Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Första bilden magen i v5(4+1) och magen för några dagar sedan vecka 23(22+1)

Haha jag som tyckte jag var "tjock" innan jag fick plus. Nu syns det(inte på denna bild) att jag blivit rundare och goare lite varstans på kroppen ;) Inte undra på att vissa underkläder sitter tajtare nu!! Förvånad
  • viplanerar09
    Jag tycker den första :) Vilken hemsida har du hittat dessa skönheter?
  • viplanerar09
    Chokladälskaren skrev 2011-11-02 20:20:41 följande:
    viplanerar09: Det finns olika sidor på nätet som har dessa väskor. Men dem är så fruktansvärt dyra att köpa här i Sverige. Så om man vill få tag på nån billigare så ska man gå in på www.skiphop.com och beställa därifrån. Det är ursprungligen från USA. Men även med frakt och allting så är det billigare att beställa därifrån. Har gjort det en gång tidigare och då var leveranstiden på ung 2 veckor.
    Just efter att jag skrivit googlade jag och hittade flera sidor :). Har du en väska från shiphop? har nämligen hört/läst att de inte ska dåla vatten så bra. Sant eller falskt?
  • viplanerar09
    micksaan skrev 2011-11-02 20:29:04 följande:
    Jag har en skiphop och har då inte upplevt något negativt med regn. Klart den blir blöt på utsidan i alla fall. Numer hamnar dessutom väskan under regnskyddet för oss (scootern) så den hålla torr oavsett ;)
    Okej, jo den blir ju "blöt" på utsidan det blir alla men jag hade hört/läst att den for igenom. Men då kanske det bara är så att vissa har otur :)
  • viplanerar09

glömde fråga, vilken modell har du? är dem rymliga? Jag har en från emmaljunga och det känns som om det kommer vara alldeles förliten när man kommer att ha två. Sonen blir 2år och 4månader när bebisen kommer och kommer troligen att ha blöja, extra kläder osv.

• viplanerar09

Scorpio85: som ovanstående skrivare, det gör inget du är söt ändå :) jag har också lagt på mig en hel del på rumpan/höfterna och låren :/ la in en bild före och nu i vecka 23(22+1) igår! Vissa underkläder känns lite tajta runt rumpa/höfterna!

• viplanerar09

Det går bort :) gjorde de för mig iallafall. Tappade 11-12 kilo på 3dagar och de kläder jag hade tagit med mig till BB blev alldeles förstora. Fick plattmage direkt sonen kom ut, dock väldigt, väldigt lös och tjockare. Alla såg ut att vara i 5-6månaden ;)

Till och med dem på BB trodde inte jag hade fött

• viplanerar09
    Chokladälskaren skrev 2011-11-03 08:25:21 följande:
    Ja det var iof likadant för mig oxå när jag hade fått dottern. Hade gått ner alla kilon utom ett när jag var på BB. Men jag kom ihåg att jag tyckte att höfterna var rätt stora ett bra tag efteråt samt att magen var väldigt lös men det försökte jag träna bort. Men sen å andra sidan så ser jag annorlunda ut idag när jag är gravid än vad jag gjorde med dottern. Ser mest ut som barbapapa. Så just nu längtar jag att få tillbaka min "vanliga" kropp igen. Men det finns ju nåt positivt till varaför man ser ut som man gör idagFlört
    JO visst var både rumpa och höfterna större efter. Men för min del kan det bero på att jag gick upp 5kg innan jag blev gravid och sedan tappade jag inte alla kilo heller. Gick upp 16-17kg och nu innan jag blev gravid hade jag två kilo kvar. Så egentligen så vägde jag 7kg mer än min normala vikt :/ Så det kan vara därför inte byxorna passade ;) Fast rör man inte på sig och bara äter gott så är det väl inte så konstigt att jag inte gick ner mer :P

Får bli andra bullar efter denna graviditet.
  • viplanerar09
    Miltons Mamma skrev 2011-11-03 10:22:35 följande:

Magen i v 22:)
    Alla tycker jag är tjock, lite större denna tid på graviditeten än med sonen
    Vad fin du var på kortet! :) Superfin mage!
  • viplanerar09

Tycker att det borde fixas så att det funkar att ladda upp bilder från telefonen!!! Vem kan man skriva och klaga till ;p

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD