Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

STORT STORT Grattis candydarling! Super söt liten gosse :)

• viplanerar09

Bjuder på två magbilder från idag! )dagar kvar till BF och jag börjar känna mig rejält stor nu, trots att magen sjunkit en del!!

• viplanerar09
    Zorro skrev 2012-02-22 13:46:14 följande:
    Här kommer ett par bilder på min tjockismage med 9 dagar kvar till BF!
    + 18 kg hittills. SF-mått 37 på senaste mätningen (för en vecka sen)

Vad fin du är Zorro och superfin mage förstås :) Jag hade SF-mått 39 i måndags och det känns att magen har sjunkit en del. För nu kan jag andas och "leva" igen. Kan till och med ta mig upp ur sängen rätt bra. Tidigare var det nästa omöjligt då det kändes som alla mina revben skulle gå av!!!
  • viplanerar09
    Niiicole skrev 2012-02-22 17:37:30 följande:
    Nu är vaggan klar. Min sambos vagga som han låg i när han var liten har vi fått chansen att ärva, fast den behövdes måla och idag så målade vi den för sista gången och nu är det bäddat och klart så nu tycker jag allt att bebis kan komma. ¨

Såhär såg den ut när vi fick hem den

Och nu målad och bäddad :)

Super fin blev den! Vi ska snart måla om sambons växa i säng som storebror ska få ta :)
  • viplanerar09

Spännande för er som har snitt så snart :) Hoppas allt går bra för er!

Ser att ni "disskutera" om när man tror att bebisen ska komma.

Med sonen fick vi BF enligt RUL den 9 nov och enligt sista mens den 13 nov. Inte så stor skillnad. Men jag hade som en känsla att han skulle komma runt den 13-15nov(det var en helg) och han kom den 14nov. Alltså BF+5 men BF+1 enligt sista mens.

Denna gång har jag BF den 2 mars både enligt sista och RUL. Så denna gång känns det lite svåra att gissa. Eftersom jag använde mig av ÄL-stickor och då stämmer 2mars. Men nu kan det vara så att mitt ägg fästes tidigare eller senare. Så än om man "vet" när man hade ÄL så kan det ta upp till 10 dagar innan ägget fäster sig.

Jag vet inte riktigt om jag tror på de där med att man ska kolla hur vidare sin mamma/mormor fick sina barn. Min mamma har fått före BF och min storebror fick hon 18dagar innan och med mig och min lillebror fick hon 3-4 dagar innan...

Jag är inställd på att jag även går över denna gång också!

• viplanerar09

Den 26/2 kl:09:04 föddes vår andra gosse, Valter med sina 4320g och 54cm lång med raketfart!

Bild kommer senare då det ej går att lägga in via telefon!

• viplanerar09

Tack för alla gratulationer! Såg att någon undrade hur många dagar jag hade kvar till bf. Han kom 5 dagar innan bf och enligt TUL skulle han väga runt 4200g vid bf.

• viplanerar09

Här kommer min förlossningsberättelse.
    Just efter att jag hade skrivit här vid 7.30 så kom första värken där vid 7.45. Jag bänkar mig vid toan då jag tydligen blir väldigt dålig i magen. Vid 8-tiden ber jag sambon ringa ner till sina föräldrar att dem får komma upp och hämta sonen.

Men redan efter någon minut så känner jag att han måste ringa in till förlossningen och säger att vi kommer in. Sambon fick stressa mellan att packa litens BB-väska, klä på sonen, hämta bilen och försöka få mig upp ur toan så jag kan klä på mig.

Vid 8.30 åker vi hemifrån. Här hinner värkarna att ändra karaktär och jag känner hur besviken jag blir då jag bara tror att jag hade väldigt kräftiga förvärkar. Men istället får jag ett väldigt, värdigt tryck neråt och vid 8.40 känner jag ett otroligt tryck neråt och vattnet går i bilen. Bara efter fem minuter så känner jag hur bebisen är påväg ut och ber sambon ringa ambulansen för att möta oss. De hann tyvärr inte möta upp oss fören vi nästan var vid FL och bestämmer att inte byta bil. Men istället fick vi “eskort” till FL och fick köra lagligt över 100 på 50 väg.

När vi kom till FL(8.50) så kommer personal ut för att fråga om jag kan gå in eller vill ha rullstol. De såg direkt på mig att jag inte kunde gå in och fick åka rullstol in. Sambon skulle åka och parkera bilen med blir stoppad och han får lämna bilen just utanför. Jag får en värk just innan jag ska lägga mig upp på sängen.

De sliter av mig mina byxor osv och ser att det blir bråttom då de ser huvudet på bebisen. Vid 8.55 kom första krystningsvärk men jag vågar inte riktigt trycka på och håller även här emot lite för att jag blev rädd att spricka rejält. På tre krystningsvärkar är han ute kl9.04. Så från första värk till han är ute tog 1timme och 19minuter. Nästan lite för fort då vi i normal fart har ca 45min till förlossningen. Jag var otroligt chockad och hade svårt att ta till mig Valter första dygnet... Men nu är han mer än älskad och vi har hunnit landat!!

• viplanerar09

Jag har inte hunnit prata med min BM än men tror att jag klarar mig rätt bra utan också. Har börjat smälta allt mer.

Helt ärligt så gjorde det inte alls så ont. Som mina mensvärkar och under bilresan in så blev det bara ett väldigt tryck. Det kanske låte väldigt som om jag skulle ljuga men värkarna kändes som om man skulle ha väldig magknip och sedan ett tryck neråt som om jag skulle skita på mig fast från könsorganet.

Lite svårt att förklara en känsla men försökte iallafall!!

• viplanerar09
    Lelle87 skrev 2012-02-29 22:15:44 följande:
    Är det någon annan som börjat få vitare flytningar och bajsar oftare? 
    under hela förra veckan hade jag så och på söndagen kom han :) Vill inte ge några hopp men jag hade så iallfall och dessutom väldigt vattninga flyttningar emellan...
  • viplanerar09

Tack för alla fina kommentarer. Det går bara bra här hemma och han vet hur man sover. Jag måste väcka honom på nätterna för att äta annars vaknar han inget under natten men det tillåter inte mina bröst :)

Det var mitt andra och med första tog det 3,5 timme från första värk. Så de sa om vi skulle få fler barn får vi tälta på FL :)

Spännande att se vem som får mars första bebis i denna tråd :) väntar med spänning!

• viplanerar09

Stort grattis till en väldigt söt flicka! :)

• viplanerar09

Spännande niiicole :) superfin mage!

• viplanerar09

Grattis till de nya små underverken! Hoppas allt gått bra.

• viplanerar09
    jeennyy skrev 2012-03-11 17:28:36 följande:
    Den 11 mars kl 01.32 kom lilla Minelle till världen. Hon vägde 3555 gram och är 51 cm lång! bild finns på min blogg : jennyjaakkola.blogg.se för er som är nyfikna!
    Stort grattis!!
  • viplanerar09
    Tila skrev 2012-03-11 20:05:56 följande:
    Den 5/3 kom våran "lilla" tjej Enea till världen. Hon var 51cm & vägde 3745gram :) 
    Hade turen att få en superbra förlossning så om man bortser från lite slappa magmuskler och ytterligare 4 kg som ska bort är jag helt och hållet återställd till det normala. :)
    Helt klart det bästa och häftigaste jag varit med om i hela mitt liv :) 

Stort grattis :) Skönt att allt gick så bra.
  • viplanerar09
    lillamikaela skrev 2012-03-12 22:47:33 följande:
    Äntligen har våra kille oxå kommit.
    8 dagar över tiden. BF 3/3
    Så den 11/3 kl 17:54 kom lilla Milo på 48 cm och 3275 gram
    Stort grattis!
  • viplanerar09

Så bedårande fin han är ZORRO!! :) Skönt att ni fått komma hem och att han mår bra nu. Kram

• viplanerar09

Stort grattis till alla nya bebisar :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD