Känner mig så ensam med våran nyfödde..
Ess skrev 2011-07-01 08:38:05 följande:
Du ska prata med honom om att han är på väg att sumpa en familj till om han kör på i samma hjulspår. Sen när han berättar hur FANTASTISK han var med dottern, så säg att du inte tror honom eftersom du inte sett att han gör nåt liknande för er son. Sen kan du även berätta att du inte vill ha ingnuggat i ansiktet hur duktig han var med dottern så länge han inte gör nåt överhuvudtaget med er son.När du gett över sonen till honom så tar du en rejäl promenad på närmre en timme och sen när du kommer tillbaks så kan du inte ta sonen för då ska du duscha.
Min man har gjort samma tabbar som din, men inte lika grovt. Jag blev förbannad och sa till honom att han höll på att sumpa sin familj. Han lyssnade på det och sen blev det faktiskt bättre, han rannsakade nog sig själv och kom fram till att jag hade rätt.
Tyvärr så satte det spår att jag inte tålde hans barn, jag tollerade dem men inte ett dugg mer. Det är inte förrän nu sen dom blivit vuxna som den känslan börjat släppa, när vi inte blir tvingade upp på varann längre.
TS, jag håller med om att du måste prata med honom och förklara att ni är två föräldrar till ert gemensamma barn. Det är inte du som är förälder och han någon utomstående som kan välja när och hur han vill umgås med sonen. Han ska göra det på samma villkor som du nämligen som förälder.
Usch, jag skulle bli skogstokig om min man skulle sitta och skrävla om vilken toppenpappa han var till sitt första barn, hur mycket han köpte till henne när hon var bebis etc om han inte brydde sig om de gemensamma.
Jag tycker du ska vara tydlig med att det inte främjar familjebanden att han gör så stor skillnad på sina barn utan att dina känslor för hans dotter förändras av att han gör det!