Stinis83 skrev 2012-01-11 18:12:00 följande:
Chokladälskaren, vad skönt att allt känns bättre :) Ibland behöver man bara ösa ur sig :) Jag har också ont där och i hela magen, känner mig som ett enda stort blåmärke. Jag kommer inte ihåg vem som skrev det, men tydligen kan det bli blåmärken på insidan när bebisen blir större och starkare, och börjar sparka mer på samma ställe... Men jag tänkte faktiskt kolla det med min bm på fredag när jag ska dit.
Ja det låter ju ganska logiskt, för hon har legat med huvudet neråt sen vecka 26 och hon har alltid älskat att ligga långt ner i livmodern så det kanske inte är så konstigt att det faktiskt trycker på där nere. Vilket fall som helst så är det väldigt obehagligt, man känner sig väldigt begränsad. Man kan inte gå några längre sträckor förrän det ömmar.
Sen i övrigt så fick jag en glad överraskning idag
. Hyresvärden som vi ska bo för i nästa lägenhet, har varit ganska tjurig och grinig till att göra om i lägenheten. jag tycker det är en ganska självklarhet att göra om när det inte har gjorts nånting på 15 år och när alla tapeter består av röda och gröna färger med bård längst upp. Eftersom det är min sambo som har haft mest kontakt med henne så har jag låtit dem sköta den biten men sen när han pratade med henne igår så verkade hon helt omöjlig så då ringde jag upp och förklarade att det måste verkligen göras om. Det är gammalt och slitet.
Så idag så ringde hon till min sambo och sa att vi fick göra om hela lägenheten. Hon står för kostnaden av tapeter och färg och vi fixar arbetet. Sen slapp vi att betala hyra för hela februari
. Bättre än så kan det ju knappt bli. Så ibland får man ha tur alltså
. Ibland är det verkligen bra att vara gravid och vara en riktig hormonkossa så att saker och ting blir gjort, haha!