Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

enlitenbitkaka skrev 2011-08-29 20:40:38 följande:
    Fast det tror jag inte heller...det brukar står som % i kanten. Där det står 13.8cm på Ponjas UL var där alla mått kom upp under RUL. Ex när BM mätte lårbenet stod där ett mått, när hon mätte huvudet stod ett annat osv.
    Gick och kollade på sonens RUL som jag gjorde i vecka 18(17+?) Där står det 13,8/1.6/31Hz. Så vår son hade samma cm som Ponjas ul då...
  • viplanerar09

Idag var jag och köpte denna vagn. Köpte en 2011 och fick 1000kr i rabatt. Så vi fick ge 4900kr istället för 5900kr :) Eftersom vi ville ha denna färg och 2011 och 2012 ser lika dan ut så slog vi till. Skulle det vara så att det skulle vara något fel på bebisen i magen så vill jag ändå ha denna till sonen. Smidigare vagn :) Beställer dock city korgen efter RUL :)
  • viplanerar09

Vad fina magarGravid alla börjar få :)

• viplanerar09
    loppan skrev 2011-08-31 20:03:44 följande:

JÄTTEroligt att ni uppdaterar här i denna tråden, så himla roligt att få gå in o se fina magar :)

Ser att man måste åka till stan och kolla på kappahl. Sist jag var där hade de inte fått in så himla mycket. Superfint.
  • viplanerar09

Morgonmage från den 20/8

Kvällsmage den 28/8 vecka 14(13+1) Nu känns det som om min mage kommer på bredden. Synd inte på bilden men jag har blivit mycket bredare..
  • viplanerar09
    faceprimer skrev 2011-09-01 11:18:03 följande:

Tycker faktiskt att jag inte alls är lika svullen utan har snarare fått en "kula".. Är för tidigt för att vara bebisens storlek de vet jag, men känns ändå som jag inte alls är lika svullen längre utan bara fått mage... 
    Klart man ser att det är en kula :) Super fin!
  • viplanerar09
    Bekkalo skrev 2011-09-01 12:53:25 följande:
    Kan man känna den (livmodern) så tidigt? Hört att man inte kan men det undrar jag. Det syns ingen mage men på morgonen innan toabesöket så kan jag tydligt känna en kula. Nyfiken på om det verkligen är den lilla kotten :)
    Jag känner min och den är ungefär mitt emellan naveln och där behåringen överkant. Jag sa inget till sambon utan han fick känna om han kände någon kant/slutning och var på pricken där jag kände :) Är i vecka14(13+5). De säga att det brukar vara vid naveln runt vecka 20!
  • viplanerar09
    Kalksten skrev 2011-09-01 13:38:28 följande:
    hur hårt behöver man känna på magen för att känna livmodern? eller känns den väldigt lätt typ genom att stryka över magen? jag är ju bara i vecka 10 så lär ju inte märkas på mig än...
    Jag brukar börja känna från blygbenet typ. På kvällen känner jag den lättare då den är hårdare då. Dessutom ligger jag på rygg. Känner min bäst så. Jag tycker inte så hårt. Men mot slutet måste jag känna lite hårdare för att vara helt säker. För om jag inte gör det tycker jag att jag är hård ändå upp till navel :P
  • viplanerar09

Sonen teståker bebisens vagn som jag/vi köpte i tisdags. Det var rea på 2011modell med 1000kr och eftersom vi var riktigt sugna på denna färg slug jag/vi till :) Storebror kommer att få åka denna vagn tills syskonet är född. Det är en emmaljunga nitro city och det lilla vi testat så funkar den lika bra som vår scooter på både grövregrus, grusväg och asfalt :)

Beställde ej citykorgen än utan kommer att göra det efter RUL.

• viplanerar09
    camamill skrev 2011-09-02 13:45:04 följande:
    är också sugen på den här..
    har en bugaboo men hehe vill ah nån ny :)
    Jag är riktigt nöjd än så länge :) Få ser hur den funkar till vintern eftersom vi får en hel del snö. Jag var också sugen på en bugaboo men kände att den var alldeles för dyr. Och sedan hade jag läst så många som tyckte att barnen växte ur sittdelen så fort.
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD