Jävla skit! Skrev ett jättelångt inlägg som bara försvann för mig
.
Nu skriver jag det mer kortfattat istället. Är på ett deppigt humör idag. Är väl dessa gravidhormoner som bara far runt som en berg och dalbana i kroppen på en.
Vi fick reda på för några månader sen att min sambos mosters man hade köpt ett gammalt ruckel i ett populärt område här i stan som han skulle totalrenovera. Det skulle med andra ord rivas och bygga som ett helt nytt hus. Han tänkte först hyra ut det och det lät hur bra som helst så det nappade vi på utan tvekan.
Men när vi väl kontaktade honom detta så frågade han om vi ville köpa det istället av honom när allt var klart och då skulle vi få vara med och bestämma och påverka om hur det skulle få se ut. Det enda kravet var att han ville att vi skulle få ett lånelöfte först. Vi blev helt frälsta och skyndade oss till banken för att få vårt lönelöfte. När allt var fixat och klart med banken så åkte vi hem till dem i söndags för att diskutera praktiska detaljer men då var han och frun inte alls intresserade av att sälja huset längre och alla ändringar som vi hade gjort på planlösningen kunde vi mer eller mindre glömma.
De hade redan bestämt ALLT om hur huset skulle se ut. Så jag blev så ledsen och besviken över hela situationen.
Vi hade ju t.o.m sagt upp våran lägenhet som vi bor i nu bara för att flytta till ett billigare boende så att vi kunde spara pengar till kontantinsatsen. Vi gjorde allt dem bad oss om. Men sen gick det åt pipsvängen iaf.
Skitgubbe! Så nu är det bara att leta vidare efter ett annat hus.
Sen verkar det ju vara helt hopplöst att få tag på gamla(även halvnya) vänner oxå som man inte har haft nån kontakt med på ett tag. Försökt att få tag på dem genom att skicka sms/skriva på internet men ingen svarar. Om man inte hade varit gravid så hade man väl inte brytt sig så mycket(eller jo det hade man nog) för man undrar nu vad man har gjort men nu när det är en massa hormoner som flyger runt i kroppen på en så tar man illa vid sig. Gillar inte sånt alls.
Men det är väl så att folk är väl upptagna med sitt och har mycket att tänka på inför julen? Vad vet jag. Jag brukar alltid svara om inte annat för att säga att allt är ok med mig iaf.
Ända sen vi fick reda på att det blir en liten tjej till så har vi klart om vad hon ska heta, och det blir en liten Linn
. Både jag och sambon är rörande överens om detta. Sen är det ju en annan fråga om hon verkligen passar att heta det när hon är ute men då får vi väl ta det problemet då
.
Nä nu ska jag ta och gå och lägga mig för att sova en stund till. Har sovit alldeles för lite inatt och jag som ska jobba ikväll och allting.