• many87

Travmänniskor

Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

• Svar på tråden Travmänniskor
  • cajsasmamma
    sprattolga skrev 2011-10-21 12:01:13 följande:
    Hej! 
    Jag håller också på med trav. =) Har 2 ston med föl vid sidan (efter vår egen hingst, inge superstam men kul med föl) sen har jag en starthäst som jag själv har tränat å tävlat med. Nu ska min syrra leasa henne, eftersom jag har såna problem med foglossning att jag inte kan träna själv just nu.
    Hej och Välkommen Hit!!

Trevligt med föl. Jag har inte tagit föl på många år , förutom dotters shetlandsponny som fick föl april-09.

När ska du få bebis? verka som det är bara jag här i tråden som inte ska ha/fått nyligen bebis ännu iaf  

• sprattolga
    many87 skrev 2011-10-21 13:48:27 följande:
    Välkommen hit :) Vad kul med fölisar,vad är de för hingst? När ska du ha bebis? Jag väntar också barn och kör inte heller längre.. Vart är du från?
    Tack!=) Han är efter Min Kaos, har inte tävlat själv. Ville Melic heter vår hingst. Anledningen till att vi köpte honom och betäckte med var att han var så lugn å snäll. Har ett sto som är väldigt hetsig av sig å ingen trodde att hon skulle bli ett bra fölsto, men hon är världens bästa mamma! =) Så nästa år ska vi satsa på en annan hingst. Dessutom har vi ett äldre sto som vi rova och betäcka med och hon har fått ett jättefint stoföl. =) Har BF 6 mars. =) När ska du få bebis då? Jag bor i Hjo. Hemmabana Axevalla. =)
  • sprattolga
    cajsasmamma skrev 2011-10-21 15:47:42 följande:
    Hej och Välkommen Hit!!

Trevligt med föl. Jag har inte tagit föl på många år , förutom dotters shetlandsponny som fick föl april-09.

När ska du få bebis? verka som det är bara jag här i tråden som inte ska ha/fått nyligen bebis ännu iaf  

Tack!=)
    Ja, det är kul med föl. Det är första gången som jag tar föl, bortsett när jag var liten och vi tog föl på våra shettisar. =) Shettisföl är sååååå söta!
    Har BF 6 mars.=)  Det blir mitt andra barn, har en dotter på 1,5 år och hon ställer till så  mycket kaos hon bara kan nu.. ;P
  • many87
    sprattolga skrev 2011-10-23 10:38:50 följande:
    Tack!=) Han är efter Min Kaos, har inte tävlat själv. Ville Melic heter vår hingst. Anledningen till att vi köpte honom och betäckte med var att han var så lugn å snäll. Har ett sto som är väldigt hetsig av sig å ingen trodde att hon skulle bli ett bra fölsto, men hon är världens bästa mamma! =) Så nästa år ska vi satsa på en annan hingst. Dessutom har vi ett äldre sto som vi rova och betäcka med och hon har fått ett jättefint stoföl. =) Har BF 6 mars. =) När ska du få bebis då? Jag bor i Hjo. Hemmabana Axevalla. =)
    Vad härligt med en lugn å snäll hingst :) 
    vi har bf 21dec. Trevligt med en till axevalla tränare, jag flyttade min licens dit när vi flyttade till denna gården :) 
  • cajsasmamma
    sprattolga skrev 2011-10-23 10:43:41 följande:
    Tack!=)
    Ja, det är kul med föl. Det är första gången som jag tar föl, bortsett när jag var liten och vi tog föl på våra shettisar. =) Shettisföl är sååååå söta!
    Har BF 6 mars.=)  Det blir mitt andra barn, har en dotter på 1,5 år och hon ställer till så  mycket kaos hon bara kan nu.. ;P
    Våran lilla shettismonster är inte så söt nu när han har gått sista månaden på lösdrift men han ska komma hem igen i början av nästa vecka och då ska jag  köra igång han igen han var superuktig i somras när jag körde in  

En 1,5årig hinner med mycket kaos om dagarna Min dotter fyller 8år nu i november och det känns skönt att man kan börja slappna av nu när hon börja förstå att man inte kan leka Tarzan i panelgardinera

• Upptagen

Imorgon startar våran lille kallblodshingst på 1,40... Han tragglar på trots sin ålder, hoppas på en matlapp trots att han är tippad sist på hemmabanan som vanligt.

• Adephi

En gång i tiden var jag en travmänniska iallafall.. Glad

Saknar det massor men det funkade helt enkelt inte när jag var ensamstående mamma. Men jag gick hästhållning med inriktning trav på gymnasiet. Hade jag bara haft häst så hade jag plockat ut min licens också.

• cajsasmamma
    Upptagen skrev 2011-10-27 09:59:33 följande:

Imorgon startar våran lille kallblodshingst på 1,40... Han tragglar på trots sin ålder, hoppas på en matlapp trots att han är tippad sist på hemmabanan som vanligt.

Lycka Till!!!
  • cajsasmamma
    Adephi skrev 2011-10-27 10:09:07 följande:
    En gång i tiden var jag en travmänniska iallafall.. Glad

Saknar det massor men det funkade helt enkelt inte när jag var ensamstående mamma. Men jag gick hästhållning med inriktning trav på gymnasiet. Hade jag bara haft häst så hade jag plockat ut min licens också.
     Vart håller du till ? 

• Adephi
    cajsasmamma skrev 2011-10-27 10:36:36 följande:
     Vart håller du till ? 

Nu mera i Katrineholm, men på den tiden jag var aktiv bodde jag nere i Kalmar. Skrattande
Svar på tråden Travmänniskor