Känner mig så ensam med våran nyfödde..
Hej... Jag har en 10 dagar gammal son med min sambo som också har en 3-årig dotter som bor hos oss vv. Vår familj fungerar jättebra, men nu när vår son är född har saker ändrats. Dottern som är extremt intensiv leräver hundra procent uppmärksamhet hela tiden, och min sambo är rädd att hon ska känna sig utanför och svartsjuk så han lägger ner all tid på henne och har han hand om vår son är dottern bredvid hela tiden och dåär det bara en fem minuters grej. Detta har gjort att jag känner mig väldigt ensam med vår son som är mitt första barn. Jag vet inte hur jag ska säga det till min sambo utan att låta egoistisk. Självklart är ju hans dotter lika betydelsefull som vår son. Som det är nu byter jag 80% av alla blöjor, matar, håller, köper grejer m.m Jag undrar nästan om han glömt bort sin son..men det kan jag ju inte säga. Jag önskar att han ville ha lite ensam tid även med sin son så kan jag och dottern ju göra något. Nu är detta vv men det känns ändå som om det kan bli svårt för mig att hantera att min sambo bara har en son (bildligt talat) vv. Det ärlig viktigt att knyta an så här tidigt med båda föräldrarna. Är jag helt orimlig? Jag vet inte hurjag borde tänka men jag känner mig som en ensam mamma och en elak styvmor. Inte kul. : (