• many87

Travmänniskor

Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

• Svar på tråden Travmänniskor
  • many87
    Upptagen skrev 2011-10-27 09:59:33 följande:

Imorgon startar våran lille kallblodshingst på 1,40... Han tragglar på trots sin ålder, hoppas på en matlapp trots att han är tippad sist på hemmabanan som vanligt.

Lycka till Glad
  • cajsasmamma
    Adephi skrev 2011-10-27 10:40:43 följande:
    Nu mera i Katrineholm, men på den tiden jag var aktiv bodde jag nere i Kalmar. Skrattande
    Min gamla trotjänare står i Vingåker  hos min syster fast hon använder henne bara till ridning nu ... Gammeltanten är född -89 men syrran fundera på och börja köra henne igen... 
  • Adephi

Ja, det är ju här i krokarna.. Solig

Usch vad jag saknar det ibland. Nu är det ju rätt länge sen jag höll på Rynkar på näsan Tog studenten 02 och det har hänt väldigt sällan efter det.
    Jag älskade att arbeta med unghästarna på den tiden, vi hade 2 st som min klass körde in under vår utbildning. Blev väl inga kanoner av dom men den jag jobbade mest med vann några lopp iallafall.

• cajsasmamma
    Adephi skrev 2011-10-27 15:15:17 följande:
    Ja, det är ju här i krokarna.. Solig

Usch vad jag saknar det ibland. Nu är det ju rätt länge sen jag höll på Rynkar på näsan Tog studenten 02 och det har hänt väldigt sällan efter det.
    Jag älskade att arbeta med unghästarna på den tiden, vi hade 2 st som min klass körde in under vår utbildning. Blev väl inga kanoner av dom men den jag jobbade mest med vann några lopp iallafall.
    Då är du och jag ungefär jämngamla jag tog studenten 2001 gick på VretaNaturbruksgymnasiet.
    Jag gillar med unghästar har jobbat med dom mycket tidigare fast nu för tiden har jag bara gamla rävar hemma fast det kanske ändras inom kort *hoppas*

• Adephi
    cajsasmamma skrev 2011-10-27 15:21:06 följande:
    Då är du och jag ungefär jämngamla jag tog studenten 2001 gick på VretaNaturbruksgymnasiet.
    Jag gillar med unghästar har jobbat med dom mycket tidigare fast nu för tiden har jag bara gamla rävar hemma fast det kanske ändras inom kort *hoppas*

Jag är 82:a.. så jag skulle tagit studenten 01 men var mammaledig i ett år.

Det jag jobbade var en så snygg och snäll hingst, lättkörd som en dröm också.
    Neeeeeej då, tog inte alls åt mig lite av äran. Solig Var mer eller mindre jag och en tjej till som tog hand om honom.
    Jag funderar på att ta upp hästar sen igen när småttingarna blivit större och ekonomin förhoppningsvis bättre. iallafall kanske ridskolan, men man får väl se vad som händer.
  • Upptagen
    cajsasmamma skrev 2011-10-27 15:21:06 följande:

Å jag tog studenten 2002 (fast hoppade av ett år, så mina tidigare klasskamrater tog den -01), gick på Jälla Naturbruksgymnasium... haha. Men var inte ett dugg inne på trav på den tiden, mest intresse åt westernhållet...

• Adephi

Kan tillägga att jag gick på Ingelstorp utanför kalmar. Solig

• MoonFlight

Jag gick på Nytorp Naturbruks och är 83a. Gick tyvärr häst men i efterhand skulle jag gått trav...

• cajsasmamma

Verka som dom flesta har i tråden är födda i början av 80talet Själv är jag född -82. I helgen ska mina. hästar vila för imorgon. åker jag till Stockholm och umgås ett dygn med min underbara pojkvän och på lördag ska jag och några vänner på kryssning . Ska bli super skönt och bara vara jag och kunna äta och dricka utan att tänka på vart barnet är

• many87
    cajsasmamma skrev 2011-10-27 21:46:07 följande:
    Verka som dom flesta har i tråden är födda i början av 80talet Själv är jag född -82. I helgen ska mina. hästar vila för imorgon. åker jag till Stockholm och umgås ett dygn med min underbara pojkvän och på lördag ska jag och några vänner på kryssning . Ska bli super skönt och bara vara jag och kunna äta och dricka utan att tänka på vart barnet är
    Låter som om du kommer få en toppen helg :)
    Ha de så jätte kul i helgen :) vart åker ni på kryssning? 
Svar på tråden Travmänniskor