Linastrumpan skrev 2012-06-12 20:45:08 följande:
www.jula.se/bilbarnstol-619275 Nån som har kikat på denna i verkligheten?? Vi ska åka tåg till mormor och funderar på om denna kan vara en okej stol att ha till min 6.5åring till och från stationen samt kortare resor? Enbart tänkt att ha som en extra stol. Har inte lust att lägga en tusenlapp på nåt som kaske ska användas 10ggr/år, vad tror ni?
JAg tror nog att den är OK, annars skulle det inte stå godkänd på den, och för det användningsområdet borde den vara perfekt
T0va, vi åker ut på långfärd på lördag, mor min tycker jag ska låna stol av bussbolaget som förra gången, men jag vill inte. Jag vill få montera twowayen (som jag vet får rum) på en lämpligplats i lugn och ro. Sist fick jag ju sitta och slita upp remmarna som satt med dubbelknutar och gud vet vad, för att göra om och göra rätt. Denna gång kommer det dessutom vara 45min körning till första längre stopp, inte 5 min...
Jag kommer se det som ett test inför långfärden i sommar, att ta mig hem med TW är en promenad på max 10 min, och funkar inte det så måste vi lösa skåneresans första etapp på annat vis, hemvägen är ordnad med bil redan, och möjligheten att lämna stolen i förvaringsbox ska finnas.
Jag älskar föresten babyproffsen just nu, de rear TW, så innan erbjudandet går ut ska jag fara och köpa två stycken. En till svärisarnas bil, eftersom AG Cosmicen bara tål 18kg och sonen väger 17,5 nu, och så en till oss för efter sommaren är MTn för trång över axlarna, ogräset till unge visar inga tecken på att sluta växa i rasande takt