Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Ringde kk när de öppnade för tidsbeställning en timme sedan. Näe, dit får man inte åka utan remiss från den egna vc! Och den egna vc är stängd - har semester framtill mitten av augusti. Närmaste vc där de har endast akuten öppen ligger 3 mil bort. Och där får man sitta och köa fram till att någon har tid att se en. Nej, har fått nog av dessa kommunala vc och akuten... dåliga erfarenheter så att säga.
Så, nu ringde jag privat klinik där de lovade direkt ta in mig för en undersökning och VUL med förvarningen att jag kommer som extra patient till en läkare som egentligen inte har mottagning idag, men som skulle dit och genomföra någon operation. De ringer om en timme ifall läkaren går med på att ta emot mig, men sköterskan sa, att hon inte trodde det skulle vara några problem alls.
Nu får man själv punga ut 1200 kronor för besöket. Men hellre det än att sitta å vänta på vanlig UL om fyra veckor och då få reda på att "nej, vi kan inte se något". Jag är återigen så besviken på vården... just av denna anledning kan jag inte tänka mig jobba inom landstinget. De är alldeles för byrokratiska... och patientens välmående tänker man på i sista hand. Okej, lite överdrivet kanske det där sista, men så besviken är jag just nu.