Känner mig så ensam med våran nyfödde..
Känner så väl igen det där med att känna sig ensam med bebisen
Hela våran relation fick en kil i sig, den finns fortfarande kvar i hjärtat någonstans, det blev liksom aldrig helt bra efter det, det mesta blev ansträngt och lite infekterat när det kommer till hans relation till hans särkullsbarn, jag har liksom stött ifrån honom på nåt sätt, både det barnet och min sambo.
Nu lever vi förvisso som en familj jag och sambon och våra nu två bra, men jag känner fortfarande att det svider, min illusion sprack på nåt sätt när förste kom, sambon som var en toppenpappa fortsatte förvisso vara en slags toppenpappa, men bara till särkullen och sedan dess har jag alltid känt mig som nummer tå. Och även känt att våra barn kommer på någon form av andraplats.
Har självklart gått bättre och bättre, det är inget jag tänker eller känner när vardagen rullar på men när det kommer till ytterligheter eller när jag läser andras liknande upplevelser, ja då rivs det upp litegrann.
Som en otrohetsaffär man förlåtit, det sätter ändå griller i huvudet och skapar olustkänslor och osäkerhet när det väl ställs på sin spets.
Jag har försiktigt pratat med honom, nänt det då och då när något annat liknande känsligt har tagits upp men det känns som att han ändå inte förstår för "vaddå, det är ju mitt barn"
...ja, alla tre är det och så mycket du offrade för det första barnet ger inte varken det andra eller det tredje barnet någonting utan de behöver också en pappa som finns där.
HAde jag vetat det jag vet nui hade jag aldirg skaffat barn med honom, hade troligtvis inte ens hälsat på honom utan sökt någon utan barn och allt vad det innebär.
Nu är det som det är och det blev som det blev, jag blickar framåt och här och nu, försöker att inte se bakåt i tiden då det gällande detta fortfarande bara känns tungt, jag ställde högre krav/förväntningar på honom som pappa till våra barn när tvåan kom och det flyter på rätt bra faktiskt.
Men vägen dit var lång och ja, jag slickar mina sår emellanåt, utan att sambon nog ens förstår hur ont han gjort mig, trots att jag berättat.