Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nån mer än jag som blivit väldigt törstig? Speciellt på kvällarna, kan dricka upp en liter bara sådär...

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer

jag tycker pojknamn är mycket svårare än flicknamn, även att vi har några alternativ till båda. Men inget av killnamnen känns sådär 100%, det är ett namn som jag föredrar men vi får se.. Flicknamnet har vi ett par flicknamn som vi vill ha båda två och ett favorit flicknamn..

• faceprimer
    Chetti skrev 2011-09-26 21:39:09 följande:
    Härligt att läsa alla härliga inlägg idag Skrattande

Imorgon är det så dags för mitt (andra) tidiga UL och jag är i vecka 14. Jag är nervös som tusan och hoppas så mycket att bebisen växt så som den ska och att allt ser bra ut! Kan ni hålla tummarna och tänka på mig 09.00 imorgon?? Baby

Jag jobbar ju och maken ska komma och hämta mig så vi kör dit tillsammans och sedan ska han lämna mig. Men jag lr inte återgå till jobbet om inte allt ser bra ut Rynkar på näsan

Ha en fortsatt härlig kväll!
    håller tummarna för dig, och du ska se att allting är jättebra med den lilla
    Kram
  • faceprimer
    Kalksten skrev 2011-09-27 07:25:23 följande:
    ja det är helt galet om mer elelr mindre än ett halvår är våra bebisar här!

Åhhh jag längtar ihjäl mig!!! Vill att det ska bli tid för att gå hem från jobbet så man kan förbereda sig o hemmet....o sen kan bebis komma!! =)

Håller helt med!! LÄngtar så jag blir galen! Längtar nu tills jag börjar få känna ordentliga rörelser, så som sparkar... så man kan gå och känna bebisen varje dag.. såååå fantastiskt det är nu innan v.20 som de känns som tiden går såååå sakta, för det är ju efter v.20 som de börjar hända mer o mer med magen o bebisen... nu längtar man bara tills man får känna allt de där o få en riktig gravidmage.. sen känns de som tiden kommer gå snabbare
  • faceprimer
    Stinis83 skrev 2011-09-27 09:24:30 följande:
    Jösses vilken action det var i magen igår! Nästan till och från hela dagen :) Jag tror att jag kände första kullerbyttan också

Så mysigt.. Jag längtar tills jag också känner bebisen dagligen!! så himla härligt
  • faceprimer

Fick hem mitt gravidpaket från Allt för föräldrar idag med tidning och värdecheckar
    men de måste ha blivit något fel för jag fick två stycken paket och med de fick dubbla checkar :D Inte mig emot. Så nu väntas 2 gratis newbie bodys och två st 25% rabatt på newbie   

• faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-09-27 12:59:13 följande:
    vi fick välja vilken ´body vi ville.. står det specifikt newbie? Jag fick också hem två tidningar

Nej det är inte specifikt Newbie, utan bara en valfri body, men dom tipsar om Newbie som är för de allra minsta står de..   Och jag älskar Newbie så kommer med all säkerhet att välja något därifrån
    Jaså Fick du också dubbelt av allt då?  
  • faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-09-27 13:53:59 följande:
    Enf råga.. tjejen har så fruktansvärt ont i huvudet sen ett par veckor tillbaka. Nu har hon haft så ont i huvudet de sista dagarna att hon knappt kunnat ha tvn på.. Vad kan man göra åt det? Hon käkar alvedon men det hjälper i princip ingenting..

Precis som BabyBluey skrev så diskuterades detta för ett par dagar sen då många i tråden (ink jag.) lidigt av enorm huvudvärk. Jag har haft precis som du beskriver, så ont i huuvet att jag inte orkat ha tv:n på. Dessvärre finns ingenting att göra åt det om det är hormonellt, alvedon hjälper inte, kan ju även bero på stress och spänningar. Jag känner att en huvudvärk jag får, strålar från nacken och upp mot huvudet och den är säkert pga spänningar så det enda som underlättar är massage. En annan huvudvärk som jag kan få är när jag får så ont så jag inte orkar någonting annat än att bara ligga ner och blunda. Även där hjälper inte tabletter.
    Men tråkigt nog så är detta väldigt vanligt, vet många som drabbats av enormt huvudvärk som inte heller hjälper med tabletter.. Hoppas hon blir bättre! Men du kan trösta henne med att vi är många som har det likadant. 
  • faceprimer
    Coriander skrev 2011-09-27 12:52:47 följande:
    Det står, att bebisen börjar höra i v.16. Är det nu man ska köpa en sådan där Bola-smycke som plingar och har sig på magen när man går? 

Hur mycket saker kan en människa äga egentligen? Börjar bli less på detta med flyttet nu. Det är inte någon fördel att vara gravid samtidigt som man flyttar...jag känner mig så svag jämfört med andra gånger jag flyttat. Nu måste jag avbryta det jag gör minst en gång i timmen, för att vila ryggen som värker hela tiden, ligga ner, äta och gå på toa. Jag är ju van vid att hålla på som en duracellkanin tills jag stupar i sängen - nu är alla mina krafter som bortblåsta.

Fick ny tid till RUL, som de gör här när man är vid v.21. Den 2.november har jag fått tid till det nu. Längtar massor!! Jag vill ju veta typ nu nu nu ifall det är en pojke eller flicka!! Det är okej om det blir en kille, men säger dom att det är en tjej... ja då kommer jag att spricka av glädje!! Det mest korrekta är ju att säga att det inte spelar någon roll, bara barnet är friskt. Men eftersom jag aldrig mer kommer att få barn efter det här skulle jag önska mig nu en flicka. Det hjälper inte, att min mamma väntade ivrigt på att få ett flicke barnbarn och min syster fick det för några veckor sedan. Allt glitter och glamour som denna lilla flicka har omringats med ...åh, jag vill också ha! Eller kan man ha glitter i ett pojkrum?
    Jag har hört att man kan börja med Bola smycke från v.20+ för det är då bebisen uppfattar ljud. Men det är ju olika nästan överallt, men vad jag hört är det från v.20+. Jag kommer köpa ett sådant smycke i v.20

Härligt med RUL. jag längtar så mycket till mitt RUL. Jag ivll också veta NU, om det är en flicka eller pojke. Men det spelar verkligen ingen roll, men jag Längtar så jag spricker!  
    Klart du kan ha glitter i ett pojkrum   
  • faceprimer

Såhär står det på en hemsida om Bola smycke:
    Gravidsmycket avger ett svagt ljud och från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet av bolan och blir lugn av det.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)