Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Förra grav fick jag inte några bristningar på magen och jag vet inte alls om man ska tro på att det hjälper att smörja in magen eller inte men jag smörjde iallfall in magen 1-2ggr/dag med bodybutter från bodyshop. Använder den i vanliga fall också.

Men jag fick lite på brösten och rumpan.

Har ännu inte fått några på varken magen, bröst eller rumpa. Smörjer fortfarande in med med bodybutter från bodyshop! Är i vecka 27(26+1)

• viplanerar09

Blev inspirerad av dig CHETTI och var tvungen att springa in på Kapphal idag för att köpa lite kläder. Har även de vita och gråa byxorna.

• viplanerar09
    Chetti skrev 2011-11-30 23:06:18 följande:
    Haha, kul att jag kunde inspirera till babyshopping Solig

I vår kommer alla bebisar ha sådana byxor från KappAhl Baby
    Haha ja jag tror det, fast dessa har varit väldigt populära ett bra tag. För om jag inte minns fel, fanns dem också när sonen föddes 09. Fast då hade jag tyvärr inte upptäck newbie Solig
  • viplanerar09

Magen just efter plus(lite svullen ner till) och magen förra lördagen vecka 26(25+0) Är idag i vecka 27(26+5)

Bebisen ligger så roligt jämt så magen blir platt i mitten Solig ser ännu roligare ut när jag tittar ner på magen!!

• viplanerar09
    ThereseX skrev 2011-12-02 09:38:07 följande:
    Alltså jag ser att flera skrivit om tul i typ v 32.
    Är det verkligen så? Jag gjorde då inget under förra graviditeten, och har då inte hört något om att det ska göras nu heller. Så länge allt ser bra ut så får man väl inte det hur som helst. Eller är det olika på olika sjukhus kanske?
    Jag tror att det är väldigt olika. Kan tycka att det är lite fusk Solig
    Vet dem som gör ett tidigt UL vid vecka9-10 RUL och sedan TUL. Här på NUS gör vi bara en gång och det är RUL. Men jag/vi har kostat på oss två UL själva.
  • viplanerar09

Ja det görs nog hos alla skulle jag tro. :) hade glömt de eftersom man själ inte behöver!

• viplanerar09

Vår son låg mellan 140-150 på hjärtljuden och än så länge har sonen i magen mellan 145-155 :)

• viplanerar09

Lilla magen i vecka 28(27+0) nu är det 90 dagar kvar till BF Hjärta

• viplanerar09
    emiiiily skrev 2011-12-03 12:34:39 följande:
    Fin tröja viplanerar, och magen självklart! :)
    Tack Solig Finns att köpa på H&M :)
  • viplanerar09

Här kommer kläderna som vi(LÄS: Jag) har köpt till lilla prinsen! Så nu behövs bara någon mössa, röd body och byxa. Lite strumpor och sedan är allt klart i klädesväg. Ska ut till förrådet och kolla i storebros klädkartong. Där kan jag säkert hitta en hel del kläder i stl. 50-56 ocksåSolig
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD