och hälsa på och få lite information om våra rutiner. Förhoppningsvis behöver hon bara passa en dag eller så, räknar ju med att förlossningen ska gå fort. Synd att alla släktingar bor 20 mil bort, i en sån här situation!

Min bebis snurrar järnet sista dagarna. Jag behöver i alla fall aldrig oroa mig eftersom den känns nästan heeela tiden.

• axxette

Välkommen tillbaka SnutteNuttan, du fick oss verkligen att undra. Hoppas dina fötter känns bättre i dag!

Jag såg inte dokumentären, var det sevärt? Såg inte DH heller, sov i stället. Var superdupertrött i går, men i dag känns det mycket bättre!

Cast77: USch vad det låter jobbigt och smärtsamt det här med fogarna! Hade du samma problem tidigare grav?
    Och klådan Selma, är det verkligen bra? Vet bm om klådan?

Morotsjos: Håller sonen på att få nya tänder? Min son fick nästan alltid febertoppar när en ny tand höll på att spricka ut.

Ha en bra dag allihopa!

• axxette

Fy Lajban, hoppas din bm kan stimulera cervix lite då, så att det sätter igång på allvar snart. Jag kan förstå att du är riktigt less på det hela nu! Hur orkar du med att jobba?

Såg på JobbaJämt om en klädaffär, någon som såg det? Vad tror ni om att inte dela in barnkläder i flick-ochpojk, utan i storlekar istället?
    Hur tänker ni när ni köper/lånar bebiskläder?
    Denna fråga passar väl kanske bättre någonannanstans, men det vore kul att höra vad ni, mina fl-vänner, tycker...

Fyller du år SnutteNuttan???

Var har vi Linda i dag då?

• axxette

Ja, visst borde det finnas mer könsneutrala kläder! Jag tycker PoP har bra kläder, visst de är ju inte helt könsneutrala, men inte så mycket tuffa traktorer och monster eller söta små prinsessor på kläderna. Tyvärr är ju PoPs kläder lite dyrare än H&M, lindex och Kappahl Men ibland får man betala för att stå för sina åsikter...
    Jag skulle gärna välja kläder efter storlek, jag tror nämnligen man kan hitta fina kläder till pojkar på flickavdelningen, men man går helt enkelt inte dit.

En annan sak som borde förändras: personal i vissa butiker frågar om saken man köper ska slås in. Man svara jag. Är det till en flicka eller pojke, blir då följdfrågan. SPELAR DET NÅGON ROLL??? Varför rosa papper till flickor och blått till pojkar? *reagerar*

Jag har inte köpt några amningskläder, anser inte att det behövs speciella- mer än bh. Har 3 bhar från förr och kommer köpa ett par till att ha som "finBH"...

*stackars frutti* Sådana tankar är hemska att få!
    Men jag tror så här: Säklart kommer du att älska barnet! Men det är inte säkert att känslorna finns där från timme 1. Särskilt inte om bebisen skriker som en stucken gris hela tiden... Självklart klarar du mammauppgiften!!! Inget snack om saken. Men man växer in i sin roll, det kommer inte heller från timme 1. Man är frågande många gånger och då är det bra att ha en föräldragrupp och fl att diskutera på. Ibland kommer det med all säkerhet att känns övermäktigt, men det är helt normalt!

• axxette

GRATTIS SNutteNuttan! *Skickar ett hop med ballonger*

• axxette

morotsjos, jasså, dubbla rader med tänder ligger inte för er

• axxette

Åh KidA så söt han är!!!
    Varannan timme, det är det jag fasar mest över. Sömnlösheten och den ständiga tröttheten. *fasar*

SnutteNuttan, jag tror jag vet hur du känner. Jag har samma känslor inför varje jul. Inte kul! Hoppas nu att allt går bra och att du får sova i natt. Du kanske får några fina presenter att glädjas åt?!

Ja, Linda ja, antingen föder hon barn eller så är hon nykär efter förlovningen och kan inte släppa Fredde

Snart ska vi storhandla på ICA Maxi och äta middag på "Gyllene bågarna"... när vi kommer hem ska vi göra en blåbärspaj och ha glass till. Blev inget firande i går, så vi tar det i kväll i stället. Egentligen är jag inte förtjust i sådana där komersiella jippohelger som Alla Hjärtans dag och Hallowen, men något extra gott kan man ju stoppa i sig... (alla dagar)

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!