• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Nu är vi hemma!
    Det blev en pojke som heter Olle, han är liten och supersöt. tyvärr har vi inget foto, sjukhuset har inte webbisar och vi har ingen digitalkamera, än

Förlossningen gick superbra, fick värkstimulerande dropp kl. 8.45 på söndagen. 12.10 skulle jag lägga mig ner för narkosläkaren var på väg för att lägga ryggbedövning. 12.15 kom Olle och narkosläkaren avbeställdes. 3 1/2 timme, klå det den som kan
    Sprack en aning, tre yttre och tre inre stygn. Känns helt okej i dag.

Amningen lite svårt, men är på gång. Olle har fått tillmatas var fjärde timme, för att hålla blodsockret uppe.

Om någon orkar, skriv gärna en kort rapport om vad som hänt sen i söndags. Ser att det är massor att läsa, ska ta det så småningom.

• axxette

*tittar in*
    Hinner inte läsa allt, någon pockar på uppmärkasmhet

Allt är bra, amningen är igång, mjölken har runnit till, skönt men blött :-/

Olle sover mycket, det är helmysigt när han är vaken och mätt, vilket är en gång om dygnet ungefär. Då tittar han förnöjsamt sig omkring, det är lampor som är mest intressant förstås, alltså lysande sådana...

Storebror är lycklig och kom springandes i morse när han vaknade. Han vill sitta med en stund vid amningen och springer sen och leker. Ibland kommer han med någon leksak och ska visa lillebror.

Grattis till alla er som fått! Tänker extra på dig snöfall, jag hade det lika förra gången. Men nu börjar det väl närma sig att du inte får gå längre antar jag?

• axxette

anske en Saga: Om några timmar så har du bebis hos dig!

Hä har jag haft bebis hos mig heeela natten vid antingen det ena, eller det andra bröstet. Han har ätit och skrikit och pruttat om vartannat. Jag åt vitkål i går, det skulle jag inte gjort...

• axxette

Hej allihopa!
    Tänker på er som är över tiden nu, läser här lite ibland när tid ges och känner med er! Den här gången behövde jag ju inte vänta, men förra gången gick jag +14 dagar, sen blev jag igångsatt. Väntan var otrolig lång och tråkig.

Olle äter och sover, skriker och pruttar. I dag ska jag låta bli kaffe helt och hållet och se om pruttandet minskar då. *hoppas* Magknip kan ju barn ha i början, oavsett vad man äter, men jag vill gärna hitta en förklaring, så jag provar med kaffet i allaf all.

Må gott och ha en solig söndag!

• axxette

Nu har jag lagt ut bilder på Olle och Arvid i mitt fotogalleri. Välkommen in!

• axxette

frutti: gullig kusin!

Här var det inte kaffet som gjorde Olles mage pruttig. Nu börjar det här bli jobbigt. fyra nätter i rad har han nu vaknat en gång i timmen och varit hysterisk och sen bajsat eller pruttat. På dagen sover han sött flera timmar i sträck Man får väl vara glad för det iofs...

Annars har vi det bra :-/

*gäsp*/Annette

• axxette

*fniss* Än så länge luktar pruttarna inget, inte som storebrors i alla fall

• axxette

Hej på er alla mammor och mammor-to-be!
    Här händer det så mycket och jag hinner inte alls med att läsa. Vilka mer än Linda är på BB?

Jag har plitat ihop en förlossningsberättelse. Finns i min blogg för den som vill läsa! Välkommen in!

I dag har jag varit ute på stan med Olle för första gången. Höll på att ruttna sönder här hemma och var bara tvungen att ta mig ut bland folk. Det var underbart befriande Min man och son mötte upp efter jobb och förskola, så fikade vi lite. *myser*

• axxette

Grattis Linda!!!!

frutti och tokmaja: var tappra! Snart är det dags! *försöker peppa*

KidA: Noah är verkligen superdupersöt!

I går natt snuttade Olle i två timmer, blev liksom aldrig nöjd. Jag fick tömma båda brösten en gång, sen vill han ha mer, så jag växlade mellan de båda jättelänge.
    I natt åt han av båda igen och var inte nöjd, då åkte ersättningen fra. 60 ml drog han i sig och sov sen sött i ett åpar timmar. Vaknade och snuttade 2 minuter och somnade igen. Behövde tydligen lite snutta, i natt provar jag med nappen innan jag kliver upp!
    Någon mer där mjölkken inte räcker till just nu?

/A

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!