• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Harley: 20 mil! hur löser ni det när det är dags? 20 mil tar ju ett par timmar, det gäller att inte åka för sent!
    Själv har vi ca 5-10 minuter med bil, skönt å ena sidan, men å andra sidan blir folk hemskickade från förlossningen i tid och otid, de som har så nära alltså. Jag har ingen lust att bege mig hemifrån för att undersökas och sen åka hem igen. När jag väl är där, så vill jag vara kvar!

• axxette

Hej Weiring! Vi har samma bf, sist ut alltså... Välkommen!

Positivt och lite gnäll:
    Äntligen helg!!! SOm jag har längtat! Har haft den bästa dagen på hela veckan, hittills. Ok på jobbet, bm-besök där allt bara ser bra ut, huvudet neråt, men ej fixerat helt, lite mer jobb, sen hämta glad son på förskolan, handla lite, äta gott och lägga sonen, TV-soffan och nu datorn. Snart SOVA! Hoppas på ytterligare en natts nästan ostörd sömn. Det blir i sådana fall bara andra natten på 10 dygn..

Här är också en massa snö, det har snöat horisontalt precis hela dagen. Vackert, men inte särskilt inbjudande att gå ut i blåsten. Det var riktigt dåligt väglag när jag åkte till bm, jag verkligen halkade runt med bilen.

• axxette

Godmorgon! Jättebra morgon! Vi sov till halv åtta efter en lite knölig natt, dina tummar räckte tyvärr inte SnutteNuttan, men tack ändå. Sonen har lekt helt självständigt sen efter frukost och jag har tonat håret! Snyggt, om jag får säga det själv

Det har snöat och blåst hela natten, snön ligger ett par dm upp på fönsterbläcket, -på ena sidan huset- det ser helmysigt ut. Det snöar en del fortfarande, men jag tänkte ta mig ut och dra sonen i pulkan till apoteket, svmapen är tillbaka Dags för ytterligare en dubbel dos Canesten- som säkert inte kommer att hjälpa ett dugg. Pessimist-javisst!
    Antagligen plockar vi upp varsin semla på vägen också, mums!

Är lite orolig att min man inte kommer hem som han ska nu när det är oväder. Han ska flyga från Geneve i kväll, övernatta i Sthlm och ta tågen hem i morgon bitti, om 24 h 10 minuter är han hemma om allt klaffar! Någon som hört något om flygförseningar än?

Var hos bm i går, vi pratade förlossning. Hon är verkligen bra min bm! Hon gav en massa tips och råd hur man kan tänka och det var verkligen ett bra samtal! Skulle gärna gå på föräldrautbildning igen, men det är klart, enskilda samtal med sin bm är ju bra... Hur går det på era utbildningar? Är det något av värde som tas upp?

Oj vad långt det blev... nu ska jag på vinden och hämta pulkan, sen ut och pulsa i snön!

• axxette

Morotsjos: Nä, just det, du är ju senare än oss... Hur är statistiken på tvillingfödslar? Räknar man med att tvillingmödrar går fullt tid på samma sätt som ettbarnsmödrar?

På tal om snöplog så är snöröjningen i den här stan bland det sämsta jag har sett, inte för att jag har sett så mycket men... Vi har boendeparkering och står alltså på gatan där det finns plats. När det är mycket snö minskar nog platsantalet med ca 30% pga av att de som plogar lägger snöhögar lite sporadiskt mitt över två platser lite här och var längs gatan. Tänk om de kunde välja ett par ställen att göra högar på?

Kanske en saga: huu vad läskigt att brandvarnaren satte i gång utan märkbar anledning! Man blir ju så uppe varv när man väcks av ett högt ljud och får sååå svårt att somna om.

*håller tummen* för att SnutteNuttans grannar antingen flyttar inom tre månader eller slutar supa och ge sig på barnen!

15 1/2 timme kvar tills mannen kommer hem!!!

• axxette

Linda: Har provat pevaryl också... inget biter mer än de där tabletterna diflucan, och de ska man ju undvika när man är gravid/ammar. Lyckos dig som har sluppit svamp under grav!

• axxette

*stackars Lajban* magsjuka är värst! Särskilt om man själv är lite illamående. Hoppas ni snart mår bättre båda två!

Nu blir jag fundersam... klåda har jag ju som tusan, men inga flytningar. Har jag samma åkomma som ni andra och inte svamp? Jag tror att min klåda har med svampen att göra, eftersom jag har fått svamp med samma besvär, bekräftat av läkare tidigare i grav.

Mot torra slemhinnor i underlivet är vitt vaselin på tub bra! Strykes på flera gånger om dagen!
    Har dessutom hört att babyolja inte är så bra eftersom det innehåller litelite alkohol, som ju är uttorkande... på babyns hud funkar det nog, men på känsligt underliv så... Nä, vill man använda olja är olivolja eller Apotekets underlivsolja bäst har jag hört från kvinnohälsan. Om man får sprickor kan jag varmt rekommendera Locobase Repair. Det har jag använt och det funkar super!

Morotsjos: ja, då håller jag tummarna en vecka nu då!
    Jag är så nyfiken på det här med tvillingar, när fick ni reda på att det är två? Hur reagerade ni då?
    Har en kompis som har tvillingar, de fick reda på det på ul och höll på att smälla av... det fanns inte i deras värld att de kunde få två barn på en gång. Men det fick de och de två börjar på förskolan nu.

12h 20 min kvar...

• axxette

Linda: Fluconazol ja, det fick jag en gån goch det var ju mycket mycket lägre pris på den. BRA! Har du inte gett Fredde öronproppar ännu???

Morotsjos: Roligt att du berättar! Att ni fick öppna verkstan så snabbt efter mf! Jag trodde man behövde vänta en blödning åtminstone. Förstår att det varit en omtumlande tid från besked till nu, men det låter som om ni tagit det hela med ro ändå. Men vad ska man annars göra? Har ni tvillingar i släkten? Vet du hur det är, var tredje generation eller? Min farfar har ett par tvillingsyskon, men det påverkas väl inte jag eller mina barn av, vet du?

Weiring: grabbhelg, ja, det kan man ju gissa, men man vill ju helst inte veta...

Julius: Låter tungt med ett huvud mellan ljumskarna...*fniss* Min bebbe har nog inte sjunkit så ännu, jag är inte less- än, men jag har ju å andra sidan några dagar mer än du till bf... inte så många iofs.

• axxette

Börjar nerifrån och kommer säkert att glömma något.
    Kanske en saga: Jag skulle inte fråga, men det är ju jag...

Linda: Åh! vad kul med arvegods! i min släkt finns ingenting sånt där- om man inte räknar alla kläder min son ärver från sin kusin :-/
    Hur gick det med fackföreningsavgiften, fick du något svar? I mitt fack är avgiften baserad på inkomst, alltså- ju lägre inkomst, desto lägre avgift. Om du kan kräva dina 2 lördagar i månaden: antagligen inte. Vad jobbar du med? *nyfiken*

morotsjos: vad du är påläst om tvillingar! Jätteintressant att läsa!

bärsjal: Verkar himla mysigt och lätt jämfört med babybjörn, kanske köper en sen när bebis är född. De är rätt dyra va?

Ellynil och Cast77: Vad kul med nytt boende! Hoppas allt går bra!

Anniqa: Prova vitt vaselin på tub mot torrheten, suveränt för mig!

Nu ska jag äta chokladpudding med grädde! MUMS!

• axxette

Åh! Vad roligt med så mycket att läsa!

morotsjos: jag förstår att du läst en massa, jag läste MASsor när jag blev gravid första gången, det var nog för att förstå det hela lite bättre. Hur har ni andra gjort? Läst massor om grav. och förlossningen eller tar ni det som det kommer?

Linda: Har också jobbat med båda män och kvinnor, där det har varit blandat har det varit klart bäst! Skulle verkligen inte trivas på en arbetsplats med baaara kvinnor. Bara massa kackel och skvaller...
    Såklart att du kan få jobba, du behöver ju inte vara f-ledig på heltid från ditt jobb. Men att kräva sina lördagar kan nog vara svårt, önska och komma överens är ju en annan sak... Men Fredde har väl lite oregelbundna tider och du och arbetsgivaren kan säkert komma överens om ett schema för dig utifrån hur Fredde jobbar?!

Ska absolut kolla in Weledas oljor! Både till mig själv och till bebisen!

Anniqa: hur gick det hos bm? Något på gång eller?

Ställer mig helt frågande, viktuppskattning??? Varför gör man det

Åh vad sugen jag blir på pannkaka när jag läser ditt inlägg Kanske en saga! Blir pankisar i morgon!!! Med grädde och farmors drottningssylt, mums!

Tips på present till Ellynils sambo: Boken Uppdrag: pappa eller liknande bok?

Om tråden: Ja, visst är det jättekul att vi inte är övermånga att hålla reda på! Även om vi är anonyma, så känns den här tråden mer personlig än andra trådar. KUL!

Nu bara måste jag jobba ett par timmar till! *måstemåstemåste*

• axxette

Jag ställde ju frågan varför man gör viktskattning. Nu förstår jag lite mer tror jag. Det jag nu funderar över är vad vården gör åt saken om det visar sig att det är en "5-kilosklump"- som någon uttryckte det- som ska ut? Sätter man igång tidigare? Gör man kejsarsnitt?
    Anniqa: var din förra liten? Eller har du litet sf-mått eller varför är du orolig att den är liten? Min son vägde 3050 när han föddes och var 50 cm lång. Under snittet trots två veckor över tiden... Sen har han varit liten hela tiden, är minst av alla i samma ålder runt omkring.

Cast77: Om bebis vaknar 6.30 varje morgon kan man ju vara glad!

Linda: Jag är lärare, men jobbar just nu på Lärarförbundet, därav intresset för dina frågor... Ha överseende med att facket inte ringer på stört... prova igen!

Välkommen Majja!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!