• many87

Travmänniskor

Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

• Svar på tråden Travmänniskor
  • many87
    Upptagen skrev 2011-10-28 21:48:06 följande:
    Men det är väl klart! Och helst fler gånger än bara 1-2 gånger per år! Det låter jättehärligt, jag är lite avis!

Idag sprang våran lille kille, fick sista slanten vilket vi är nöjda med då det har regnat hela dagen (givetvis, vi skulle ju starta) och han springer uselt på den banan det blev idag... Dessutom fick han ha skor bak pga banan och han springer ju som bäst MED skor på stenhårt underlag. Allt kan inte klaffa. Men tydligen hade han trots det personligt rekord på denna typ av bana så som sagt, vi får vara nöjd med gamlingen. Han gör sitt bästa och vi har inga skyhöga förväntningar på honom.
    Grattis till siste platsen :) härligt att han gör sitt bäste :)
  • many87

Tänkte jag skulle dela med mig av två bilder på våra nyförvärv :)
    Först har vi ett avelsto som är dräktigt igen ska föla till sommaren igen :)

• many87

Missa lägga in den andra bilden ju :) klantigt..hehe..
    Här är årsfölet :) 

• sprattolga
    MoonFlight skrev 2011-10-29 20:19:20 följande:
    Japp Nytorp i Arbrå...
    Jag gick också där, fast jag är 86:a. Jag gick inriktning trav, gick åren 2003-2005. =)
  • cajsasmamma

Hejsan!

Nu har mina travare flyttat till ett annat stall eftersom vårat stall blev 7cm för lågt i tak nu i höst. Känns lite jobbigt eftersom nu har vi inte längre våran fina grässlinga på 3,5 km kvar längre och att jag ny måste göra om den nya selkammaren , hade precis fått iordning selkammaren här så som jag vill ha den .Men hästarna verka bliu piggare av miljöombytet

Start för Livi på fredag i Finland i sulkylopp ska bli spännande och se hur han sköter sig när tränaren bara ha han till start och kan ägna all uppmärksamhet på han . Det är en halv knepig häst som har både bra och dåliga dagar.

• many87

hur känns de att ha flyttat då? får du längre/kortare till stallet nu då?
    härligt att hästarna verkar ha piggnat till :)

hur gick de för hästen i Finland?? 

• Upptagen

En 7:e plats i Gävle idag, vi nöter på med matlapparna som alltid. Dock misstänker vi halsproblem (igen!) då han har det knepigt på hösten och hade blåst mycket efter värmningen... Annars nöjda, kusken sa själv att han körde bort en 5:eplats genom att vika ut istället för att hålla ryggen han hade, och att han kändes bra och stark.

• cajsasmamma
    many87 skrev 2011-11-21 19:06:17 följande:
    hur känns de att ha flyttat då? får du längre/kortare till stallet nu då?
    härligt att hästarna verkar ha piggnat till :)

hur gick de för hästen i Finland?? 
    Det är lite blandade känslor att flytta Jag fick nån km kortare till stallet men sen är det tråkigt att flytta ifrån stallet där vi har haft hästarna i 21år :(  Men vi har kvar våran ponnies hos pappa eftersom dom inte kräver 2,50 i takhöjd. 

Hästen vart på körd i loppet , nu håller vi tummarna att han bara fick "blåmärken" och hältan går över. Enligt banveterinären och veterinären i lördags hemma i stallet ska vi bara avvakta.

• cajsasmamma
    Upptagen skrev 2011-11-21 20:10:19 följande:
    En 7:e plats i Gävle idag, vi nöter på med matlapparna som alltid. Dock misstänker vi halsproblem (igen!) då han har det knepigt på hösten och hade blåst mycket efter värmningen... Annars nöjda, kusken sa själv att han körde bort en 5:eplats genom att vika ut istället för att hålla ryggen han hade, och att han kändes bra och stark.
    Grattis till Matlappen !! ( vilket är bättre en inget )
  • cajsasmamma

Mitt sto ska förresten gå provlopp på torsdag och vi hoppas att det går bra och vi snart kommer med i lopp :)

Svar på tråden Travmänniskor