faceprimer skrev 2011-08-04 14:29:14 följande:
måste säga att jag inte heller förstår varför man vill veta könet pga förberedelser inför inredning etc. Vet inte riktigt hur ni har tänkt, handlar det om färgval? Måla rummet rosa eller blått? ang, kläder, handlar det om klänningar eller byxor, (jag överdriver nu såklart) men ni förstår vad jag menar?
Vi ska inte ta reda på könet och vi kommer förbereda oss med inredning , kläder , namn, och mellannamn lika bra för det
Inredningen kommer vi göra så som vi vill ha det, alltså ganska neutral, utan något speciellt "flick eller pojkrum", vi kommer göra ett helmysigt barnrum helt enkelt, kläder, ja, vi köper unisex och visar det sig vara en flicka så kommer jag då köpa fina klänningar eller liknande om jag tycker är fina, jag är en sån som kommer vilja klä min dotter i klänningar etc om det blir en flicka, blir det pojke så köper jag isåfall till kläder då också, ang, namn så kommer vi ha namnen färdiga och när barnet sen kommer så väljer vi då, kan ju fakitskt vara så att vi bestämt ett namn man när barnet kommer ut så känns det helt fel, så det vet man ju inte
Så vet inte på vilket sätt man kan förbereda sig Mer om man tar reda på könet. Men förklara gärna ni som ska göra det
Är bara nyfiken. Både jag och sambon anser oss att vi kommer vara väldigt väl förberedda på alla plan även att vi inte tar reda på könet
Tar man reda på könet av ren nyfikenhet så har jag ingen invändning, om vi skulle ta reda på könet mot all förmodan så lär det vara av ren nyfikenhet, för att vi vill veta bara
men ingenting som kommer förändra varken inredning eller annan förberedelse
Vi kommer nog göra det endast för jag vet av erfarenhet att när jag ligger där på UL så kan jag inte låta bli
Jag har inte heller varit bra på att inte tjuvkika på julklappar heller hahahah . Jag är för nyfiken helt enkelt .
För oss har det inget att göra med inredning osv eftersom vi gillar neutrala färger och skulle aldrig inreda ett rum helt i rosa tex .