Ponja skrev 2011-11-28 13:03:02 följande:
Hej flickor.. Har 2 bekymmer jag hoppas ni kan hjälpa mig med :(
Jag har vart dynderförkyld, haft feber och en jäkla hosta! Och ibland när jag står upp och får ett hostanfall, så kissar jag verkligen på mig! Inte alls mycket, men ändå som en liiiten stråle så det blir en liten pöl i trosan
Vet någon vad detta kan bero på? Aldrig varit med om detta tidigare!
Sen hur är det med eran livmoder? Jag är i vecka 26 nu, och min livmoder ska gå upp ca 3-4 cm ovanför navlen. Men jag känner den bara upp till navlen, sen ingenting. Är jätterädd för att bebis inte växer ordentligt. Nedanför navlen är jag jätte hård.
När jag står upp så har jag mage över hela magen, eller vad man ska säga. Men när jag ligger ner så har jag en stor bula under navlen, sen nästan ingenting över. Är det normalt? Har ni det så?
Haha, jag kissar oxå nästan på mig när jag nyser eller hostar. Som du säger. Inte mycket men tillräckligt för att trosorna ska bli blöta. Men jag har oxå nästan alltid en binda på mig eller iaf med mig och sen så korsa jag benen när jag känner att det börjar bli dags. Så det verkar vara många som lider av det där problemet.
Men det där med knip, det vet jag bara inte hur det fungerar. Bm och andra har förklarat för mig men det går bara inte. Så efter förlossningen med dottern så hände det en hel del "olyckor".
Jag har nog snarare tvärtom om med min mage. När jag står upp så har jag en megakula på magen men när jag sitter ner så är det precis som att den "flyter" ut på sidorna. Sen har jag märkt det att den är stenhård vid naveln och nån cm upp men nedanför navlen så är den precis jättemjuk. Känns ju inte direkt rätt att det ska vara så. Kanske beror på att magen var väldigt mjuk och "sladdrig" innan graviditeten?
Sen undrar jag om det finns nån mer än jag som lider av denna satans halsbränna? Så fort jag lägger mig ner eller sitter ner så kommer det som ett brev på posten. Jätteobehagligt. Kan knappt somna på nätterna pga det. Om det stämmer med myten att om man har mycket halsbränna så kommer det ut en bebis med mycket hår. Så kommer den här isåfall ha en rejäl kalufs