Ckm skrev 2011-08-09 22:17:47 följande:
Jag mår jätte illa!!! Så illa att jag kan sitta å gråta!! Det gör ont :((((
Orkar knappt med något pga illamåendet :( uffft!
Jag förstår PRECIS hur du känner dig!! Jag har nu varit sängliggande sedan förra helgen. Får knappt i mig något och det minsta lilla (lukt, känsla, äckliga bilder...anything!) får mig att hålla på å kräkas. Min bm sa bara att jag borde gå ut och få frisk luft... hur fasen går man ut när man håller på att tuppa av så fort man går upp?
Isglass och persikor har jag idag njutit av... det skiftar dock från dag till dag. Jag har alltid varit väldigt känslig när det kommer till mat - kan inte äta samma saker mer än ett par dagar i rad.
Tjejen, det här klarar vi av tillsammans!
Fler som vill joina vårt "movement" mot illamående?
mini1983 skrev 2011-08-09 22:21:14 följande:
Babybluey : ja mår tokilla denna graviditet, mådde inte så värst illa när ja väntade mitt första barn, en dotter. Ja får inte i mig varm mat, alla lukter är pyton o ja lever på yoghurt o lingongrova med leverpastej, de är de enda som ja får i mig just nu. Tar postafen, har seaband eller va de heter från Apoteket, knaprar ingefära när ja mår som värst, försöker tvinga i mig lite mat var annan var tredje timme för att hålla jämt blodsocker, men inte alltid ja lyckas få i mig något. Ja försöker iaf med alla lnep o Kanske att de hjälper något, iaf tabletterna. Är livrädd för att kräkas offentligt har alltid en påse i handväskan. Men inte behövt de hittills!
Min kompis kräktes överallt när hon va gravid, bussen, på stan, papperkorgar. Men tror många som mår så dåligt håller sig inomhus därför man inte ser dem kanske? men ibland måste man ju ut vare sig man vill eller orkar... Hoppas du får i dig lite o slipper gå ner mer o slipper må så illa, de är så jobbigt! Ja har iaf en 2 h per dag ja mår nästan helt ok men sen kommer illamåendet igen lagom till middag, blä! Men de två timmarna är underbara.
Åh, jag vill också ha 2 timmar utan illamående!
Några läkemedel har ännu inte prövat, eftersom jag tror att de skulle komma upp lika fort som de gick ner. Jag har t o m svårt att få å hålla nere den där lilla lilla folsyre tabletten! Bläääh!
Kanske borde jag också packa med mig några hundbajspåsar i väskan..
Rack för tipsen!!