Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Fast sen handlar det inte heller om att könet är viktigt för oss, det spelar ingen som helst roll, utan vi är bara nyfikna. Sen blir vi överlyckliga oavsett flicka eller pojke.

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    jempalainen skrev 2011-10-04 17:50:21 följande:
    Usch jag mår verkligen inte bra just nu. Jag orkar knappt med mitt jobb och har ingen lust med något! Känns mera psykiskt jobbigt än fysiskt. Känner stor press att orka med mitt jobb som förskollärare men jag gör inte det just nu! Är trött och slut o deppig. Någon som känner igen sig och när går detta över? Trodde det skulle kännas bättre vid det här laget! Och jag skulle inte ha sagt att det var så lätt att höra hjärtljuden nu! Såklart så hittade jag de inte imorse eller nu på eftermiddagen. Några gånger hörde jag det långsamma swoschandet men inte det riktiga hjärtljudet! Kan det vara så ?

Ursäkta mitt gnäll och oroRynkar på näsan 

Vad tråkigt att du kommit i en "svacka" tror de drabbar de flesta. Jag är också väldigt orkelös, känner att oj vad skönt det skullevara att bara ligga kvar i sängen och strunta i jobbet, men pengarna behöver man ju. Även att jag tycker om mitt jobb så är de påfrestande ibland. Jag blir också deppig, trött och orkar ingenting än bara vara hemma efter jobbet. Så de är nog inte alls ovanligt - du är inte ensam.
    Hoppas det blir bättre för dig {#emotions_dlg.flower}

Det kan vara svårt att htita det ibland, glöm inte att bebisen flyttas ju uppåt och dessutom rör ju den lilla på sig. Jag hade jätteproblem med att hitta hjärtljudet för ett tag sen, men jag blev inte orolig utan bara tänkte att den har ju flyttats lite uppåt och den rör ju på sig, vilket gör det svårt att hitta det, efter mycket om och men hittade jag det. Sen igår lyssnade jag, och jag hittade det direkt, bara satt den på en punkt och där var det - men lillen gillade visste inte det för den sparkade på det hela tiden haha  Men stressa inte upp dig för du inte hittar det, det kan vara så och det behöver absolut inte betyda något. Försök igen någon annan gång, det kan ta tid och det är inte säkert du hittar det då heller, men oroa dig inte för det. Några gånger har jag inte heller hittat det. Men som igår, när jag hade hittat hjärtljudet, den lilla rörde sig så mycket så jag fick leta omkring hela tiden för att hitta det igen, fick dra dopplern några centimeter dit och några centimeter hit hela tiden, så det kan ju vara så att du råkade missa det hela tiden.
    Det är ju mycket därför man avråder dopplers också, för att man lätt blir så stressad om man inte hittar hjärtljudet och man går och oroar sig att något är fel.  

Kram och hoppas du känner dig bättre snart. Ta hand om dig Hjärta   

• faceprimer
    faringe skrev 2011-10-04 18:25:18 följande:
    I morgon är det RUL jippii!! Äntligen ska vi få se den lille där inneGlad Är nästan säker på att vi ska ta reda på könet jag bestämmer mig nog i morgonGlad

Ååå så härligt Jag är så avundssjuk, jag har två veckor kvar på måndag!! Längtar sååå. 
  • faceprimer

Fy vad trött jag är på denna huvudvärk som dyker upp hela tiden. Har nu sen i måndags haft konstant huvudvärk så jag bara velat ligga ner och inte göra något. Får även illamående i samband med det.
    Ska prova mina seaband och se om det känns något bättre. Fy så tråkigt när man ska gå med sån huvudvärk hela tiden :(

• faceprimer
    fyrvaktaren skrev 2011-10-05 15:27:16 följande:
    Ååååh, jag kände för en stund sen de första tydliga buffarna från den lill*! Har kännt ett par kullerbyttor för några veckor sedan men efter det ingenting förrän idag. Var verkligen som att någon petade med ett finger innifrån. Otäckt först men härligt sen när jag insåg vad det var. :)

Ska på ultraljud den 18:e..ska bli så skönt att få se att det står bra till med den där lilla saken därinne. :)

Så underbart, längtar verkligen själv tills jag börjar känna att de rör sig där inne. Är i v. 17 nu så kan ju inte dröja allt för länge till dess hoppas jag
  • faceprimer

Ni som också jobbar på förskola, ska ni söka graviditetspenning?

• faceprimer

Jag har haft problem med huvudvvärk länge, långt innan jag blev gravid. Och vi har migrän i släkten, men jag har inte fått den "diagnosen" att det är migrän. Sökte för det men fick ingen hjälp alls i princip. "Det är många som lider av huvudvärk" fick jag till svar.
    Jag får ofta huvudvärk i perioder, får jag ont så sitter det i några dagar i rad för att sedan bli bra för ett tag, till att sen komma tillbaka igen.
    Så jag är inte så orolig då jag vet att de är vanligt att man får mer huvudvärk under sin graviditet om man har lätt att få det.
    Känns dock otroligt jobbigt då det är så påfrestande att gå med bultande huvudvärk så man inte orkar annat än bara ligga ner. Tycker mig känna att det strålar från nacken också, så kan ju ha med spänningar att göra, funderar på att gå och boka massage eller testa akupunktur eller liknande.   
    Allt är nästan värt att testa för att bli kvitt denna huvudvärk. Fy. Önskar ingen denna fruktansvärda huvudvärk.

• faceprimer

På tal om något helt annat, jag har hittat min "craving" - OST.
    Närmare bestämd Gouda ost. Varje kväll skär jag upp ostbitar och bara äter, MUMS! Godis och sånt är inget jag blir sugen på, iallafall inte söta godisar såsom choklad etc, kan bli sugen på surt och salt isåfall och då är det inte godis jag blir sugen på egentligen utan vill bara ha något sött eller salt.  Men OST, sååå gott det är. 

• faceprimer
    Chetti skrev 2011-10-05 18:58:24 följande:
    Min man fick inte bevilja ledighet dagen vi ska ha RUL Rynkar på näsan

Men det bör man väl få? Nu vet de inte anledningen till ledigheten men jag sade att han skulle säga varför han vill vara ledig. I alla fall att han får vara ledig någon timme.

Nu är jag deppig    

Fy vad dåligt. Tycker du ska be han stå på sig och klart han ska få ledigt. Vill han inte berätta varför kan han ju säga att han ska till läkaren. Min fick ledigt utan problem.
  • faceprimer
    canjjj skrev 2011-10-05 20:19:47 följande:
    Jag har i någon av alla mars trådar här sett 2 olika bilder, en från sidan och en framifrån, illustrerade bilder på hut högt livmodern brukar gå i de olika veckorna.
    Jag hittar inte bilderna igen och jag har googlat efter dem också, är det någon som vet vad jag menar för bilder och kan lägga ut dem här eller länka till dem?
    Har sett en av dom i Bildtråden för denna tråd, så gå in och kika där, länken hittar du i TS inlägget, men du får nog leta ett tag.. hehe
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)