Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
oOHalalOo skrev 2011-07-11 10:31:58 följande:
Du läser lite slarvigt, du kan bättre.Jag vet inte vad ihi och ic betyder.
Det är kvinnan som bär ansvaret för ett fungerande hem ja, men eftersom hon är chefen i hemmet så kan hon också delegera ut arbete som ska göras. Men ansvaret för att det blir utfört av någon ligger på henne.
Så du tycker att den som utför sysslor i sitt eget hem, eller för den delen i andras är stycken av kött? Varför det? Tycker du inte sånt är viktigt? Vem vill leva i smuts och inte ha mat på bordet, inte hjälpa sina barn med läxorna, inte se till så de har hela och rena kläder att ta på sig? Jag ser vikten av detta för min egen del i alla fall.
Jag kan berätta för dig att man kan använda sin hjärna även om man tar hand om ett hem. Tankeverksamheten stängs inte av eller behövs inte för att man gör det.
Det är upp till var och en om de vill ha oralsex eller inte. Det viktiga är att det par som det berör är eniga om vad de vill göra tillsammans.
Chefen i hemmet? Du skojar med mig va? Hur ser du dig själv som en chef i hemmet när det enda du är kapabel att göra är att ta hand om hemmet och hålla den rent? Jo, jag tycker om att ha en rent hus men det är inte ALLT jag bryr mig om. Jag tycker om att få motstånd intellektuellt också. Jag tycker om att diskutera med folk som kommer hem till oss och deltar gärna i diskussioner om allt möjligt. Även fast det bara är män. Jag gömmer mig inte i ett rum och skämms för att jag är en kvinna.
Visst, jag lagar mat och jag älskar att laga mat men jag kan också ge blanka fan i det i en vecka och låta maken ta hand om den biten.
Varför kan inte mannen vara hemma och ta hand om hemmet och kvinnan få ansvaret för ekonomin?
Varför kan inte kvinnan bära ansvaret för att lära sina barn om Islam? Varför är det mannens ansvar?
Varför kan inte fredagsbönen vara för kvinnan? Varför kan inte kvinnorna samlas i mosken och ha det trevligt?
Jag har dock inga större förhoppningar om raka svar till mina frågor.
Skämtet om oralsex förstod du inte. Det är Ok.