Leona987 skrev 2011-07-04 09:47:54 följande:
Gillade det där tvillingsjäl...
'it takes one to know one' eller hur? Jag delar dina åsikter och har samma funderingar som dig.
Och när jag för ett mentalt bråk i huvudet så säger jag de mesta och lite till av det som du skriver men än så länge så har jag inte fått ut allt så komprimerat till honom... När ämnet kommer på tal och inte är så laddat så passar även jag på och tar exempel, analyserar och försöker 'nå' honom med vad jag faktiskt menar. Att det inte är så att bara för att man har en åsikt, vilja eller en annan vision så betyder det automatiskt att man inte vill ha hans barn där. Eller får höra, men det är ju mina barn. Suck. Det ÄR den blinde som leder av ngn anledning och man blir ledd, för att man måste eller för husfridens skull.
Ja vad ska man säga, tiden får väl visa hur det blir i slutändan. Man får kämpa på och acceptera det val man gjort men att fortsätta kommunicera så gott det går.
Men långkalsong, du skrev tidigare att du aldrig hade valt denna situation om du fått göra om det och så känner jag också...Hur lever man med den känslan i vardagen? Jag kanske inte kommit lika långt som dig eller är känsligare men det är som du säger, det blir som ett sår som finns kvar i hjärtat och rivs upp då och då...
Hur man lever med den?
Jaaaa du... oftast tänker jag inte på det, vardagen rullar på, allt flyter, inga konstigheter.
Då finns det inga problem gällande det där, det känns inte, det märks inte, man har inte en tanke på det man känt helt enkelt.
Men... plötsligt händer något. Ett ordval, en händelse, ett minne som av okänd anledning ploppar upp kan få det att nästan vända sig i magen.
Ett brännande svek inom mig.
Ett hål i magen som suger all kraft ur mig.
Skygglappar sätt framför ALLT annat och det enda jag kan tänka på och känna är känslan av att vara övergiven, eller rädslan att bli det igen trycker på röda alarmknappen och skapar panik i kroppen
Ibland är det över på bara några sekunder.
Ibland sitter känslan i i flera dagar, beroende på hur påtaglig situationen blev.
Ibland tar jag upp det.
Ibland inte, är det korta "attacker" så finns det nog inget han direkt kan göra för att få bort det, det är liksom redan över.
De långvariga däremot brukar jag nämna något om.
Tror inte han associerar till just själva grundsituationen, han vet bara att jag kan vara känslig i vissa lägen när det kommer till vissa grejer men han ser inte mönstret utan varje situation är unik för honom.
Så är de absolut inte för mig, jag ser den röda tråden och det går tillbaka till då marken under mina fötter rycktes undan när jag var som mest sårbar under hela min livstid.
Nu låter det som att jag vacklar ofta och mycket men nej, så är det inte.
Men visst, jag har tappat fotfästet några gånger, jag har fått nästan som svindelkänslor när jag känt att det kan komma att bli samma svek- och övergivenkänslor, som en slags föraning i ren skräck även om de tillfällen kan räknas på en hand under lite över tre år.
Tyvärr kan jag aldrig lita på honom fullt ut, mitt minne vägrar mig det.
Jag fokuserar på att inte se någon nackdel i det, utan koncentrerar mig på att det är positivt att jag inte lägger hela min trygghet i någon annans händer hur mycket jag än älskar.
Jag är med min sambo för att jag vill, inte för att jag behöver.
Det är mitt måtto, det är det som får livet att gå vidare som den familj vi tillsammans skapat.
Det, och att ingen är felfri, inte ens jag