Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nån som vet hur det är kring ögonfärg? Jag har klarblå/ljus blå, sambon har bruna med liiiiiiite grönt i sig. Visst är brunt dominant? Men kan vårat barn ändå få blåa ögon? Hoppas barnet tar efter sambons ögon , älskar bruna ögon
     Minns att vi gick igenom detta hur det funkade med ögonfärg när jag gick på högstadiet men det har jag ju glömt för länge sen... haha.

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    Ellieott skrev 2011-10-15 17:29:27 följande:
    Hur gamla är folk här i tråden? Inte för att det egentligen spelar någon roll, men jag är alltid yngst på mödravården förutom de som är jätteunga, typ tonårsmammor. Men här har jag fått för mig att det finns fler i min ålder? Jag är 23.

Jag är 20..
  • faceprimer

Sambons kompisar kom förbi här helt spontant, och vi har inte berättat om bebis nyheten än... men ultraljuds bilderna satt ju uppe så det gick ju inte att dölja för dom såg ju bilderna. Dom grattade.. Så nu lär nog de allra flesta veta om de inom en snar framtid

• faceprimer

Och på tal om någonting annat, Det börjar ta emot lite att sova på magen nu, och jag som ääälskar att sova på magen.. haha. Men känner att det känns obekvämt numera. Men det är ju bara vänja sig, lär ju bli sååå mycket större.. Men har hört att de finns nån såndär kudde man kan köpa som man har när man sover, som man liksom lutar kroppen mot.. Funderar på att inskaffa en sån senare om jag inte kan ligga bekvämt.. 

• faceprimer
    Carla82 skrev 2011-10-15 18:49:38 följande:
    Testa att ligga på magen med ena benet uppdraget och en extra kudde under det benet. Då lättar trycket på magen. Sover också helst på magen.

Tack för tipset! Ska prova

• faceprimer
    Wielkip skrev 2011-10-15 18:54:11 följande:
    Min sambo är 29 (82:a) och vi har varit ihop i 3 år så folk blev nog inte jätteförvånade... :)

Min sambo är 21, vi har varit tillsammans i snart 3 ½ år, men folk blev lika förvånade för det, haha  har varit sambo i några månader och förlovade i några månader... Väntade ett tag innan vi flyttade ihop,(sen var det sjukt svårt att dessutom få tag i lägenhet) 
  • faceprimer
    Mary Jo skrev 2011-10-15 19:38:26 följande:
    Förlåt för att jag spammar! haha! Vi har förresten varit ihop i 8 år och gifta i 3 år.

Bakar lussekatter,nu kunde jag inte hålla mig mer  

Jag bakade det i juli, haha
  • faceprimer

Jag är också uppe ett par gånger om natten och kissar... Sen på dagen så kissar jag runt 1/timma. Helt galet. Vad är det som gör att man är så kissnödig? Innan var det ju livmodern som tryckte på, men nu, är det bebisen som trycker på? Eller är det fortfarande livmodern som växer som gör att det trycker på extra?

• faceprimer

Sitter och tittar på klipp på youtube från när bebisar föds, oj tårarna bara sprutar... Vad känslosamt och vackert, och när jag tänker att jag kommer få uppleva detta så gråter jag ännu mer, haha

• faceprimer

Åå, jag hittade programet En unge i minuten på youtube Som gick på 4:an i typ vintras/våras där nångång. älskade det programet, så nu ska jag se om avsnitten, blir en annan sak att se sånt när jag själv är gravid tycker jag

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)