• many87

Travmänniskor

Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

• Svar på tråden Travmänniskor
  • cajsasmamma
    MoonFlight skrev 2011-10-02 16:54:40 följande:
    Har precis varit och hämtat en rockard!! Letat typ 1 år efter en som inte kostat 4000 eller legat 40 mil härifrån och nu hittade vi en ca 5 mil bort för 500 kr!!! Då blir man lycklig!! Så nu ska bara den sista muggen försvinna så kommer hovis nästa vecka sen så kör vi!! Då har förhoppningsvis den lilla söta flickan i magen flyttat ut oxå!
    Trevligt att du har hittat en rockard!!

Har inte hon flyttat ut ännu? När har du/ du haft BF? 
  • Upptagen
    MoonFlight skrev 2011-10-02 16:54:40 följande:
    Har precis varit och hämtat en rockard!! Letat typ 1 år efter en som inte kostat 4000 eller legat 40 mil härifrån och nu hittade vi en ca 5 mil bort för 500 kr!!! Då blir man lycklig!! Så nu ska bara den sista muggen försvinna så kommer hovis nästa vecka sen så kör vi!! Då har förhoppningsvis den lilla söta flickan i magen flyttat ut oxå!

Wow, vilket superpris! Jag letar också efter en sådär lite halvhjärtat... hade slagit till direkt om jag hittade en så billig! Tänk vad mysigt att kunna köra och ha barnen med sig.

Våran egenuppfödda 5åring som inte kommit till start än pga gaffelbandsskada och sen noll inspiration från tränaren har nu varit på kliniken för koll och han såg helt bra ut! Så efter att ha skrittat och dragit däck i en evighet har vi äntligen börjat trava lite! Han är pigg som tusan och ligger på lite mer än vad som är bra för honom för stunden, men vi jobbar med det. Annars är han världens klokaste och lugnaste femåring man kan tänka sig...

• cajsasmamma
    Upptagen skrev 2011-10-02 21:13:56 följande:

Wow, vilket superpris! Jag letar också efter en sådär lite halvhjärtat... hade slagit till direkt om jag hittade en så billig! Tänk vad mysigt att kunna köra och ha barnen med sig.

Våran egenuppfödda 5åring som inte kommit till start än pga gaffelbandsskada och sen noll inspiration från tränaren har nu varit på kliniken för koll och han såg helt bra ut! Så efter att ha skrittat och dragit däck i en evighet har vi äntligen börjat trava lite! Han är pigg som tusan och ligger på lite mer än vad som är bra för honom för stunden, men vi jobbar med det. Annars är han världens klokaste och lugnaste femåring man kan tänka sig...

Vi tränat hemma bara med rockarder ...  Sköna att sitta i, få med halva släkten och så är dom oftast stabilare... 

*tummen upp* för att  5åringen  

Självkörde jag snabbjobb med Månen idag och an var super taggad och fick beröm av 2 st att han såg väldigt fin ut!

• MoonFlight

Hon skulle ha flyttat ut 27/9 så på tisdag blir det 1 v. Dom andra 2 är ju runt 7-9 dagar sena så räknar inte med att hon kommer ut förrän till nästa helg.

Mån kommer hovis till ridhästen min, ska bli kul att se för det är en ny hovis och hästen är aningen speciell att sko (kommer från Polen). Hoppas dock han uppför sig gör han har lyckats få världens hovspricka i ena fram. Har bestämt att låna ut honom till en tjej till betet (hon som frågade om hon fick låna honom) så få får man tillbaka en häst i träning/tävlings kondis om allt går som det ska. Sedan är det så pass nära så kommer ev åka dit å rida någon gång i veckan om och när jag får tid. Så kan jag lägga all tid på min lilla 3 år

• MoonFlight

Idag har jag kört min lilla tös för första gången på typ 6 mån!! Hon lyste som en sol och det syntes att hon saknat det... Öronen spetsade framåt och lagom ivrig att komma iväg. Men att ta sig i vagnen... Lättare sagt än gjort med bamse magen i vägen...

• many87
    MoonFlight låter skönt att vara ute å köra :) har bebisen velat komma ut nu? 

Som de lutar åt nu ska vi starta på poänglopp på måndag, å hoppas vi kan få lite mer poäng :)
  • MoonFlight

Ja då hon behagade titta ut 6/10 kl 14.10 (3255/48).

Dessutom har den lilla hästen fått på sig skor nu äntligen så hon ska igång här nu ordentligt...

• many87

Känns som halva min värld har rasat samman :'( Åkte till b-loppen igår,hästen värmede som vanligt,lika pigg och små stållig som han alltid är... loppet gick och han kämpar igen för 4e loppet,men 150m kvar slutar kusken köra på honom,vilket var bra för han var ändå sist... vi bara skakade på huvudet och frågade oss varför han inte hängde med i denna fart,de borde han klarat.. Svaret fick jag väldigt fort så fort jag såg honom på nära håll... De bara rann massa blod från näsan på honom,de var så de droppa på marken :'( Allt bara rasade,min underbara häst... tårarna rinner idag också. Skönt är att han leker och busar i hagen idag och ser ut att må bra nu i alla fall. Idag blir de att skriva ut papper och fylla i om permanent startförbud,nu är travkarriären slut och travskorna ska läggas på hyllan... Kände bara att jag behövde skriva av mig lite...

• cajsasmamma
    MoonFlight skrev 2011-10-14 17:04:01 följande:
    Ja då hon behagade titta ut 6/10 kl 14.10 (3255/48).

Dessutom har den lilla hästen fått på sig skor nu äntligen så hon ska igång här nu ordentligt...
    Grattis Till BebisenNalle
Svar på tråden Travmänniskor