Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Noun skrev 2011-09-13 14:46:30 följande:
    Saken är den att kvinnans vittnesmål här räckte för att fälla. Fälla vem? Det är ju det som missbrukas ibland. Vad kan det vara annat än att kvinnan därmed var helt solklart fri vad gäller falsk angivelse? Ingenting faktiskt.
    Fast det vet vi ju inte.
    Våldtäksmannen erkände ju. Hade varit mycket mer intressant om Mohammad gav order om stening/dödsstraff även om mannen inte hade erkänt och man enbart gick efter kvinnans ord men det finns inga såna historier i Islam-källor vad jag vet.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Noun skrev 2011-09-13 14:48:41 följande:
    Ja, suran handlar om det, men det är inte heller så att man kan skylla sitt handlande på andra. Eftersom det är mäns skyldighet att hålla sig själva kyska oavsett kan det aldrig vara så att en kvinnas klädsel är en ursäkt för våldtäkt.
    Ändå är det sån vikt vid just kvinnans klädsel i Islam av någon konstig anledning. I mina ögon så är inte muslimska män kapabla att hålla "saken" istyr utan kvinnan måste hålla sig borta eller göra sig osynlig för att inte göra männen kåta.

Det ironiska av allt är att magdans som är den absolut sexigaste dansformen av alla är otrolig populär i just arabländer. Obestämd (Allah allah som muslimska män brukar få ur sig mellan varven dom torkar bort dreglet)
  • I Blackrose I
    Noun skrev 2011-09-13 14:53:49 följande:
    Inte vad jag vet heller, och faktiskt hoppas jag att TSW för en gångs skull blandat ihop det. Skulle det vara religiös lag att döma män till stening endast grundat på en kvinnas vittnesmål kommer det ställa min värld på ända.
    Har funnts många gånger men förvänta dig inte en erkännande.

Det finns ingen lag baserad enbart på kvinnans vittnesmål. Om det finns så tar jag tillbaka påståendet.
  • I Blackrose I
    anders37 skrev 2011-09-13 15:55:15 följande:
    En gammal tradition i Iran säger att om en man griper en kvinnas slöja som lyfts av vinden är det han som är hennes make?
    läste detta någonstanns, stämmer detta verkligen?
    Gammal iransk tradition? Enligt vem?
  • I Blackrose I
    anders37 skrev 2011-09-13 16:23:41 följande:
    Hittade artikeln, men det var ju aftonbladet, men vi vet ju alla hur dom ljuger.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article7639564.ab
    Vilket jävla skitsnack. Nu är ju inte Sakineh ens pers och det där stämmer inte alls. Det kanske finns en gammal kurdisk/turkisk/arabisk tradition som är på det sättet men det finns ingen persisk tradition som säger att den som fångar ens chador ska gifta sig med en.
    Hon är ju turk.
    Jag har ändrat åsikt sen sist. Jag skulle bli överlycklig om Iran kunde ge minoriteterna som kurder, turker och araber sina stater så slapp vi stå till svars för alla tokigheter dessa hittar på. Tröttsamt så in i helskotta.
    Dessutom stämmer inte det där om att man får dödsstraff om man visar lite hår offentligt. Har du sett hur iranitjejer klär sig i Iran? Visst får dom tillsägelse men dödsstraff? Nej. Kanske i bondehålorna i Tabriz.
  • I Blackrose I
    Noun skrev 2011-09-13 19:04:17 följande:
    Tex därför att i vissa fall tillåts polygami, och att då ge kvinnor makt att sas "frysa ut" den andra frun genom anklagelser om otrohet där hon kan använda sina vänninor som vittnen är inte pålitligt.

Båda ses som en hemsk skändning, men jag har helt ärligt inte funderat på det faktiskt så jag kan inte svara. Spontant anser jag personligen att våldtäkt är ett betydligt värre brott.  
    Bakis hör du själv hur du låter?
    Så du menar att män inte missbrukar makten dom har? Att dom inte kan hitta 4kompisar och vittna för att bli av med en fru dom inte längre vill ha?
  • I Blackrose I
    Noun skrev 2011-09-14 09:27:05 följande:
    "4 kompisar" är inte opartiska vittnen, så nej det kan dom inte.
    Så män kan inte missbruka makten dm får men det kan kvinnor? Kom igen bakis, du av alla borde väl ha mer självförtroende för kvinnor eller?
  • I Blackrose I
    Noun skrev 2011-09-14 09:28:36 följande:
    Aftonbladet i nötskal... Dom är litegrann som Sverigedemokraterna då det kommer till sanningshalt faktiskt. ;P
    Mmmm, allt för att locka till sig läsare. Sen finns det några puckon som inte kan tänka själva och sväljer ALLT rakt av.
  • I Blackrose I
    anders37 skrev 2011-09-14 09:38:42 följande:
    Eftersom vi har flera islamexperter här så passar jag på att fråga lite.

Har hört talas om Ayatolla Khomeini och hans Fatwa som tillåter pedofili, vad tycker ni om det?

Är det ok med pedofili inom islam, eller har det någon gång varit det?

Nu kommer Bakis och TSW att sätta eld på sig själva.

Jag skulle råda dig att inte fråga en sunni-muslim om vad en shia-muslim har fått ur sig men be my guest.

Sen är jag jävligt intresserad av vilken fatwa du menar? Det är väl en av Ahmadinejads närmaste man som kommit med den fatwan eller är det något annat du har iåtanken?
  • I Blackrose I
    Noun skrev 2011-09-14 09:48:23 följande:
    Mut'ah äktenskap! Skrikandes 
    Jag läste för fort. Ser nu att han har skrivit Khomeini. Jag läste Khamenei. Den sistnämnda lever fortfarande och har aldrig kommit med en fatwa om pedofili.
    Jo, Khomeini kom med en massa skitsnack. Om han kommer till paradiset så är jag jävligt glad att jag är Kafir och kommer hamna på helvetet.

Bakis? Misyar/Urfi? Glöm inte det.
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?