• many87

Travmänniskor

Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

• Svar på tråden Travmänniskor
  • many87
    sprattolga skrev 2012-02-22 18:18:38 följande:

Mina fölisar!=)
    Åh vad fina =) vilka är dom efter?
    cajsasmamma skrev 2012-02-22 20:33:45 följande:
    Ja nu känns livet lite bättre , smörjt selarna , longerat hästarna ett par gånger, hovbölderna har läkt ihop, så nu väntar vi på att leråkern till körväg ska torka upp så kan vi börja köra. Hoppas till helgen  
    Vad skönt =) 
    hehe ja nu har de ju regnat en hel del.. hoppas inte på mer regn så du kan ut å köra till helgen =P 
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-02-23 21:38:55 följande:
    Vad skönt =) 
    hehe ja nu har de ju regnat en hel del.. hoppas inte på mer regn så du kan ut å köra till helgen =P 
    I natt regna det och var halvstorm( 21m/sek) men till helgen skulle det sluta blåsa och bli soligt så på söndag ska kbl( Tuuli) och stoet(Rottan)  köras  vbl(Månen) ska vila 14dgr till pga en sträckning i hagen  
    Och sjävklart har jag även satt igång ponnyerna nu med, så nu ska både hästarna och ägarna rör på fläsket igen  
  • many87
    cajsasmamma skrev 2012-02-23 22:33:50 följande:
    I natt regna det och var halvstorm( 21m/sek) men till helgen skulle det sluta blåsa och bli soligt så på söndag ska kbl( Tuuli) och stoet(Rottan)  köras  vbl(Månen) ska vila 14dgr till pga en sträckning i hagen  
    Och sjävklart har jag även satt igång ponnyerna nu med, så nu ska både hästarna och ägarna rör på fläsket igen  
    gott med sol Skrattande
    härligt med så många godingar att köra, mysigt med ponnyerna med Glad
    Gott nu när våren närmar sig, så man kan gå ut å träna hästarna utan att frysa Skrattande
  • sprattolga
    cajsasmamma skrev 2012-02-22 20:34:42 följande:
    Grattis till femte platsen och vilka sötnosar  
    Tackar! =D Hoppas det går framåt med din häst också. =)
  • sprattolga
    many87 skrev 2012-02-23 21:37:50 följande:
    Ja de var första barnet, är de din första?

Grattis till 5e platsen vad kul =)
    De går bra med honom, han ska åka till en kille som ska köra ett snabbjobb med honom i morgon igen, andra sen han kvalade i september. Killen är en kompis å så är de han som kör honom på banan för oss med nu när jag varit gravid å så.. =)
    Snart kommer fölet hem också så ska vi börja på inkörningen med henne också =D 
    Mitt andra barn, har en dotter som blir 2 år i maj, blev lite tätt mellan barnen, men man kan ju inte planera allt här i livet. :P

Tack! =D Det är ju jättebra att ha en kompis osm hjälper till och kör när man inte själv kan. =) Hoppas träningen går bra. =)
    Åhhh så spännande! Jag älskar att hålla på med föl och unghästar! =) Har ju 2 egna som jag ska köra in i sommar. =) 
  • sprattolga
    many87 skrev 2012-02-23 21:38:55 följande:
    Vad skönt =) 
    Dom är efter vår egen hingst. Tyvärr så hade vi inte råd att avelsvädera honom så dom får ju inte tillgång till dom sk "morötterna". =/ Men vi valde ändå å betäcka  med honom för dels så är ena stoet lite speciellt i humöret, så vi vill ha en lugn och snäll hingst. Och hon är en jättebra mamma! =D Nu kasta hon tyvärr, så i år blir det inget föl, men ska betäcka henne med någon annan hingst i år. Har du tips på bra hingst och hyfsat billig? =) Sen det andra stoet är lite äldre så vi visste inte om hon skulle bli dräktig, men det blev hon. =) Fast nu är hon för gammal..
    Det ska bli kul i sommar när jag ska köra in dom. =D
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-02-24 08:06:09 följande:
    gott med sol Skrattande
    härligt med så många godingar att köra, mysigt med ponnyerna med Glad
    Gott nu när våren närmar sig, så man kan gå ut å träna hästarna utan att frysa Skrattande
    Nu är nästan alla hästar igång, eller dom skritta med tungvagnen nu iaf... men skönt och hålla på nu när man skippa Wahlsten-dräkten . 
    Vart visst del ägare i ett Express Lavec-sto för en månad och hon ska göra debut för oss i morgon i St Michel. Ett intressant sto som nu under vinter har vuxit rejält och har tränat bra i snön .

Själv sneglar man åt en unghäst nu igen , men har som tur är inte hittat nån intressant ännu. Fast det finns billiga unghäst nu med bra stam under 50 000kr och så nu men jag vill ha en som det klickar med direkt och helst ska det vara en hingst med ! 
  • cajsasmamma

Debutten för den nya stoet är avklarad, men hon vart utan pengar, men tror att det var bra att hon fick loppet i kroppen eftersom banan hos tränaren har vart dålig pga all snö där. 

Och nu står det 4 nya hästar i mitt stall. 4st hästar som kommit till mig pga tråkiga omständigheter. Ett kbl-sto efter Troll Jahn. hennes hingstunge(utan stam) en fjording och en liten shettis"travare" som nu letar efter nya ägare. 

• MatteusMamma86

Mina pojkar, Like an anthem och Spirit SS i bakgrunden.

Spirit hämtades på slakthuset här i skåne.
    Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
  • cajsasmamma
    MatteusMamma86 skrev 2012-03-09 17:44:16 följande:
    Mina pojkar, Like an anthem och Spirit SS i bakgrunden.

Spirit hämtades på slakthuset här i skåne.
    fina hästar!

Idag kom Sessan som debuttera för oss förra veckan 2a i Finland  

Dom nya hästar har vant sig i stallet och jag får återigen känna på hur det är och jobba med 11hästar i stallet  
Svar på tråden Travmänniskor