Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Lyckobebisen skrev 2011-10-14 22:08:36 följande:

Åh nu har vi hittat även liggdelen till vagnen!
    Så imorgon ska vi kolla på sittvagnen och köpa den förhoppningsvis, den är så jääääkla fin! Och sen nästa vecka ska vi kolla på och förhoppningsvis köpa liggdelen. Allt för 5000kr och då är sittdelen oanvänd och liggdelen använd 4 månader. Lycklig!

Vad kul!
    Vad är det för vagn?

Jag har hittat en ny vagn nu, en ÄKTA bugaboo denna gång som jag ska köpa. Begaganad     Är super noggran nu sen jag blev lurad, trodde inte ens det fanns "fejk" vagnar. Hade de inte varit för säkerhetsrisken så gör det ju inte så mycket men man vågar ju inte lägga sitt barn i en vagn man inte litar på och inte vet om den är hållbar.
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    Mary Jo skrev 2011-10-14 22:13:46 följande:
    Vilket kap! Då är den ju som oanvänd!
    faceprimer skrev 2011-10-14 22:11:09 följande:
    Vad kul!
    Vad är det för vagn?

Jag har hittat en ny vagn nu, en ÄKTA bugaboo denna gång som jag ska köpa. Begaganad     Är super noggran nu sen jag blev lurad, trodde inte ens det fanns "fejk" vagnar. Hade de inte varit för säkerhetsrisken så gör det ju inte så mycket men man vågar ju inte lägga sitt barn i en vagn man inte litar på och inte vet om den är hållbar.
    Jag visste inte heller att det fanns fejkvagnar! Blev jätteförvånad.
    Hade aldrig själv lagt märke till något sånt,vilken tur i oturen du hade! Hoppas nu du blir riktigt nöjd med buggan!

Ja verkligen, o det är så otroligt fult att luras med barnvagnar. Jag menar, en tröja som är fejk hit och dit kan man ju ta. Men en vagn, som ska vara säker för ens barn dessutom, jag är bara glad jag upptäckte detta i tid så jag inte hann lägga mitt barn i vagnen med delar som kanske inte ens är säker liksom. Tänk om vagnen skulle braka ihop. Fy..  hemska tanke.
    Denna gång ska jag kolla upp serienummer innan jag betalar, kvitto, och diverse saker. Vägrar bli lurad en gång till.. Snacka om att de va att kasta 5300kr i sjön bara sådär.. 
  • faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-10-14 22:16:53 följande:
    Va skönt att du hittat en ny vagn!! Hur gjorde ni med dem gamla fejk?

Ja, jag har pratat med henne jag köpte av som inte vill betala tillbaka. Så just nu står den här hemma och skräpar.. :/ blir så förbannad på denna kvinna som inte vill betala även att jag hotat med att polisanmäla henne. Hon säger att hon inte visste att den var fejk, men jag menar, då borde man ju kunna betala tillbaka? De hade inte ens gått en månad sen jag köpte den och dessutom hade jagi nte ens använt den, och trots detta vill hon inte betala tillbaka. Usch vilka idioter det finns.
    Så var på er vakt ni som köper begagnat. Tror dock inte de är så vanligt med fejk vagnar inom Emmaljunga. Utan det är nog mer Bugaboo och dom vagnarna som är dyrare och som finns över hela världen i princip (ca över 10 000) som folk gör fejk för att dra in pengar.  Hemskt är det iallafall!
  • faceprimer

Kvinnan som sålde vagnen sa till mig att vagnen var äkta, och hon var säker på det. Trots när jag sa att jag misstänkte att den var fejk, när jag sen kollade upp serienr så visade det sig att den var fejk och hon vill inte betala tillbaka. ÄR man oskyldig, så betalar man tillbaka anser jag. Speciellt när den inte ens är använd av mig och det var mindre än en månad sen!
    Det hade varit en annan sak om jag kommit efter ett år och sagt "Du, jag upptäckte att vagnen var fejk. Jag vill ha pengarna tillbaka" Då är det en annan sak. Men har det gått så kort tid och jag inte ens använt den så anser jag att det enda rätta varit att betala tillbaka.
    Precis som Ponja sa, jag hade aldrig velat ha det på mitt samvete. Aldrig! Jag hade heller aldirg velat dra in polisen utan hade gjort det så smidigt som möjligt. Så även om jag inte velat betala tillbaka hade jag gjort det. Just eftersom det inte var min avsikt att blåsa någon.
     Hon lät liksom inte ens förvånad utan snarare lite kaxig när jag ifrågasatt henne och sa "... enligt dig är den ju fejk" som om det bara var jag som trodde det fast jag hade bevis på att den var det. 
     Han jag mailade som kollade upp vagnen som kollade upp serienumret och konstaterade att den var fejk, han sa att ofta så vet man om att vagnen är fejk. Och att jag skulle kräva henne på pengar tillbaka annars göra en anmälan. Jag tror nämligen kvinnan vet om mer än hon påstår sig veta. Och hon har hela tiden slingrat sig när jag frågat saker. Och just eftersom hon sagt att vagnen varit äkta och hon är säker på det, så har hon redan där lurat mig. Så jag har många bevis som kan pekas mot henne. Hon la dessutom inte ut speciellt mycket mer än jag gjorde på vagnen, hon betalade 6500kr på vagnen.
    Jag har varit väldigt vänlig mot henne och förklarat min situation och precis allting, men hon verkar inte bry sig. DET om något är väldigt elakt. Ska hon låta bli att betala så kan hon förklara på ett vänligt sätt att "jag är otroligt ledsen men......" Hon bara ignorerar och vill inte betala tillbaka. 
    Jag kan iallafall tala för mig själv att jag hade definitivt betalat tillbaka. Speciellt när det gått så kort tid och den inte ens är använd. Jag är väldigt ärlig av mig och skulle inte vilja ha det på mitt samvete att jag omedvetet sålt en fejk vagn. Skulle tycka väldigt synd om henne jag sålde den till och betalat tillbaka.  Utan tvekan. Tråkigt att folk ska vara så egoistiska och inte tänka på andra i sånna situationer.  

• faceprimer
    Mary Jo skrev 2011-10-14 22:45:32 följande:
    Har tänkt på henne hela kvällen =/ .. Hoppas det såg bra ut!

Jag också!

Lokesmami, hoppas allt är bra. Vi tänker på dig!   
  • faceprimer
    Ponja skrev 2011-10-14 22:24:05 följande:
    Hur kom ni på att den var fejk? Borde ju vara jätte svårt, kopiorna görs ju ofta så dem blir så himla lika originalet..

Hade aldrig vetat att den varit fejk om jag inte läst hur man kollar upp det. Först och främst var det ju serienr som var ett välkänt fejknr, och sen små plast pinnar inne i liggdelen,(syns ej utanpå) är vagnen äkta så är pinnarna svarta, är den fejk så är dom vita. Dessa var vita.. Sen bara hittade man mer och mer tecken ju mer insatt man blev. Men för ett otränat öga går det inte se på vagnen att den är fejk. Utan man måste granska den, vilket jag gjorde och fick hjälp att göra.
  • faceprimer
    IEmelieI skrev 2011-10-14 23:34:55 följande:
    Om hon nu är ärlig och inte visste att den va fejk så förstår jag henne till 100 att hon inte vill betala tillbaka. Har man själv blivit lurad så tror jag verkligen inte att man bryr sig om nån annan för man är såpass självisk att man inte bjuder nån annan på 5000 kr för att man tycker synd om nån annan

Om hon är ärlig eller ej kommer jag nog inte få reda på.
    Men somsagt, alla är vi tydligen väldigt olika i vad som är rätt och fel och vad man själv klarar av att ha på sitt samvete.
    Klart jag inte hade VELAT betala tillbaka, men mitt samvete och den ärliga och i de allra flesta lägen, godtrogna människa jag är, så hade jag betalat tillbaka. Utan att tveka. För att jag inte är "så pass självisk". Jag hade faktiskt brytt mig om henne i den situationen just eftersom att Jag har sålt den till henne. Speciellt om hon inte ens använt den och upptäckt det ca 3 veckor efter köpet.
    Sen om jag i min tur hade blivit lurad, så hade jag ändå betalat tillbaka, tagit tillbaka vagnen och därefter själv kontaktat den Jag köpte den av för att isåfall kräva denna på pengar och eventuellt polisanmälan.
    Man kan väl göra rätt för sig i den mån man kan, lösa detta problem först, för betalar hon inte tillbaka - då är ju hon precis likadan som den som isåfall lurade henne. Sen får man själv ta tag i det i och kontakta säljare som hon köpte den av om det nu är så att hon blivit lurad.   
    Hade somsagt aldrig velat ha det på mitt samvete. Där är du och jag väldigt olika, uppenbarligen. 
  • faceprimer
    Wielkip skrev 2011-10-14 23:46:46 följande:
    Eftersom jag var borta ett tag har jag nog missat rätt mycket, Hur många känner av sin bebis än?
    Jag har känt min sen mitten av september (v.15-16) och har moderkakan i bakvägg.

och hur många tjejer resp. killar förväntas det pluppa ut? :)

Jag känner inte bebis än, eller möjligtvis liiite liiiite fladder. är i v. 19 idag, 18+0.
    och på RUL den 24 får vi förhoppningsvis veta vad som gömmer sig där inne! Gissar dock på pojke  
  • faceprimer
    IEmelieI skrev 2011-10-14 23:51:35 följande:
    Jag tvivlar fortfarande ingen har " råd" att tycka synd om nån när de kostar en 5000. Man tycker synd om en jävla många människor som verkligen behöver pengarna. Då kan man lika gärna slänga pengar runt en till folk som det är synd om tex uteliggare barnen i Afrika, folk som behöver leva på existens minimum. Men det är "för mycket" pengar för att skänka till dom

Jag orkar inte diskutera mer. Tycker du blandar in saker som inte ens har med diskussionen i sig att göra. Detta handlar om en samvets fråga för mig och inte om barnen i afrika. Det är inte relevant för det vi diskuterar om anser jag.
    Så nu stoppar jag där. Diskutera vidare du om du vill, jag skippar det.
    Vi tycker olika och verkar vara olika personer du och jag, jag vet vad jag hade gjort, och du hade tydligen gjort raka motsatsen. Det accepterar jag. Alla är olika.
     Ha en trevlig kväll! :)  
  • faceprimer
    Wielkip skrev 2011-10-14 23:52:29 följande:
    känn efter något som liknar snabba små muskelryckningar, så kändes det precis för mig i början, har aldrig känt något som "en fisk som sprattlar till" eller små fjärilar....fattar verkligen inte hur folk lyckas få till de beskrivningarna, haha.
    Det borde ju liksom kännas ganska lika på alla tänker jag?

Ja, när jag känner det så stannar hela jag upp, men då känner jag det ju inte igen så då tänker jag att "Tusan då, nu är det ju säkert tarmarna..." men det känns mer som... ett vibrerande eller som typ, nervryck. Fast det håller inte i sig länge utan jag kan känna det snabbt snabbt. 
    haha, jag har också varit inställd på att känna "den där fisken" haha. Så har nästan förväntat mig världens mest konstiga känsla, hur konstigt borde det inte kännas som en fisk sprattlar liksom? Inuti magen? Haha Men jag får vänta och se, det lär ju inte bli mindre rörelser ju längre tiden går så jag kommer nog hinna få känna en ordentligt spark snart
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)