• SaraA

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Skitsvårt att klocka ju. Ibland tar de bara 1 minut mellan värkarna och håller i du i 20 sekunder mesans vissa tar 4 minuter och håller i sig i 1,5 minuter.

Fan vet ju inte om jag ska ringa barnvakten eller inte..

• SaraA

Vill inte ringa för tidigt så väntar lite till. Än känns det okej.

Har gjort undersökning hos bm så vet att tappen bara va en halv cm och att jag va öppen 2 cm i torsdags. Så hoppas något mer händer nu. Men känns som de börjar stabilisera sig lite och komma mer regelbundet nu. :) dock typ 4-6 minuter emellan och varar ungefär 40-60 sekunder. Så tror att jag får stanna hemma någon timme till innan vi ringer hit barnvakt och ringer förlossningen,

• SaraA

Lillaknytet: fy vad tråkigt:( förstår att du är arg. De hade jag också varit. Hoppas att han verkligen ångrar sig imorgon. Vet inte vad jag ska skriva mer. Har han inte tänkt på att liten faktiskt kan komma när som?

• SaraA

Ja killar förstår inte art dom både kan komma innan och efter. Förstår att du vill att dom ska komma igång. Hade jag också önskat om min sambo va full. För då hade han inte varit välkommen att följa med.

• SaraA

fortfarande runt 3-6 minuter mellan värkarna. Vafan kan de inte bara sätta fart. Fick vilat lite på soffan iallafall. Men de va inte länge. hehe.

• SaraA

Coriander: fy fan vad vidrigt din sambo har varit. Förstår att du både är arg ledsen och besviken. Han har absolut ingen anledning att bete sig som han har gjort mot dig.

Och att ta sig friheten att vara otrogen? Hur fan kan man bara säga en sådan sak.

Han reagerar väldigt olämpligt och någon lögnare är du ju inte. Fel kan man ha. Så är de. Du gav ju med dig att du hade fel. Sen att man inte tror de från början är en annan sak. Men så som han betet sig är ju sjukligt.

Förlåt men jag blir ju riktigt arg på honom. Kramar om. Du är ingen lögnare

• SaraA

Coriander: håller tummarna att sambon går med på parterapi och att det löser sig. Aldrig roligt med bråk och ännu mindre när de är så som ni har de nu.

Tycker också att du ska prata med din mamma. Eller någon annan du litar på och kan få stöd av. Kramar om

• SaraA

Mina värkar har pckså avtagit:( har dock värkar än men väldigt oregelbundna. Undrar om det är för att jag fått hinnsvepning som
    Det varierar så.

• SaraA

Nu har slemproppen verkligen kommit. Kladd kladd och åter kladd. Ursäkta
    Äckligheterna.

Värkarna är tillbaka och nu gör dom ont :) lycka.. Haha

• SaraA

Idag 13.36 kom äntligen vår lilla sessa ut
    Hon vägde 3145 g och är 51 cm lång. Dock tror vi hon är mindre då hon dom mätte va skum som bara den. :) några andra bebisar som är påväg eller har tittat ut?

• SaraA

Vet inte hur mycket jag skrev här innan. Men vår lilla tös kom 13.36 vägde 3145g och är 51cm lång. Hon är helt underbar. Och fruktansvärt lik son bror. Något av de första jag tänkte när hon kommit ut vår. En sån här bebis har jag redan fått. Hon är en kopia av Brossan :)

Vi åkte hem direkt efter de 6 timmar man måste stanna. Orkar inte ligga på sjukhus. Blir så rastlös.

Har fruktansvärt ont i ryggen. Ville ha Eda men efter 4 försök av narkosläkaren gav han upp så de blev ingen. Det jag fick istället var sjukt ont i ryggen. Men men. Snusar bebis nu och ska gå och lägga mig. Natti natti

Grattis till er andra som också fått bebis :)

• SaraA

Måste få fråga en sak. Vad tycker ni om
    Namnet nikita. Vi tycker lite olika här hemma :P

• SaraA

Har inte hunnit läsa igenom.

Grattis till alla som fått sina små bebisar, här har vi svårt att bestämma namn. Nikki eller Nikita. Sååå himla svårt.

• SaraA

Hinner verkligen inte med att vara här inne och läsa:( känns lite tråkigt men har haft då
    Mycket besök från höger och vänster.

Men nu har alla tittat.. Nästan iallafall hehe, dom som varit förkylda och liknande har inte varit välkomna så dom får komma när dom
    Är friska.

Lillan är helt underbar. Sover och äter och är faktiskt vaken en del.. Lugn och sansad för det mesta också, :) det blev en nikki Viktoria:)

• SaraA

Här är lite bilder på vår lilla Nikki. Hon är helt underbar och sover väldigt bra. riktigt skönt. Ammningen går också bra så har verkligen inget att klaga på :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)