Nikis skrev 2011-10-12 19:47:36 följande:
Åååh kan jag fråga er något som inte har med bebis att göra?
Jag har blivit sjukskriven av min läkare pga foglossning. Nu ska fk ta reda på om jag är tillräckligt sjuk för att få pengar av dom. Jag är timanställd så dom ser väll mig som arbetslös, och då antar jag att jag inte får någon sjukpenning? Men hur kan dom ha räknat ut en sgi om jag inte är arbetslös enligt dom?
Ringde soc för att fråga om jag kan få hjälp därifrån innan jag får beslut hur de blir med min sjukpenning och såklart får jag ju inte det. Min sambo studerar och dom hjälper inte familjer som har studiestöd? De är meningen att han ska försörja familjen med sin inkomst på 9000, bara våran hyra går på 6500. Soc råd var att min sambo skulle avsluta sina studier eller att vi skulle flytta isär.. Hur normalt är det att säga???? Vad förbannad jag blir. de är ju helt sjukt....
Fy de låter ju inte riktigt klokt. Jag är också timviakrie, eller jag var, jag har nu fått ett vikariat ett par månader framåt, får se hur länge jag "klarar" att jobba, så om jag blir sjukskriven lär jag få sjukpenning. men jag hade samma tankar som dig.. funderar att joibba fram till årsskiftet och sen 2 månader innan BF ta ut gravidpeninng.
Gravidpenning kan man väl ta ut även om man är timvikarie väll? Det har jag en vän som gjorde och det godkändes.
Men de är inte klokt vilken attityd den personen från soc hade.. hur kan man säga så?
du skulle spelat in meddelandet och hört av dig till någon chef inom soc och spelat upp det. Tror knappast man "får" säga sånt. Ska dom inte ge råd? fy så dåligt. Usch!