Coriander skrev 2011-08-02 13:32:33 följande:
Vad roligt med en till lång tjej! Själv är jag 180 lång och väger till vardags mellan 70 - 75kilo. Som mest har jag vägt 88kilo och då tyckte jag mig se mullig ut, fast folk brukade ändå alltid säga att jag såg smal ut. Jag gillar ju okcså höga stilettos, så då får man 10cm mer längd, vilket gör att kilon liksom "försvinner". Gick ner 25kilo på 9 månader någonting utan att göra annat än dricka massor av vatten och äta rätt. Sen har jag på 2år nu lagt på mig lite kilon genom att ha ett stilla sittande jobb, plugga. Om jag bara rör mig på jobbet dagligen bränner jag av mig kilon fort.
Nu startade jag denna graviditet på 75kilo..en hel del muskler, vilket ju är bra. Förra veckan (v.6+5) vägde jag 79kilo! Nu har min mage slutat puta och jag känner mig smalare... idag vägde jag mig (v.7+4) och resultatet blev 77kilo.
Någon fler som går som ett jojo upp och ner under tidig graviditet?
Är så orolig för att jag kommer att lägga på mig 20kilo som är typ normalt vad kvinnor i min släkt gått upp under sina graviditeter. Förutom då min farmor som gick ner i vikt under sin graviditet med pappa. Äsch jag tycker inte man ska lägga ner någon energi på att oroa sig över några extra kilon iom en graviditet .
det enda du kan göra är att äta så bra som du kan och fokusera på att må bra .
Jag gick upp 7 kg med första och 30 kg med andra ( fick havandeskapsförgiftning ) men gick ner det ganska snabbt och var tillbaka i samma form som innan .
Njut istället av din nya kropp i den mån du kan
man får ju trots allt en väldigt fin present i slutändan .