Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
STORT STORT Grattis candydarling! Super söt liten gosse :)
STORT STORT Grattis candydarling! Super söt liten gosse :)
Bjuder på två magbilder från idag! )dagar kvar till BF och jag börjar känna mig rejält stor nu, trots att magen sjunkit en del!!
Spännande för er som har snitt så snart :) Hoppas allt går bra för er!
Ser att ni "disskutera" om när man tror att bebisen ska komma.
Med sonen fick vi BF enligt RUL den 9 nov och enligt sista mens den 13 nov. Inte så stor skillnad. Men jag hade som en känsla att han skulle komma runt den 13-15nov(det var en helg) och han kom den 14nov. Alltså BF+5 men BF+1 enligt sista mens.
Denna gång har jag BF den 2 mars både enligt sista och RUL. Så denna gång känns det lite svåra att gissa. Eftersom jag använde mig av ÄL-stickor och då stämmer 2mars. Men nu kan det vara så att mitt ägg fästes tidigare eller senare. Så än om man "vet" när man hade ÄL så kan det ta upp till 10 dagar innan ägget fäster sig.
Jag vet inte riktigt om jag tror på de där med att man ska kolla hur vidare sin mamma/mormor fick sina barn. Min mamma har fått före BF och min storebror fick hon 18dagar innan och med mig och min lillebror fick hon 3-4 dagar innan...
Jag är inställd på att jag även går över denna gång också!
Den 26/2 kl:09:04 föddes vår andra gosse, Valter med sina 4320g och 54cm lång med raketfart!
Bild kommer senare då det ej går att lägga in via telefon!
Tack för alla gratulationer! Såg att någon undrade hur många dagar jag hade kvar till bf. Han kom 5 dagar innan bf och enligt TUL skulle han väga runt 4200g vid bf.
Jag har inte hunnit prata med min BM än men tror att jag klarar mig rätt bra utan också. Har börjat smälta allt mer.
Helt ärligt så gjorde det inte alls så ont. Som mina mensvärkar och under bilresan in så blev det bara ett väldigt tryck. Det kanske låte väldigt som om jag skulle ljuga men värkarna kändes som om man skulle ha väldig magknip och sedan ett tryck neråt som om jag skulle skita på mig fast från könsorganet.
Lite svårt att förklara en känsla men försökte iallafall!!
Tack för alla fina kommentarer. Det går bara bra här hemma och han vet hur man sover. Jag måste väcka honom på nätterna för att äta annars vaknar han inget under natten men det tillåter inte mina bröst :)
Det var mitt andra och med första tog det 3,5 timme från första värk. Så de sa om vi skulle få fler barn får vi tälta på FL :)
Spännande att se vem som får mars första bebis i denna tråd :) väntar med spänning!
Stort grattis till en väldigt söt flicka! :)
Spännande niiicole :) superfin mage!
Grattis till de nya små underverken! Hoppas allt gått bra.
Stort grattis :)
Så bedårande fin han är ZORRO!! :) Skönt att ni fått komma hem och att han mår bra nu. Kram
Stort grattis till alla nya bebisar :)