• many87

Travmänniskor

Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

• Svar på tråden Travmänniskor
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-02-07 14:28:50 följande:
    Hur går de med träningen för er som tränar hästarna?
    Här går de framåt, treåringen ska snart gå sitt första snabbjobbet sen jag slutade köra i oktober, sambon har bara kört kondition med honom. Men han är i fin form nu Skrattande 
    Här går det ingen bra med träningen 2st med hovböld som inte ville läka ihop bra, hästen som var med i en olycka i finland ska säljes eftersom han inte blir helt bra, den andra har vintervila( dom har haft runt -30--43 nu i några veckor) och så jag tappa motivationen träna den enda hästen som jag nu kan träna.
    Sen har det hänt lite i familjen som har tagit mycket på krafterna. Men nästa vecka ta vi tag i det hela igen ! 
  • sprattolga

Hej!
    Kan berätta att min travare (som min syster leasar nu när jag är gravid) gick ett lopp för ett par veckor sen på romme och blev då 6:a, på nytt rekord. =D Tycker det var jättebra efter flera månaders vila. Hon ska starta igen på eskilstuna i morgon. Jag hoppas och tror att hon får lite bättre placering denna gång. =)

• many87
    cajsasmamma skrev 2012-02-07 20:40:26 följande:
    Här går det ingen bra med träningen 2st med hovböld som inte ville läka ihop bra, hästen som var med i en olycka i finland ska säljes eftersom han inte blir helt bra, den andra har vintervila( dom har haft runt -30--43 nu i några veckor) och så jag tappa motivationen träna den enda hästen som jag nu kan träna.
    Sen har det hänt lite i familjen som har tagit mycket på krafterna. Men nästa vecka ta vi tag i det hela igen ! 
    usch då de var inge roligt  :(
    hoppas allt känns lite roligare snart igen å du orkar ta tag i hästen igen...
    sprattolga skrev 2012-02-20 16:02:24 följande:
    Hej!
    Kan berätta att min travare (som min syster leasar nu när jag är gravid) gick ett lopp för ett par veckor sen på romme och blev då 6:a, på nytt rekord. =D Tycker det var jättebra efter flera månaders vila. Hon ska starta igen på eskilstuna i morgon. Jag hoppas och tror att hon får lite bättre placering denna gång. =)
    Vad roligt Grattis =) när ska du få bebis då? 
    håller tummarna för i morgon =)

• sprattolga

Snart hoppas jag att bebis vill komma, har bf 6:e mars. Så det är bara 2 veckor kvar. =)  Kan berätta sen hur det gick för pållen ikväll. =)

• many87
    sprattolga skrev 2012-02-21 09:53:31 följande:
    Snart hoppas jag att bebis vill komma, har bf 6:e mars. Så det är bara 2 veckor kvar. =)  Kan berätta sen hur det gick för pållen ikväll. =)
    vad spännande =) då kan den ju komma närsom =D
    Vi fick dottern 2v för tidigt, lagom till at jag sa att de var ynka 2v kvar till en kompis, så gick vattnet =P

Håller tummarna för hästen =)) 
  • sprattolga
    many87 skrev 2012-02-21 14:55:06 följande:
    vad spännande =) då kan den ju komma närsom =D
    Vi fick dottern 2v för tidigt, lagom till at jag sa att de var ynka 2v kvar till en kompis, så gick vattnet =P

Håller tummarna för hästen =)) 
    Ja! =D Coolt, jag har ju två veckor kvar nu. =) Är det första barnet?

Hon blev femma!=D Så hon var jätteduktig! Hur går det för din pålle?
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-02-20 17:13:15 följande:
    usch då de var inge roligt  :(
    hoppas allt känns lite roligare snart igen å du orkar ta tag i hästen igen...
    Vad roligt Grattis =) när ska du få bebis då? 
    håller tummarna för i morgon =)
    Ja nu känns livet lite bättre , smörjt selarna , longerat hästarna ett par gånger, hovbölderna har läkt ihop, så nu väntar vi på att leråkern till körväg ska torka upp så kan vi börja köra. Hoppas till helgen  
  • cajsasmamma
    sprattolga skrev 2012-02-22 18:18:38 följande:

Mina fölisar!=)
    Grattis till femte platsen och vilka sötnosar  
  • many87
    sprattolga skrev 2012-02-22 17:53:35 följande:
    Ja! =D Coolt, jag har ju två veckor kvar nu. =) Är det första barnet?

Hon blev femma!=D Så hon var jätteduktig! Hur går det för din pålle?
    Ja de var första barnet, är de din första?

Grattis till 5e platsen vad kul =)
    De går bra med honom, han ska åka till en kille som ska köra ett snabbjobb med honom i morgon igen, andra sen han kvalade i september. Killen är en kompis å så är de han som kör honom på banan för oss med nu när jag varit gravid å så.. =)
    Snart kommer fölet hem också så ska vi börja på inkörningen med henne också =D 
Svar på tråden Travmänniskor