Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Mammy grattis till liten :)
Mammy grattis till liten :)
Karol: e de inte så att barnen får gå på dagis efter ens schema 1 månad till när man ska ha barn? Om man då blir sjukskriven eller st barnet kommer?
Nu gör jag allt för att starta förlossningen. Igår stor städade jag hela lägenheten inklusive golvlister. Sen va jag på 3 olika lekplatser med sonen ocj cyklade en lång runda. Idag har jag tvättat alla fönster och ikväll ska jag gå en lååång runda med en kompis.
Läser att ni skriver om hallonbladste. Tänkte jag skulle cykla ner i stan och köpa de när jag hämtar lilleman på dagis.
Så nu hoppas vi de hjälper till lite på traven:)
Kan tillägga att kroppen är lagom slut haha men bara att hålla igång då känns de inte lika mycket. 9 dagar till BF
Här är ingen snö alls. Igår va de 14 grader vid 2 tiden så de va helt underbart väder :)
Så söt hon är:) och massor av hår ja:)
Mary jo : här har vi bara haft snö i en vecka:( och sjuka va vi hela den veckan så blev ingen pulka åkning för oss.. Har dock snöat några fler gånger men inget som lagt sig. Så haft en rätt så tråkigt vinter. Mest en massa kyla. Fast jag bor också i Skåne i Landskrona. Så lite skillnad :P heje
Här är det också 15 timmar i veckan. Men en månad får man ha vanlig tid efter att bebisen kommit. Dom 15 timmarna är mån,tis,ons 9-14 varje vecka.
Idag ska jag till bm vecka 39+0 och hon har lovat mig en hinnsvepning så jag hoppas verkligen att hon gör en och att de hjälper. :)
Lite nervös är jag allt.. Hoppas dock att det inte gör ont. Har ju hört både och..
Stinis: grattis till hem gång.
Bm förklarade hinnsvepning som att dom för in fingrarna vid livmodern och så drar dom
Lite i tappen och sveper fingrarna över hinnan, jag är öppen 1cm och livmodertappen är 1 cm så lite har förvärkarna hjälpt :) så hoppas att det kanske hjälper lite.
Allt va bra på kontrollen iallafall. Magen har inte växt något sen sist. Men bm trodde det var på grund av att min mage sjunkt jättemycket. När hon skulle känna hur huvudet låg kände hon inget. De va tomt så hon fick rota långt ner. Där kände hon något hon va 99 % säker på att de va huvudet och att lillan sjunkit JÄTTE mycket. Men för säkerhets gjorde vi ett snabbt ul och de va som hon sa. Lillan ligger väldigt långt ner :) har inte heller gått upp något på 1 månad :) skönt så slutar nog på +14 kilo. Känns bra..