Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

ThereseX skrev 2011-10-09 22:17:35 följande:
    Faceprimer- Såg dina inlägg i bugaboo tråden. Fy vad trist! Men sånt är skit svårt att veta om man inte vet exakt vad man ska kolla efter.. Hoppas det löser dig på nåt sätt i vart fall.. Kan hon inte vara schysst och ge dig pengarna tillbaka då?

Detta var en av anledningarna till att när jag köpte cameleon köpte genom butik, så att man inte riskerar att bli blåst ( om det är en seriös affär dvs) visst dom är dyra men dom har bra andrahandsvärde så tänkte jag..

Ja, verkligen! Usch och fy!
    Ja, det är otroligt svårt att veta när man inte vet hur det "ska" vara. Inte hade man reagerat på sånt här annars om jag inte hade läst det, så tur att de finns folk som vet. 
    Jag misstänker ju att hon inte heller visste om något, får se vad hon svarar. Jag har ju hennes telefon nr så skulle hon på något sätt strunta i att svara så kan jag ju kontakta polisen så får dom ta kontakt med henne. 

Men om det är så att hon också blivit lurad så hoppas jag verkligen hon hjälper mig så vi kan göra en anmälan tillsammans. 

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    Mary Jo skrev 2011-10-09 22:35:43 följande:
    Men vad trist! Hur märkte du det?
    Surt för henne också om hon inte visste om det. :/...
     Undrar som Therese,kan hon inte bara ge igen pengarna? 

Fast om hon ger pengarna utan att hon visste att den var fejk vet jag inte om hon vill?
    Får se vad hon säger.
    Jag märkte det genom att flera sa på bugaboo tråden här på FL att en svart bas kan man inte få till ett silvrigt chassi, och mitt chassi var silvrigt. Därefter fick jag en hemsida som visade saker man kundek olla upp, och de mesta stämde, dom hade även lagt ut ett serienr som var ett vanligt nr för "fejk-vagnar" och det var det serienumret som jag hade.
    Har mailat och smsat henne nu och fick svar att hon skulle höra av sig imorgon. Så jag får se vad hon säger. 

• faceprimer

Nu har jag inte kikat in här idag så har inte orkat läsa ikapp än, haha
    Sitter och tänker ut pojknamn, såååå svårt det är!!
    Vad gillar ni för killnamn? Vi har tjejnamnet klart, men killnamn, det är så himla svårt!
    Tips någon? 

• faceprimer

Grattis till alla era lyckade UL Soooom jag längtgar till mitt UL, den 24e. blir galen av längtan

• faceprimer
    faringe skrev 2011-10-11 16:07:17 följande:
    V 20 idag halvtid redanGlad

Nu hoppas jag på att få känna lite mer där inne å att det ska kännas ut så min kille får sig en lite sparkGlad 

Hur mycket känner ni är det hela tiden eller bara ibland?! 

Härligt att vara halvtid redan

Jag känner inget alls än :( Längtar såå mkt efter det men jag hoppas såklart allt är bra iallafall. 
    Min sambo är så go och pussar och kramar och pratar med magen, så vi längtar så mkt tills han kan få respons genom en spark  
  • faceprimer

Efter att ha blivit lurad på en fejk bugaboo, så har vi bestämt för att köpa nytt. Vi ville egentligen ha en bugaboo men INTE betala ca 11.000kr för en ny, så vi ville ha en begagnad. Men så vill vi ha en som inte är för mkt använd och då får man ju ofta räkna med att betala runt 8000kr för en begagnad. Därför känner vi att vi hellre köper en Emmaljunga nitro city helt ny, då kommer man ju upp i runt 8000kr ändå, men då får man ändå en helt ny vagn än en begagnad för samma pris. Så nu har vi bestämt oss för en nitro city..
    Nån som har någon som helst aning om hur lång leveranstiden är? 

• faceprimer
    Ponja skrev 2011-10-12 17:56:49 följande:
    Vart på RUL idag, och allt såg jätte bra ut! Bebis var 12,5 cm lång, så fick stå kvar på samma datum, 8 Mars.
    Hur stora har era bebisar vart på ert RUL ni som gjort ett nu?

åh så härligt
     Skönt att allt såg bra ut  
  • faceprimer
    Nikis skrev 2011-10-12 19:47:36 följande:
    Åååh kan jag fråga er något som inte har med bebis att göra?
    Jag har blivit sjukskriven av min läkare pga foglossning. Nu ska fk ta reda på om jag är tillräckligt sjuk för att få pengar av dom. Jag är timanställd så dom ser väll mig som arbetslös, och då antar jag att jag inte får någon sjukpenning? Men hur kan dom ha räknat ut en sgi om jag inte är arbetslös enligt dom? 

Ringde soc för att fråga om jag kan få hjälp därifrån innan jag får beslut hur de blir med min sjukpenning och såklart får jag ju inte det. Min sambo studerar och dom hjälper inte familjer som har studiestöd? De är meningen att han ska försörja familjen med sin inkomst på 9000, bara våran hyra går på 6500. Soc råd var att min sambo skulle avsluta sina studier eller att vi skulle flytta isär.. Hur normalt är det att säga???? Vad förbannad jag blir. de är ju helt sjukt.... 
    Fy de låter ju inte riktigt klokt. Jag är också timviakrie, eller jag var, jag har nu fått ett vikariat ett par månader framåt, får se hur länge jag "klarar" att jobba, så om jag blir sjukskriven lär jag få sjukpenning. men jag hade samma tankar som dig.. funderar att joibba fram till årsskiftet och sen 2 månader innan BF ta ut gravidpeninng.
    Gravidpenning kan man väl ta ut även om man är timvikarie väll? Det har jag en vän som gjorde och det godkändes. 

Men de är inte klokt vilken attityd den personen från soc hade.. hur kan man säga så?
    du skulle spelat in meddelandet och hört av dig till någon chef inom soc och spelat upp det. Tror knappast man "får" säga sånt. Ska dom inte ge råd?   fy så dåligt. Usch!
  • faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-10-12 19:50:22 följande:
    Imorgon har vi vårt RUL 10.30, återkommer med information om hur det gått sen. Solig
    Åå vad jag längtar tílls mitt rul, snaaart bara 1 vecka kvar! haha. (eller okej, på måndag är det en vecka kvar )
    Lycka till  så himla kul! ni skulle ta reda på kön va?  
  • faceprimer

Här hos oss var det jag som totalvägrade först, eller rättare sagt - ingen av oss ville först.
    men sen blev sambon lite sugen på det, av ren nyfikenhet, och sen blev jag också otroligt nyfiken, men det spelar ingen roll överhuuvdtaget vad det blir
    Vi tror ju dock pojke, men nu har jag börjat fundera om det trots allt är en liten tös..
    Har den känslan lite också.

Sen är jag såndär som tänker för mycket och tror vissa saker kan ha en konstig mening nånstans haha, Så bara för att vi har flicknamnet helt spikat och inte kan komma på ett killnamn så känns det som att "ja, men det måste ju vara en flicka nu eftersom vi har namnet klart och det känns så rätt" haha. Sen samma sak när jag tittade på ett jättefint tyghjärta idag, där man kunde välja valfritt namn, så stod ju självklart Det flicknamnet rakt framför ögonen på mig, haha. Och det fanns inga andra namn utan det var det enda namnet, det var ju som ett exempel för att visa hur det skulle se ut, men av alla namn , både pojk och flicknamn så stod det namnet som vi har bestämt, haha. Sånt där reagerar jag på, och ser det som att "men det måste ju vara ett tecken!" haha
    Var även en på jobbet idag som sa att jag hade en flickmage, sånt tror jag inte direkt på men iallafall 
    Så jag är faktiskt väldigt kluven, så därför ska de bli såå spännande o få veta   
    Nu hoppas man ju bara att den lilla vill visa upp sig på RUL, de är ju inte säkert haha

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)