Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2011-07-14 16:14:44 följande:
    Jag duger inte jag heller när du inte är intresserad så jag får låta bli.
    Nej, vad ska du säga?
    Är helt övertygad om att om du kunde bortförklara det så hade du mer än gärna skrivit ihop några rader men nu var det jag citerade direktciterat från en Islam-sida och det finns ingenting du kan skriva som kan bortförklara det som står där.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • I Blackrose I
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2011-07-14 16:13:50 följande:
    Är det inte ett mirakel att han inte dog av giftet på direkten? Dva samma tid? Var det inte ett sådant mirakel du ville ha, att han skulle bli rädda? Det gjorde han den stunden , blev räddad från döden medan tyvärr en eller två av hans kampanjorer dog på direkten, men Allah swt ville att han dör som en martyr när han timme kommer. 

Vad är det som är konstigt i det om jag får fråga? 
    Alltså det saknas bara en strutsbild till svaret ovan.

Han DOG pågrund av ett gift som en judinna la i hans mat. En judinna av alla? Inte nog med att det var en jude, det var till och med en kvinna som lyckades med dådet. Kunde inte Allah komma med något mer nedvärderande sätt att ta död på sin "älsklingsprofet"?

Var finns hela historien i helhet man kan läsa?

Varför frågade du efter bevis på att Mohammad blev mördad pågrund av giftet? Trodde du inte att jag hade ett svar? Har du inte lärt dig hittils att jag aldrig säger något i dessa diskussioner om jag inte har underlag för det eller visste du helt enkelt inte hur din profet hade dött? Varför annars fråga efter bevis?!
  • I Blackrose I
    SkåneP skrev 2011-07-15 09:34:32 följande:
    "Kvinnan kan inte kontrollera sin man genom att tillrättavisa/befalla eller tvinga honom, han kommer att ogilla henne om hon är så. Genom bara en kyss, kan du få vad du vill från din man."

Rätt så. Kvinnor ska inte prata så mycket. 
    Hehe. Ja, vi brukar ha rätt 99% av fallen. Drömmer
  • I Blackrose I
    oOHalalOo skrev 2011-07-15 13:55:14 följande:
    Jag tycker den här tråden är helt skandalös. Den går inte längre att skriva i och än mindre läsa. Trist utveckling. Den hade en god potential, men det var rätt länge sen.
    Har man inte svar på tal så brukar man smutskasta. Det är lugnt.
    Vi vet nog alla varför det helt plötsligt blev tyst från bland annat dig.
  • I Blackrose I
    oOHalalOo skrev 2011-07-15 18:05:14 följande:
    Var har jag smutskastat någonstans och vem har jag smutskastat?
    Trådens innehåll. Den passar inte längre att kommentera så fort det inte faller dig ismaken?
  • I Blackrose I
    oOHalalOo skrev 2011-07-15 19:19:17 följande:
    Det förekommer i kulturen. Som det gör även i Sverige och Europa, det är inte ovanligt med att män slår. Även kvinnor vad jag har läst. I 11 länder i Europa lär det visst vara tillåtet att aga sina barn, enligt Rädda barnen. Så ja delvis är det nog kulturellt.

Annars sker det väl bara för folk inte kan kontrollera sig, är hetsiga, har dåligt humör eller vad det nu är?
    I vilken kultur förekommer kvinnomisshandel? Vad har du för belägg för ditt påstående? Det där bara ett försök att bortförklara det. Jag vill gärna veta vilken kultur som har kvinnomisshandel som en sed?
  • I Blackrose I
    oOHalalOo skrev 2011-07-15 18:31:13 följande:
    Jag är en av dem som oftast kommenterar. Jag förklarade varför intresset för 'diskussion' dock svalnar.
    Så varför fick jag inga som helst respons till mina inlägg från dig? Jag tolkar det dock som att du inte har något att säga.
    Vad har du för förklaring till texterna jag citerade ur länken du la in igår?
  • I Blackrose I
    Jakkolina skrev 2011-07-15 20:04:33 följande:
    Fy fan,stoppa denna jävla förnedring i alla fall i vårt land,förbjud kusingifte,förbjud niqab och se till att män o kvinnor har samma rättigheter...
    Hey hey, sätt nu inte i halsen av alla upphetsning.

Varför ska man förbjuda kusingifte för? Vad fan har kusingifte med diskussionen att göra?
  • I Blackrose I
    Jakkolina skrev 2011-07-15 20:11:58 följande:
    Det blir lättare med tvångsgifte om man har en kusin att tillgå...dessutom är det inavel och kan ge skador
    Nej, jag orkar verkligen inte. Du har fel men varsegod jag ska låta dig ha kvar dina fördomar. Inte mig emot. Det är liksom inte värt att lägga ner tid på detta.
  • I Blackrose I
    Jakkolina skrev 2011-07-15 20:53:38 följande:
    Jag har min bild som är byggd på erfarenheter av människor som lever så här eller släktingar till dom!
    Samma här men du kanske tycker att din erfarenhet är mer värd?
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?