Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Åh, vad härligt. Lycka till Allt kommer vara jättebra ska du se!
V. 18 idag, såååå underbart. Har en rejäl kula också... Så mysigt
Måste bara fråga, har 2 gånger (inte i rad) vaknat av smärta i ena sidan av ryggen, typ där njurarna sitter . Kan de vara urinvägsinfektion tror ni? äter tranbärstabletter för att motverka. Har haft UVI som spridits sig till njurarna en gång men hade ont i båda sidor då och fick åka in akut. Nån som vet vad de kan vara? Eller kan de vara något annat med graviditeten att göra?
Ska jag vara ärlig hände det där mig för några dagar sen men jag kände mig inte kissnödig, så nös jag och vips så kom det kiss. Jag tog de inte så hårt då jag vet att de är normalt, händer många och är inte alls ovanligt. Men det är ju inte speciellt kul kan jag hålla med om:/
Jag vet att detta är helt normalt att inte ha känt något än men åååååh vad jag vill känna bebis!! Blir galen av längtan :)
Kom o fundera på en sak, jag hade ju lite hull på magen innan, kan de påverka när man känna sparkarna på utsidan? För känns som flera smala känner sparkarna tidigare. Kan ha helt fel men dom som jag känner som har känt tidigt har varit mkt smalare än mig. Jag längtar såå tills jag kan känna lilla bebis.
Jag har känt nåååågot litet fladder men det var så diffust och var nu ett bra tag sen så jag blir osäker om de ens var bebis, för borde jag inte känna det mer nu eftersom bebis är lite större t.o.m? Längtar efter någon spark eller ordentlig rörelse så man känner att de verkligen är bebisen :)
Okej, ja jag kan tänka mig att de tar längre tid att känna utanpå, men inuti borde det väl inte spela någon roll?
Igår fick jag plötsligt jätteont i högra stortåns led. Den svullnade upp och ömmade rejält. Jag kunde inte gå på foten. Det blev inte bättre och efter att ha varit i kontakt med Vårdguiden och pratat med andra så rekommenderades det att jag skulle åka in akut.
Misstanke om blodförgiftning och jag fick lite panik. Upp med barnen och in i bilen. Efter två läkare, tre timmar och tre rör blod så konstaterades det att jag fått GIKT. De trodde först blodpropp.
Jag fick en kortisonspruta rakt in i inflammationen ajajaj säger jag bara. Sedan masserade han det onda stället och det gjorde så ont att jag skrek i högan sky.
Det är kort sagt en inflammation i stortåns led. Även kallad postvinstå. Orsakerna till detta är många bl.a. alkohol, osunt leverne, frosseri, övervikt, stress m.m.
Inflammationen uppstår snabbt och sätter sig oftast i stortåns led. Det finns mediciner men eftersom jag är gravid fick jag bara ta denna spruta rätt i i det inflammerade området. det kan gå över på några dagar men kan även ta veckor. Det kan även återkomma...
Så nu blir jag hemma ett par dagar, veckor vem vet för jag jobbar ju som brevbärare och där använder vi ju våra fötter hela tiden. Kan inte gå ordentligt på foten och inatt var smärtan väldigt hög....
Fy vad jag är arg just nu :(
Det visade sig att vagnen som vi köpte är FEJK!!!! :(
bugaboo cameleon från 2010.
Men troligtvis visste inte tjejen innan om det heller, utan hon köpte den av några som sålde den fejk i butik.
Eftersom hon hade köpt till tillbehör som hon hade kvitto på etc, så hon visste nog inte om det själv.
Så jäkla arg jag är. Tur att jag upptäckte detta nu och inte när barnet hade legat i vagnen, tänk vad som hade kunnat hända!! Minskad säkerhet o allt.
Nu är det ju tur att jag inte la ut mer än 5300kr men det är ju fortfarande onödiga pengar. Och förbannad är bara förnamnet på det jag är. Jag kommer gå till botten med detta snarast och göra anmälan om det så behövs. Vilka idioter det finns!!!!!!!!!!!!