Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Här betalar jag bara 500kr. Både Babyproffsen i Örnsköldsvik och i Umeå!

• viplanerar09
    Wielkip skrev 2011-11-08 11:16:10 följande:
    oj vad lite! I gbg var det 30% utav priset, eller ja, på dom två centralaste babyaffärerna.
    JO jag tycker egentligen att det är lite men bra för mig/oss :)
  • viplanerar09
    Wielkip skrev 2011-11-07 18:33:51 följande:

har säkert lagt upp bilden redan men nu är handpenningen lagd så nu är det bestämt, love it!
    Superfin vagn, Bra val ;)

Vi har också köpt en nitro city fast black/red sittdel och ska åka i slutet av denna månad för att beställa en red liggdel. Köpte en 2011 och fick något på 1000kr i rabatt :)

Nu när jag ser denna färg "ångrar" jag mig lite :) Det skulle finnas så att man bara kan köpa nytt tyg som man kan byta ut när man blir less på de man har eller bara för variationens skull!
  • viplanerar09
    MEW85 skrev 2011-11-08 12:17:51 följande:
    Vi ska också köpa en nitro city :)
    Visste ni att det har kommit vinterhjul till nitron? De kommer dock bara säljas i en enda butik i Stockholm till och börja med.

Vi ska köpa en Black PP Orange!
    Jag skulle aldrig våga köpa en vit, den skulle bli skitig på nolltid.
    JO jag har läst att de ska komma men inte då jag hade köpt vagnen. Men visst ska de finnas att beställa? Vet du vad dem kostar?

Jag var riktigt sugen på någon av de andra färgerna i pp black. men det blev röd då jag gillar rött :) Tog ni sammma på både sitt och ligg del?

Jag älskar vitt, men eftersom vi både har hund och grusväg(som blir geggamoja varje vår, höst och speciellt när det regnar/har regnat) känns det lite vågat.

Fast jag tror nitron funkar hyfsat bra i snö också. Har sett många som har de här i Umeå och de verkar inte ha några större problem. För det är inte så ogta man går ut när det är oplogat :)
  • viplanerar09

Här får sonen provåka i vagnen till bebisen :) Blev en testdag med både hårdgrusväg, asfalt och grövregrus och det funkade hur bra som helst men svängbara hjul fram. Ett tips är att man låser hjulen när man är på promenad :) Vagnen kändes precis som vår scooter :) Hoppas vi får lite snö snart så man får testa den i snö!
  • viplanerar09

Har hänt en hel del på min mage nu tycker jag. Första magen vecka23(22+1) andra magen är från idag vecka24(23+4) Så det känns att det börjar trycka på underifrån mot revbenen. Än är det bara inälvorna som tryckts upp.
  • viplanerar09
    candydarling skrev 2011-11-09 20:27:04 följande:
    Ingen bild på varken kläder eller ny magbild just nu så jag kan bjussa er på vad jag får avnjuta varje kväll sedan några veckor tillbaka av min fantastiska sambo :)

Får så jäkla ont i fötterna numera! Efter en dag på jobbet eller en timmes promenad så haltar jag fram här hemma. Finns inget bättre än fotmassage med ordentligt med smörj!

I övrigt är min graviditet toppen just nu! Illamående och trötthet är borta (nu v.21) dock har brösten börjat läcka, ingen höjdare direkt. Läcker era tuttar också tjejer??
    Då har du och jag samma tur ;) Fast jag får ryggmassage, benmassage :)
  • viplanerar09
    Ponja skrev 2011-11-10 11:52:50 följande:
    Hur lång upp ska livmodern gå nu? Min mage är stenhård upp till navlen, men sen är det mjukt.. Känns som den borde växt mycket mer? Den har gått till navlen sen 3-4 veckor tillbaka. Rädd att bebis inte växer som den ska?? Förvånad

Här har du en bild.
  • viplanerar09
    Ponja skrev 2011-11-10 12:24:51 följande:
    Tack!
    Navlen är vid v 20 va?
    Vad jag känner så går min livmoder bara dit, och jag är i vecka 24 imorgon.. Rynkar på näsan
    Jag skulle tippa på att naveln är vi vecka 20.
    Från egen erfarenhet tycker jag att efter vecka 20 kunde jag aldrig känna vart livmodern var. Jag trodde den var längre ner än vad den var. Brukade alltid föröska känna vart jag trodde den var innan jag skulle till BM. men den var alltid en bit ovanför där jag hade trott att den var.

Jag har nu efter vecka 20 svårt att känna var den slutar. Så du behöver nog inte oroa dig. När ska du till BM?
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD