Nikis skrev 2011-08-04 11:29:38 följande:
vilka av er ska ta reda på könet?:)
Vi ska ta reda på det så fort det bara går. Vågar ju inte ens köpa något för kommande barnet innan jag VET vilket kön det blir. Att ha på könsneutrala kläder och saker tiil bebisen är ju det mest politiskt korrekta just nu. MEN jag vill kunna klä min dotter i söta babyrosa små klänningar och min pojke i marinblå sparkdräkt. Jag brukar alltid vilja gå emot strömmen, så ju mer andra mammor och media tjatar om att pojkar ska ha rött och flickor blått på sig, desto mer anti-könsneutrala grejer blir jag.
Jag hoppas på en flicka... men tror att det är en pojke. Alla i min omgivning har fått bara pojkar.. och dessutom är det ju statistiskt så, att det föds färre flickor än pojkar.
Jag har alltid i mina drömmar sett en liten flicka och hur ska ska kunna klä henne i otroligt söta klänningar som jag själv sytt. Jag hade en garderob full av prinsessklänningar när jag 8, eftersom både min farmor och mamma älskade att sy söta klänningar till mig och min lillasyster. Tycker bara det blir så tråkigt med en pojke... liksom alla mina drömmar åker rakt ner i sopkorgen.
Jag vet, jag borde återigen vara diplomatisk och bara säga "Näe, könet spelar ingen roll..bara barnet är friskt". Men just nu känns det inte så. Jag har inte en susning om hur jag som mamma ska "bonda" med en pojke. Jag sa för något år sedan, att om jag skulle få en pojke, skulle jag uppriktigt hoppas på att han vore gay med träffsäkert smak för mode och älska allt som glittrar.
Pojkar med deras bilar och alldeles för våldsamma lekar är enligt mig ett BIG no no...
Jag vet, att min attityd mot könsfrågan säkert ändras ju längre fram graviditeten går.