Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Scorpio skrev 2011-12-14 22:24:37 följande:
    Vad gulliga ni är!! :)

Vi är inlagda i Gävle nu. Sammandragningarna kunde vara förvärkar, för livmodertappen var förkortad 1 cm redan! :S har fått bricanyl i låret samt nåt som ska utveckla barnets lungor. Stannar det inte av får vi åka till Uppsala där de har bättre beredskap för tidigt födda barn. Den låg iaf med huvudet ner, långt ner! Bara hoppas h*n stannar kvar där inne ett tag!
    Håller verkligen tummarna att h*n vill stanna ett tag till! Tänker på er! Kram
  • viplanerar09
    violatricolor skrev 2011-12-14 22:02:44 följande:
    Jättefina kläder! De till vänster har jag tittat på flera gånger. Så härliga färger!
    Jag har också tittat på dem flera ggr. men nu man fick 20% på hela beställningen slog jag till Solig Men tycker att ullkläderna(om det är dem du menar) har känts så himla dyra och sedan vet man aldrig om vi kommer hinna använda dem så mycket. Men vi brukar ha ganska kallt här i slutet på feb/början av mars.
  • viplanerar09
    candydarling skrev 2011-12-15 10:42:48 följande:
    LÄTTNAD!

har haft flera väninnor och blivande mammor i föräldragruppen som fått avslag, har gått och bitit på naglarna i flera veckor! Ääääntligen kan man slappna av och njuta av sista tiden på jobbet! :)

Grattis! Alltid skönt att få veta att man får GP. Glad 

Själv sitter jag och fundera på att få mig sjukskriven. Har fruktansvärt ont i fogarna i blybenet. Men tror jag har svårt att bli sjukskriven då jag "bara" går hemma. Sedan lär det väl ta tid från FK.
  • viplanerar09
    Scorpio skrev 2011-12-15 13:43:11 följande:
    Äntligen har tappen blivit normal igen! :) 3,5 cm var den! Vi får stanna på fl tills imorgon för jag ska få en till kortisonspruta ikväll. Har fortf täta sammandragningar men eftersom de inte gör ont å tappen är ok så får vi åka hem imorrn :)
    Ska ut å gå lite nu å känna efter!
    Vad skönt att höra! Nu får du se till att ta det lugn och hoppas att SD lugnar sig! {#emotions_dlg.flower}
  • viplanerar09
    jeennyy skrev 2011-12-15 14:00:41 följande:
    Jag blev sjukskriven även fast jag gått hemma i 2 månader. Då jag inte kunnat jobba pga. ryggen och bäckenet. Är bara timvikarie annars. Nu väntar jag bara på att få svar om jag får GP eller inte, annars förlänger de mitt sjukintyg. så behöver inte jobba nåt (skönt!) Lycka till. 
    Okej, kanske jag ska ringa och höra med min BM på måndag. För jag har riktigt ont stundvis och många gånnger känner jag att det strålar trots att jag ligger ner och vilar. Jag har varit hemma sedan sonen föddes aug-09 och har studerat i våras och i höstas. Men gjorde som sagt studieuppehåll p.g.a  att jag kände mig så stressad. Nog därför jag haft så himla hög puls de senaste besöken hos BM.

För jag har lite hög puls och tidigare högt under tryck och sedan har jag även åderbråck på yttreblygläpparna och i ljumskarna. Så de kanske ökar chansen.

Men hur lång tid tog det för det att få veta om du fick SP?
  • viplanerar09
    Scorpio skrev 2011-12-15 19:08:34 följande:
    Sorry om jag spammade tråden med all min info! :) men jag gillar er i den här tråden om känner att jag får stöd här! :) tack!

Lovar slänga in fler bilder hädanefter! :D
    Jag tycker inte att det gör något, för tyvärr är detta inte en renodlad bildtråd längre och det har den nästan aldrig varit heller!!
  • viplanerar09

Här har ni också en som flitigt läser både mamma/gravid bloggar.

Så jag delar även jag med mig av min uteungar.blogg.se

• viplanerar09

Superroligt med gravid/mamma bloggar! Fick en hel del besökare igår Solig

• viplanerar09

Tack så mycket!

Första bilden är när jag bara gått hemma och andra bilden då jag tycker magen sjunkit lite när jag varit på stan och gått!!!

Måste fråga er andra. När jag är ute och går eller gå på stan osv så sjunker magen lite. Blir det så fer någon annan också? Nästan så att det känns som om "tyngskraften" gör så att bebisen kommer långt ner. Tycker att det syns mer i verkligheten Solig 

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD