• Nido

Förskoleklass: Upprop HT 2011

Mina grabbar har blitt stora!
    Dom börjar i Förskoleklass nu i höst.
    Känns helt makalöst att tiden kan gå så fort  

Fler med blivande skolbarn?
    Hur går era funderingar och förväntningar?

• Svar på tråden Förskoleklass: Upprop HT 2011
  • MammaSusan81
    myskatt skrev 2011-08-16 19:39:20 följande:
    Har precis varit på föräldramöte iför morgondagens upprop. De har lagt fram mapp, bäcker, kritor, pennor och lim på varje plats. Gud, min lilla tjej börjar bli stor :-S.

Läraren verkar jättebra så det kommer nog gå galant. Imorgon fick föräldrarna vara med så länge de vill (eller dotter vill i vårt fall (fick vara 10 min på fritids igår tex)) och kl 9 ska de äta tårta . Ska försöka föreviga detta på bild för sen är man nog inte välkommen till skolan särskillt ofta.
    Så spännande & mysigt det låter, här börjar dem inte förrän på måndag. Vi ska ut i helgen & handla det sista som hon behöver.
    Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
  • Thaleia

Idag var det då dags för dottern att börja skolan. Hon var mycket förväntasfull fast hon blev lite mammig när vi var där. Men sen sa vi hejdå och om en stund ska jag hämta henne så får vi se hur det gått.

• Tant Green
    MammaSusan81 skrev 2011-08-17 10:07:53 följande:
    Så spännande & mysigt det låter, här börjar dem inte förrän på måndag. Vi ska ut i helgen & handla det sista som hon behöver.
    Vad är det ni ska köpa? Jag funderar på om det är något jag missat... fast det får vi väl veta på måndag när de börjar, så kan vi ut och handla på eftermiddagen (de går bara kl.9-11 första dagen och jag har tagit semester). Vi har köpt en ryggsäck och gympatröja/byxor.
  • Thaleia

Jag har faktiskt bara köpt en ny ryggsäck. Tycker inte dom behöver så mycket mer, faktiskt.
    Regnkläder och regnstövlar behöver dom förvisso men det har hon sen innan precis som en skaljacka och fleece.

• MammaSusan81
    Tant Green skrev 2011-08-17 13:15:23 följande:
    Vad är det ni ska köpa? Jag funderar på om det är något jag missat... fast det får vi väl veta på måndag när de börjar, så kan vi ut och handla på eftermiddagen (de går bara kl.9-11 första dagen och jag har tagit semester). Vi har köpt en ryggsäck och gympatröja/byxor.
    Vi har också köpt en ryggsäck, ska köpa gymnastikskor+kläder, de har gympa första veckan. Lite nya kläder behöver hon också,
  • Yosa

Hur vet ni att de är gympa första veckan? Har ni fått något schema till era barn? vi har inte fått någon sådan info alls

• Thaleia
    Yosa skrev 2011-08-17 19:52:27 följande:
    Hur vet ni att de är gympa första veckan? Har ni fått något schema till era barn? vi har inte fått någon sådan info alls
    Säkert olika. Jag visste tex att dom ska ha gympa någongång i veckan men inte vilken dag och när dom skulle börja med det. Och det fick vi reda på idag. Fast dom 2 första veckorna kommer dom inte att ha det utan kör en lite inskolning där barn och vuxna ska lära känna varann.

Förresten så hade första dagen gått jättebra. Hon var så nöjd så. Dock tog det på krafterna för hon var heeelt slut nu när hon gick och la sig halv åtta.
  • norgesessan

Vi vet inget, men det är bara halva dagar första veckan, så då är det nog inget. Veckan efter är det säkert gympa.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • MammaSusan81
    Yosa skrev 2011-08-17 19:52:27 följande:
    Vi fick veta det igår på föräldramöte.
  • Tant Green

Nu börjar nog min tjej bli riktigt nervös inför måndagen Idag sa hon att hon önskade att hon var 1 år så hon fick börja på dagis istället (om alla kompisarna också var 1 år så att de fick fortsätta gå tillsammans) Fast det kanske mest är att hon saknar kompisarna, hon har bara träffat ett par några enstaka gånger under sommarlovet (7 veckor). Tyvärr får hon inte med sig några till skolan, men jag skulle inte tro att det kommer bli några större problem att få nya kompisar, det är väl bara jobbigt första veckorna. Och på söndag (och nästa lördag) är det kalas med de flesta gamla dagiskompisar så det kommer nog stilla hennes saknad lite.

Svar på tråden Förskoleklass: Upprop HT 2011