Känner mig så ensam med våran nyfödde..
Det ÄR speciellt att få barn med nån som redan har barn. Men jag och min man pratade väldigt mycket om det hela innan bebisen dök upp. T ex krävde jag att få vara utan bonusen i två veckor efter förlossningen, vi hade honom två veckor innan.
Men det blir så tydligt med "egnas barn och andras ungar" när man får en egen. I början ville jag inte heller ha bonusen här och peta på min bebis. Han lyckades smitta ner bebisen med förkylning två ggr, första gången redan på bb, det bidrog till negativa känslor. Jag skulle bli helt TOKIG om bonusen kom hit med svinkoppor (impetigo till den som undrade), då skulle han fått stanna hos sin mamma tills det inte smittade längre.
Jag tror det är viktigt att ställa krav i den här situationen. Ofta är skilsmässobarn otroligt bortskämda och vana med att få 100% uppmärksamhet.
Det har gått bra ändå, min son är 3 månader och jag är inte lika rädd för allt, han är ju inte lika hjälplös längre. och storebror älskar honom och bebisen blir glad av sin bror så jag får ställa mig lite åt sidan och tänka att han faktiskt får en bror som han förhoppningsvis kommer tycka är mysigt.
men jag ska inte sticka under stol med att jag alltid kommer föredra veckorna bonusen inte är här.
För alla utan bonusbarn är det här väldigt svårt att förstå men för oss som befinner oss i det är det faktiskt jobbigt.