Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Jag vet inte riktigt vad som hände idag (eller igår, då det är mitt i natten..), men helt plötsligt när jag stod i köket med mina nyinköpta mammakläder (på rea) gick det upp för mig, att jag faktiskt är gravid! Sen när jag gick online lite senare såg jag en massa inlägg om hur många i 5:e veckan har bokat tid för första UL och inskrivning osv. Jag gick in i v.6 i fredags och har ännu inte gjort det!
Eller ja, hela förra veckan försökte jag ringa till MVC, men fick inget svar...måste ha ringt ett tjugotal gånger, så någon borde ju ha svarat kan jag tycka. Tyvärr, bor jag på ett litet ort där VC har stängt under sommaren och öppnar först i slutet av augusti igen. Inte kan väl MVC också vara stängt?
Sen en annan grej som jag funderar på... vi ska flytta om några månader från denna ort till ett annat (låååångt härifrån) och då vet jag ju inte riktigt hur det kommer att gå med MVC. Är det någon som vet ifall det är krångligt att byta MVC mitt i graviditet? Nu har det varit riktigt bökigt att få alla papper iordning till den här orten... tog 3månader för dem att få alla våra uppgifter upp hit!!! så det går ju inte riktigt när man är gravid i 6:e månaden!
Jag har fått trevligt sällskap nu på min semester... min svägerska lämnade igår sin 6mån gamla son till mig en stund. Nu har jag lovat, att jag kan se efter honom även längre stunder ifall det behövs. Han är så gullig och så får man ju träning i hur det kommer att vara sen när man har en egen liten och är gravid med en till... Jag planerar nämligen att ha två bebisar väldigt tätt inpå varandra. Å andra sidan måste jag säga, att det inte var lätt att hålla honom nöjd samtidigt som man skulle laga sig själv mat, springa på toa och försöka hålla sig vaken... kroppen vill ju bara relaxa och sova hela dagarna.
Imorgon ska vi hem till mina föräldrar och berätta för dem om lilla ärtan. Är riktigt nervös och vet inte hur man ska lägga det fram ännu. De kommer att bli glada, men men... inte varje dag man besöker dem med sådana här nyheter.