Stronza simpatica skrev 2011-09-28 12:56:58 följande:
Face: det är precis så där jag känner, tack nu har du lugnat mig:)))! Om jag hostar,skrattar till eller reser mig snabbt hugger det verkligen till förutom att krampen är där hela
tiden.Smärtan följer liksom bak i ryggen.
Känns så jobbigt att behöva ta mig till kliniken med liten bebis och tusen bussar i denna värme och smärta just nu då jag avvaktar några dagar och ser om det försvinner. TACK!
Vad bra
Ingen fara
jag tror det är jättevanligt att man blir orolig, just för det kan göra så otroligt ont så misstänker man ju att något är fel, vet inte hur många gånger jag har haft riktigt riktigt ont så jag blivit jätteorolig, som inatt vaknade jag av rejäl kramp och visste inte vad jag skulle göra, ville lägga mig i badet men orkade inte gå upp mitt i natten. Men det gick över senare. Samma sak för två veckor sen en kväll, då fick jag sådär hysteriskt ont så jag la mig i ett varmt bad och då blev de bättre.. Men jag har somsagt lyssnat efter hjärtat varje gång och det har slagit så fint så fint, så därför vet jag ju att det bara är växtvärk eftersom allt är normalt och värken stämmer in på växtvärk. Det är ju normalt att känna såhär, men det är ju så olika från person till person och graviditet från graviditet, vissa har ju helt enkelt mer "otur" att drabbas av rejäl växtvärk medans andra inte ens märker av sin växtvärk överhuvudtaget.
En av mina tankar som slog mig när jag var gravid var "Så himla skönt att slippa mensen och mensvärken" (jag får riktigt ordentlig mensvärk så jag viker mig dubbel ungefär...) Men mensvärken har ju ersatts med växtvärk som jag har mer eller mindre varje dag, så bättre på smärt fronten har det ju inte blivit sen jag blev gravid, haha. men det är ju somsagt för en positiv sak. Att bebisen och livmodern växer, så det är de som ändå får mig att se det positivt. Det är ett tecken för mig att allting växer. Ett symptom på att det är som det ska. Hade vid närmare eftertanke blivit mer nojig om jag inte hade känt någonting alls överhuvudtaget och mått suuuuperbra hela tiden. Men nu vet jag ju att barnet växer massvis och är ju i en ordentlig tillväxtperiod kommande veckor och att det är därför det gör så ont just nu.
Jag ska ta upp det på nästa UL och säga att jag har haft mycket besvär med växtvärk, även fast jag vet att de är normalt. Men kan ändå vara skönt att nämna.
Var dock inte säker på att det försvinner inom några dagar, som jag sa, jag har haft växtvärk mer eller mindre varje dag sen ungefär v.6. Men det är ju så olika. Är du orolig tycker jag ändå du ska kolla det. Kan vara skönt att lugna nerverna lite. Hellre kolla upp det en gång för mycket, än en gång för lite även om det säkerligen inte alls är någon fara.
Kram!