Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Lyckobebisen skrev 2011-08-24 12:59:52 följande:

Här är vårt lilla mirakel i 11+5, 54mm lång. Helt fantastiskt var det! Älskade lilla pyret!
    Stort grattis :) VIlken underbar bild :)
  • viplanerar09
    Wielkip skrev 2011-08-24 15:04:18 följande:
    funkade! Hm..verkade som mer grejer ingick i mondialen men cc'n verkar lättare och smidigare.
    Måste typ ha den lättaste vagnen vi kan hitta om jag ska orka bära den upp till tredje våningen varje dag Tyst
    Hej! Det stämmer att det "följer med mer" till mondial än citycrossen.

¨City crossen kostar ca 5300kr + city korg ca 2200kr + Fotsack ca 500kr

Mondial kostar ca 5400kr + chassit som du valt på bild kostar ca 2600kr

Så om inte min huvudräkning är fel så är det samma pris. CC klassas som en M vagn medan Mondial som en XL vagn.

Priserna är bara ca då det är olika från olika affärer. Vet att en butik i lycksele är mycket mycket billigare.

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474.html
    Här är en tråd för emmaljunga. Där finns priser osv.

Jag hade själv en dou edge(samma vagn som mondal fast annnat utseende/färger) och den var alldeles för stor och tung för mig. Perfekt till promenader. Men in i bilen och på stan var den förstor. Fast vagnen var behaglig och super skön och bra på alla de viss. Men för stor och tung för lilla mig :(

Fast bäst är att gå in på affär och "prova" sig fram. Ta hem katalogen och kolla och jämför vikt, storlek osv osv.  
  • viplanerar09
    Lyckobebisen skrev 2011-08-24 14:49:48 följande:
    Vi ska köpa Emmaljunga City Cross, creme letherette Det är den finaste tycker vi. City Cross vill vi ha för att vi ska ha en smidig vagn som samtidigt funkar bra med hundarna. Vi har ju två stycken som vi håller på mycket med, så den ska tåla alla väder och skogsprommisar och sånt, men samtidigt kunna köras på buss och inne i stan :)
    Ni har inte funderat på Nitro city?
    Har själv scotter 2.0 och jag tycker att hjulen suger sig fast i golven när man går på stan. Jag kör ofta på bakhjulen just för det är enklare att svänga så än när alla fyra är på golvet. Tycker heller den inte är lika följsam på grus eller asfalt. Som de med lufthjul.

Tänkte bara tipsa :)
  • viplanerar09

Kalksten84: vi hade också en dou edge men köpte en scooter efter 6-7 månader och vi bor verkligen på landet :) för tung och klumpig. Men annars var den en väldigt fin vagn :) hade jag följt mitt hjärta och inte lyssnat på kompisar osv hade jag velat ha en citycross. Nu till detta barn blir det nitro city :)

• viplanerar09

Jag tittade på cc innan vi köpte edgen. Och det var ett hårstrå ifrån att vi skulle köpa cc. Men eftersom sonen är född i nov så tänkte vi att liggdelen är större på edgen och eftersom liggdelen är varmare än sittdelen så valde vi edgen. Det var tur eftersom sonen växte rätt fort och det blev väldigt trångt mot slutet av april/maj :) men nu när det är i mars så gör det mindre om man måste byta från ligg till sitt. Eftersom vi kommer köpa citykorgen till nitrocity. Dessutom är cc lägre ner mot marken än edgen. Alltså både sitt och liggdelen(om man väljer citykorgen) så hon på affären rekommenderade edgen för att den också är varmare(liggdelen mot citykorgen) och högre upp från marken. Helst då sonen är född nov och spenderade sina första månader på vinterhalvåret. Här brukar det alltid vara runt 20grader hela januari :) så ännu en gång man måste välja vagn efter många förutsättningar :) så som när barnet födds, vart man bor, hur, bil osv osv !!

• viplanerar09

Nu är jag väldigt fundersamt på vilken färg jag vill ha :) Vi kommer inte att köpa samma färg på liggdelen eller sittdelen. Just för att det kommer att kännas som om man får en ny vagn när man byter ¨från liggdel till sitt del.

Det lutar mest åt den röda liggdelen och den svart/röda sittdel. Till sittdelen så blir det den röda åkpåsen :)

• viplanerar09

Jag tycker vare sig det är gaser/tarmar som gör att man ser tjockare ut tycker jag att de är gravidmage :) För hur som haver så är det ju ändå graviditeten/hormonerna som gör att man blir svullen/rundare/tjockare you name it!

Så jag kallar då min mage för gravidmage.

Min dator verkar inte vilja att jag lägger in mer bilder på datorn. Så jag får tyvärr inte in några bilder på min mage. Sonen har mixtrat med kameran så både skärpa och kvaliten på bilderna bil inte bra :( Så jag får återkomma med en magbild lite senare :)

PS. Fina GRAVIDmagar alla har :) DS.

• viplanerar09
    faceprimer skrev 2011-08-29 16:37:11 följande:
    Jag säger också Gravidmage, fast jag säger Bebismage när jag vet att det är bebisen som gör att den är stor, just nu har jag svullen mage, eller gravidmage, hehe men längtar tills man är stor pga bebisens storlek

Jag hade lite hull på magen innan, men absolut inte såhär mycket. Nu ser jag ju nästan dubbelt så svullen ut på morgonen än jag gjorde innan.
    Kan ju vara därför jag är så stor redan, just för att när jag redan hade lite putmage, så gör ju svullnaden att jag blir automatiskt större...
    Här ser ni skillnad, jag tyckte att jag redan i v.5-6 var jättesvullen! Alla dessa bilder har jag för mig är morgonbilder. Den har ju blivit myyyycket större från v 6 till v 12. Nu är den riktigt svår att dölja, om jag cyklar så får jag så stor putmage att jag gärna vill ha en knäppt jacka över så man inte ser den hehe. Men det är just nu när folk tittar lite undrade för antingen har man gått upp i vikt, eller så är man gravid, men det är på det där mellanstadiet så ingen vågar fråga heller. Men när jag väl "går ut med det" så kommer jag stolt visa upp min mage

Håller med dig :)

Det är verkligen skillnad på din mage :) Superfin :)
  • viplanerar09

Ser att ni har funderingar över vad de cm betyder vid UL.

Nu vet jag inte om jag är helt ute och cyklar men jag har läst, då det är fler än ni som funderar. Att det inte har något med bebisen eller livmodern att göra. Utan vilken "förstoring" man har använt sig av för att kunna se bebisen eller så var det djupet barnet låg på :) Jag minns inte heller fullt ut. Men det var något av detta.

Eftersom ni ser att det står några andra siffror efter och något som Hz...

• viplanerar09
    enlitenbitkaka skrev 2011-08-29 20:40:38 följande:
    Fast det tror jag inte heller...det brukar står som % i kanten. Där det står 13.8cm på Ponjas UL var där alla mått kom upp under RUL. Ex när BM mätte lårbenet stod där ett mått, när hon mätte huvudet stod ett annat osv.
    Fast det står ingen %. Fast dem mäste väl inte huvudet osv i dessa veckor utan det är väl bara på RUL. FÖr som denna tjej skrev så var det något med de jag skrev.

För det var många som undrade och de hade då gjort RUL och var i vecka 18-19. PÅ vissa stod det som på Ponjas UL 13,4 och vissa hade 16 osv vissa 18. Många blev då oroliga över att det var så olika storlekar.... aja ska försöka leta upp var de var jag läste och vad hon skrev.
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD